شهر مانت‌ایسا در کویینزلند

شهر مانت‌ایسا در شمال غربی ایالت کوئینزلند استرالیا

شهر مانت‌ایسا (Mount Isa) یک شهر در منطقه کشور خلیج (نام منطقه‌ای در استرالیا)، در شمال غربی ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا قرار دارد. در این منطقه ذخایر معدنی وسیعی وجود دارد. معادن کوه ایاس (MIM) یکی از منحصربه‌فردترین معادن تولیدی در تاریخ جهان است که بر اساس تولید ترکیبی سرب، نقره، مس و روی است.

شهر مانت‌ایسا استرالیا
شهر مانت‌ایسا استرالیا

نمای کلی از شهر مانت‌ایسا

با توجه به جمعیت شهری تخمین زده‌شده ۲۱۹۹۸ نفری در ژوئن ۲۰۱۶، مانت‌ایسا مرکز اداری، تجاری و صنعتی منطقه وسیع شمال غربی کشور استرالیا است. Mount Isa در ناحیه خشک وجود دارد، بااین‌حال وجود دریاچه مصدرا در ۱۹ کیلومتری (۱۲ مایل) شمال شهر و وجود دریاچه لیچردت که هردو، دریاچه آب آشامیدنی هستند، منطقه‌ای را برای ورزش آبزی، پرندگان و تفریحات آبی فراهم نموده است. مردم محلی اغلب Mount Isa را به‌عنوان «عیسی» خطاب می‌کنند.

مانت‌ایسا کوئینزلند استرالیا
مانت‌ایسا ایالت کوئینزلند استرالیا

آلودگی محیط‌زیست

با توجه به تولید سرب در این شهر، Mount Isa یکی از دستگاه‌های نظارت بر کیفیت هوا در استرالیا است و نگرانی‌ها در مورد آلودگی کودکان به شرب و آلودگی هوا در شهر افزایش‌یافته است. معادن کوه عایا (MIM) به‌ویژه منبع آلودگی سرب قابل‌توجهی هستند.

فهرست میراث فرهنگی شهر مانت‌ایسا تعدادی از سراچه‌های ذکرشده در میراث کوئینزلند را شامل می‌شود:

  • خیابان Camooweal: بیمارستان زیرزمینی
  • خیابان Camooweal: خانه چادر
  •  کوه عیا معدن منطقه: باتری بادی پرنده
  • در کوه اسا معدن اجاره: کوه Isa معدن زیرساخت‌های اولیه
  •  گودال خیابان: کاسا گراند

شیوه حکومت‌داری در مانت‌ایسا

شهر مانت‌ایسا در سطح محلی بخشی از شهر کوه اسحا است، در سطح ایالت، بخشی از ناحیه انتخاباتی Mount Isa در مجمع قانون‌گذاری کوئینزلند است و در سطح فدرال بخشی از بخش کندی در مجلس نمایندگان استرالیا است. شهردار مانت‌ایسا، پس از انتخابات محلی سال ۲۰۱۶، جویس مک کولچ است.

گردشگری مانت‌ایسا

محل دفن جان کمپبل میلز، بنیان‌گذار Mount Isa، در گوشه‌ای از رودو درایو و خیابان میلس است. خاکستر او زیر یک مجسمه بزرگ که در آن هر پانل بخش قابل‌توجهی از کوه عیسی را به نمایش می‌گذارد، دفن می‌شود.

گردشگری شهر مانت‌ایسا استرالیا
گردشگری شهر مانت‌ایسا استرالیا

یک پناهگاه در کوه اسحا وجود دارد که یک بیمارستان مربوط به جنگ جهانی دوم است که در زیرزمینی یک ساختمان تاریخی ساخته‌شده است. این ساختمان در املاک ملی کوئینزلند به ثبت رسیده است و جزو املاک ملی و میراث کوئینزلند محسوب می‌شود. این ساختمان درواقع یک پناهگاه هوایی است که می‌تواند به‌عنوان یک بیمارستان عمل کند.

آب‌وهوای شهر مانت‌ایسا کوئینزلند

کوه اسحا دارای آب‌وهوای نیمه‌خشک است. اینجا دارای یک تابستان بسیار داغ به‌شدت متغیر است. با توجه به نفوذ جریانات ناپایدار موسمی، بارش و رطوبت در این شهر بسیار زیاد است. همچنین روزهای متعددی در سال باد می‌وزد.

اینجا دارای تابستان گرم با دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد است با آسمانی صاف و رطوبت پایین که دمای هوا بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است با رطوبت بالاتر و رعدوبرق دیدنی و جذاب و چند روز همراه با بارش باران‌های موسمی سنگین و شرایط کولر زیر ۳۰ درجه سانتی‌گراد.

آب‌و‌هوای شهر مانت‌ایسا استرالیا
آب‌و‌هوای شهر مانت‌ایسا استرالیا

فصل زمستان خشک، گرم و تقریباً بدون باران است و میانگین بارندگی ماهانه از آوریل تا سپتامبر زیر ۲ میلی‌متر (۰٫۰۸ در) است، هرچند شب‌ها می‌توانند کاملاً خنک باشند و حدود یک‌بار در هر ۳ سال حداقل ۰ درجه سانتی‌گراد (۳۲ درجه فارنهایت) ضبط‌شده است.

در مواردی نادری سیستم‌های تحمل باران زمستانی ممکن است یک یا دو روز باران سنگین را مانند ماه ژوئن سال ۲۰۰۷، هنگامی‌که ۱۱۱٫۸ میلی‌متر (۴٫۴۰ در) باران ثبت می‌شود، بارندگی داشته باشد؛ بااین‌حال، چنین اتفاقاتی تنها در هر ۵ سال یا کمتر در شهر مانت‌ایسا رخ می‌دهد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن