شهر پالمرستون در قلمرو شمالی

شهر پالمرستون در قلمرو شمالی کشور استرالیا

شهر پالمرستون (palmerston) یک شهر ماهواره‌ای برنامه‌ریزی‌شده که در نزدیکی بندر داروین در قلمرو شمالی استرالیا قرار دارد. در سرشماری که گرفته‌شده جمعیت این شهر بالغ‌ بر ۳۵ هزار نفر تخمین زده شده است و دومین شهر بزرگ در ایالت قلمرو شمالی استرالیا است.

شهر پالمرستون استرالیا
شهر پالمرستون استرالیا

آب‌وهوای شهر پالمرستون استرالیا

کشور استرالیا با قرارگیری در نیمکره جنوبی دارای آب و هوای خاص است که در مرکز این قاره خشک و بیابانی و اطراف قاره به سمت سواحل اقیانوس معتدل است.

شهر پالمرستون دارای آب و هوی گرمسیری ساوان با فصل‌های مرطوب و خشک است و میانگین حداکثر دمای قابل‌توجه در تمام فصول مشابه است. فصل مرطوب این شهر به‌ طور معمول در اواخر ماه نوامبر شروع و تا اوایل ماه دسامبر ادامه می‌یابد و باعث بارش باران‌های سنگین همراه با رعدوبرق‌های وحشتناک و همچنین افزایش فعالیت سیکلون می‌شود.

همچنین فصل خشک از ماه می تا ماه سپتامبر ادامه می‌یابد که تقریباً هرروز آفتابی است و دمای رطوبت نسبی در بعدازظهرها حدود ۳۰ درصد است و در طول فصل‌های دیگر شهر دارای آب‌وهوای صاف و خالص بندر است، سالانه تعداد زیادی مهاجر که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند به این شهر سفر و مهاجرت می‌کنند و همچنین گردشگران زیادی از این شهر بازدید می‌نمایند.

شهر پالمرستون قلمرو شمالی
شهر پالمرستون قلمرو شمالی

بارش باران در خشک‌ترین ماه‌های سال بین ماه‌های می و سپتامبر است که حدود ۵ میلی‌متر می‌بارد. در ماه‌های ژوئن و ژوئیه حداقل دمای روزانه ممکن است به ۱۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد و همچنین در حومه دور از ساحل گاهی اوقات درجه حرارت به ۵ درجه سانتی‌گراد در فصل خشک می‌رسد.

فصل‌های پرباران همراه با سیکلون های گرمسیری و باران‌های مصنوعی است. داغ‌ترین ماه سال ماه نوامبر است درست زمانی که هنوز باران‌های زمستانی شروع نشده که دمای هوا به حدود ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در سال ۲۰۱۲ این شهر به مدت ۱۵۰ روز هیچ‌گونه بارندگی ثبت نشد که طولانی‌ترین دوره بدون بارش باران در فصل خشک می‌توان نام برد هرچند این دوره‌های بدون بارش باران در فصل خشک در این منطقه شایع است.

بیشترین بارندگی بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد زمانی که بارش باران همراه با رعدوبرق و رطوبت نسبی بیش از ۷۰ درصد است. هرروز در طول فصل مرطوب باران نیست اما اکثر روزها دارای پوشش ابری فراوانی است مثلاً در ماه ژانویه به‌طورمعمول ۶ ساعت از روز هوا آفتابی است.

صنعت شهر پالمرستون در قلمرو شمالی

شهر پالمرستون در قلمرو شمالی استرالیا دارای ۲۰ هزار نفر نیروی کار است. در سال ۲۰۱۷ نرخ بیکاری در این شهر حدود ۴ درصد بوده است که به‌طور متوسط ۵/۳ درصد بالاتر از میانگین بیکاری قلمرو شمالی است. بزرگ‌ترین کارفرمایان صنعت در این شهر عبارت‌اند از: مدیریت دولتی و ایمنی، تجارت خرده‌فروشی، ساخت‌وساز، مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی، آموزش‌وپرورش هست. این شهر دارای دو مرکز خرید عمده که شامل بیش از ۶۹ کسب‌وکار سوپر مارکت و فروشگاه‌ها است.

پالمرستون در ایالت قلمرو شمالی استرالیا
پالمرستون در ایالت قلمرو شمالی استرالیا

حمل‌ونقل شهر پالمرستون استرالیا

شهر پالمرستون دارای شبکه حدود ۳۲ کیلومتری برای مسیر دوچرخه‌سواری است که دارای سیستم روشنایی است و اکثر آن‌ها برای استفاده شبانه مردم روشن است. همچنین یک سرویس اتوبوس عمومی توسط Darwinbus که حمل‌ونقل را در اطراف پالمرستون به شهر داروین و خارج از حومه شمالی داروین ارائه می‌دهد وجود دارد. فرودگاه شهر داروین نزدیک‌ترین پایانه هوایی است که این فرودگاه در حومه داروین واقع‌شده است و تقریباً ۲۰ دقیقه از این شهر تا فرودگاه فاصله زمانی دارد.
افرادی که قصد مهاجرت به این کشور و یا شهر را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در این کشور و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن