شهر موئه ایالت ویکتوریای کشور استرالیا

شهر موئه در ایالت ویکتوریا کشور استرالیا

شهر موئه (MOE) یک شهر در دره لاتروب در منطقه گیپس‌لند ویکتوریا در کشور استرالیا قرار دارد. این شهر در قسمت شرق در ۱۳۰ کیلومتری مرکز تجاری مرکزی ملبورن و در سمت جنوب در ۴۵ کیلومتری کوه BAW BAW که از جنوب تا شمال کشیده شده است. در سرشماری که گرفته‌شده جمعیت این شهر بالغ‌بر ۱۷ هزار نفر تخمین داده‌شده است که توسط شورای شهر لاتروب اداره می‌شود.

شهر موئه استرالیا
شهر موئه استرالیا

تاریخ شهر موئه و دره لاتروب

اعتقاد بر این است که نام موئه در زمان‌های گذشته از کلمه محلی کرنی که به معنای باتلاق است گرفته‌شده است. در سال ۱۸۶۲ یک دفتر پست در این منطقه تأسیس شد. در سال ۱۸۷۸ راه‌آهن به این شهر وارد شد و ایستگاه قطار به تمام خطوط کشوری متصل شد. این شهر در سال ۱۸۷۹ موردبررسی قرار گرفت و در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان یک شهر شناخته شد.

دره لاتروب موئه استرالیا
دره لاتروب در موئه استرالیا

در این شهر در شرق دره لاتروب یک صنعت بزرگ محلی از ذخایر زغال‌سنگ قهوه‌ای و تولید برق است. این شهر همچنین دارای صنعت لبنی نیز هست. در سال ۱۹۵۳ دبیرستان در این شهر به‌طور رسمی افتتاح شد.

جمعیت شهر موئه و چگونگی توزیع تراکم جمعیت موئه

در سرشماری که گرفته‌شده ۸۰ درصد از کل جمعیت این شهر متولدین استرالیا هستند و به دلیل وجود معادن زغال‌سنگ و سوخت‌های فسیلی برای کار به این شهر مهاجرت کرده‌اند؛ و ۲۰ درصد مانده از سایر کشورهای جهان مانند هند، فرانسه، عراق، ایتالیا، سودان، چین، انگلستان، هلند، اسکاتلند، آلمان و مالت که به کشور استرالیا و این منطقه مهاجرت کرده‌اند را تشکیل می‌دهد.

اقتصاد شهر موئه استرالیا

اقتصاد موئه به‌طور عمده از صنایع اولیه، منابع طبیعی و صنایع ثانویه ازجمله استخراج زغال‌سنگ، پردازش و تولید نیروی سوخت فسیلی برای بازار برق ملی هدایت می‌شود که بیشتر مردم این شهر در این معادن مشغول هستند.

اقتصاد شهر موئه استرالیا
اقتصاد شهر موئه استرالیا

همچنین در صنعت کشاورزی محلی در تولیدات محصولات پشم، لبنیات و سبزی فعالیت دارد و کشاورزی در این منطقه رونق فراوانی دارد به‌طوری‌که بیشتر مرد به این حرفه مشغول هستند و هزینه زندگی بیشتر مردم محلی از راه کشاورزی تأمین می‌شود و تمام فصول سال هم دارای محصولات متنوع کشاورزی هستند.

تحصیلات و مراکز آموزشی شهر موئه

موئه دارای ۷ مدرسه هست ازجمله:
• مدرسه ابتدایی مو (خیابان آلبرت)
• مدرسه ابتدایی (خیابان جنوب)
• مدرسه ابتدایی (خیابان الیزابت)
• مدرسه ابتدایی کاتولیک (خیابان کیران)
• مدرسه ویژه بارینگا (ویژه روز)
• مدرسه ابتدایی سنت مری (خیابان کاتولیک)
• مدرسه نیو بورو (جاده مری)

این شهر همچنین دارای دو دانشگاه هست، دانشگاه متوسطه لاوانا دانشکده ثروتمند دولتی که در نزدیکی نیو بورو واقع‌شده است و دانشگاه کاتولیک لاوالا دانشگاه ثروتمند کاتولیک که در نیو بورو قرار دارد.

حمل‌ونقل شهر موئه استرالیا

شهر موئه دارای خطوط راه‌آهن و ایستگاه قطار است که به ایستگاه‌های بزرگ ملبورن، صلیب جنوبی و خیابان فلیندرز متصل می‌شود و همچنین دارای خطوط جاده‌ای برای وسایل نقلیه است که تقریباً فاصله ۲ ساعتی با شهر ملبورن است. این شهر همچنین دارای فرودگاه بین‌المللی است که پرواز از طریق فرودگاه فاصله ۲۰ دقیقه‌ای با شهر ملبورن دارد.

افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن