تصویر-هدر-رودخانه-موری

رودخانه موری در شهر آلبوری استرالیا

رودخانه موری یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر آلبوری Albury است که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران خواهد بود. این رودخانه به خودی خود برای برخی از مردم که به دنبال مهاجرت به استرالیا هستند، دنیای دیگری را رقم می‌زند و به همین دلیل گرفتن ویزای اقامت آلبوری یکی از رویاهای اصلی افراد مهاجر به این شهر شده است. در ادامه درباره ویژگی‌های رودخانه موری بیشتر سخن خواهیم گفت.

رودخانه موری
رودخانه موری

سرچشمه رودخانه موری

در ابتدا سر چشمه رودخانه موری از کوه‌های آلپ استرالیا آغاز می‌شود و مسیر خود را تا دهانه اقیانوس جنوبی در جنوب کشور استرالیا که بیش از ۲۵۲۰ کیلومتر دورتر است به پایان می‌رساند. این رودخانه در ابتدای شروع، یک جریان کوچکی از آب بوده و تا ۲۵۳۰ کیلومتری جنوب استرالیا وسعت می‌یابد.

مسیر آغازی رودخانه موری

رودخانه موری به عنوان یک رودخانه کوچک، زیبا و بی‌نظیر در ابتدا به نظر می‌رسد که یکی از دهانه‌های این رودخانه از سد دورتموث آغاز می‌شود. دورتموث در سال ۱۹۷۹ برای ذخیره‌سازی اضافی آب آبیاری در نیوساوت‌ولز و ویکتوریا ساخته شد.

مسیرهای متصل به رودخانه موری

سفر به دورتموث از شهر آلبوری بسیار جذاب و آسان خواهد بود. آب از شهر دورتموث از طریق رودخانه Mitta بیرون می‌آید. این رودخانه به جریان پایین نزدیک آلبوری منتهی می‌شود.

جاده ها در کنار رودخانه موری به سمت بالا می‌روند. دره‌های کنار رودخانه پر از زمین‌های زراعی در حل کشت و کوه‌های کلاسیک است که برای مردم یک تجربه پرطرفدار بصری محسوب می‌شود.

مخزن هیوم که به رودخانه موری می‌پیوندد بیشتر به سمت غرب و سپس به سمت جنوب مورگان حرکت می‌کند. ساخت مخزن هیوم در سال ۱۹۱۹۰ آغاز شد و در سال ۱۹۳۶ به عنوان یک منبع تامین نیاز آب آبیاری به خصوص پس از خشکسالی شدید ۱۹۱۴ تکمیل گردید.

رودخانه موری
رودخانه موری

همانطور که رودخانه موری جریان دارد، وارد اولین شهر بزرگ در طول مسیر یعنی آلبوری می‌شود. هیوم در این نقطه که به عنوان بزرگ‌ترین بزرگراه استرالیا شناخته می‌شود از موری عبور می‌کند. نام اصلی رودخانه موری، هوم است که توسط همیلتون هیوم در تاریخ ۱۸۲۴ به افتخار پدرش نامگذاری شد.

رودخانه موری همچنین در سال‌های ۱۸۳۰ توسط کاپیتان چارلز استوث به افتخار سر جورج موری، وزیر امور خارجه کشورهای مستعمره دولت انگلیس به نام رودخانه موری نامیده شد که توسط این دولت نیز پذیرفته گردید.

مسیر رودخانه موری معمولا برای دوچرخه‌سواری بسیار مناسب بوده و اغلب مردم این تفریح را در کنار رودخانه موری شهر آلبوری انجام می‌دهند.

رودخانه موری
رودخانه موری

استفاده از دوچرخه برای کشف مناطق بکر و زیبای رودخانه موری آلبوری یکی از روش‌های رایج لذت بردن از این طبیعت دست نخورده توسط مردم خواهد بود.

همچنین شهر آلبوری یک شهر زیبا و فرصتی برای کشف بهترین جاذبه‌های کوه‌های آلپ به حساب می‌آید و مردمی که مهاجرت به استرالیا را انتخاب می‌کنند،

می‌توانند از این منطقه به عنوان یک منبع آرامش و منطقه عالی همراه با رودخانه موری استفاده ببرند. همچنین تجربه سفر با کشتی از روی جریان سریع و تند رودخانه موری بسیاری از افراد را به شهر توریستی آلبوری جذب نموده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن