کوه ولینگتون شهر هوبارت

کوه ولینگتون استرالیا در شهر هوبارت ایالت تاسمانی

کوه ولینگتون (mount wellington) کوهی در منطقه ساحلی جنوب شرقی ایالت تاسمانی که در شهر هوبارت در کشور استرالیا واقع شده است و ۱۲۷۱ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و اغلب پوشیده از برف است.

در دامنه‌های پایین‌تر، کوه پوشیده از جنگل‌های ضخیم است که مسیرهای پیاده‌روی بسیار و چند مسیر آتش‌نشانی از بین آن عبور می‌کند. همچنین یک جاده باریک که حدود ۲۲ کیلومتر (۱۴ مایل) امتداد دارد برای عموم در منطقه تجاری مرکز هوبارت ساخته‌شده است.

کوه ولینگتون استرالیا
کوه ولینگتون استرالیا

یک محوطه در نزدیکی این مکان وجود دارد که دارای منظره‌ای از شهر در قسمت پایین است و در سمت شرق، دره درونت قابل‌مشاهده است, همچنین منظره میراث جهانی ۱۰۰ کیلومتری غرب این منطقه قرار دارد. یکی از ویژگی‌های متمایز کوه ولینگتون, صخره ستون‌های دولری است که به نام لوله‌های ارگان شناخته می‌شود.

پارک ولینگتون تفرجگاهی برای گردشگران

پارک ولینگتون یک منبع طبیعی واقع در شهر هوبارت, ایالت تاسمانی است. برای ورود به پارک هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و هیچ ساعتی برای باز و بسته بودن وجود ندارد. این پارک امکان قدم زدن در جنگل وسایل نقلیه‌ای چون دوچرخه کوهستانی, چهارچرخ و رانندگی در امتداد مسیرهای کوهی-کوهستانی را برای بومیان و گردشگران فراهم کرده است.

پارک ولینگتون شهر هوبارت استرالیا
پارک ولینگتون شهر هوبارت استرالیا

حتی بی‌سروصدا در میان پرندگان قدم زدن و نشستن در کنار آن‌ها جلوه تفریح و لذت بردن را چند برابر می‌کند. هرچه مسیر پیاده‌روی طولانی‌تر شود تغییرات در شرایط آب و هوایی بیشتر احساس می‌شود, به‌طوری‌که درجه حرارت به‌طور منظم زیر صفر می‌رود و نمی‌توان بدون پوشش مناسب و گرم، مسیر را ادامه داد.

رانندگی در جاده کوه ولینگتون

در صورت آشنایی کامل با قوانین و مسیر جاده‌ای رانندگی در طول مسیر بسیار لذت‌بخش است و هرچه به نواحی پایین‌تر نزدیک شوید، تغییرات محیطی را می‌توان بهتر احساس نمود. رانندگی در محل جدید زمانی که ناآشنا با قوانین و شرایط جاده باشید می‌تواند خطرناک باشد. بر این منظور برای حفظ امنیت گردشگران مقررات جاده‌ای باید رعایت شود.

کوه ولینگتون شهر هوبارت استرالیا
کوه ولینگتون شهر هوبارت استرالیا

برای حفظ امنیت این قوانین همیشه باید رعایت شود. حرکت کردن در سمت خود، کم کردن سرعت در جاده لغزنده و یخی، احتیاط در حین رانندگی به خاطر وجود حیوانات وحشی، بستن کمربند ایمنی در هر زمان، استفاده نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی است.

وجود هتل برگ در منطقه کوه ولینگتون

این هتل به‌راحتی در منطقه GLENORCHY و برای دیگر مناطق نیز قابل‌دسترس است. هتل در نزدیکی پارک ولینگتون قرار دارد و کوه را به آبراه‌ها متصل می‌کند. برای تفریح و پیاده‌روی در پارک نزدیک هتل هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و ساعتی مشخص برای باز یا بسته بودن اعمال نمی‌شود. (البته پارک هرروز با یک خطر آتش‌سوزی یا فاجعه بسته خواهد شد)

چشم‌انداز محدوده کوه ولینگتون

محدوده کوه شامل ویژگی‌های برجسته‌ای ازجمله, گذاشتن نام زیبای خفته بر آن، کلیسای جامع راک و همچنین کوه ولینگتون است. بازدیدکنندگان پیشین ازجمله وین دیمن, نقاشی‌هایی ارزشمند از ولینگتون به تصویر کشیده‌اند.

بسیاری از مهاجران اولیه, تصویرهایی از بزرگان که به کوه ولینگتون آمده‌اند را ثبت کرده‌اند که امروزه آثار مهم و ارزشمندی از این بزرگان در معرض نمایش همگان قرار می‌گیرد؛ که ازجمله آن می‌تواند آثار گلوور را نام برد که در آن منظره کوه, رودخانه و تاسمانیان بومی را به نمایش گذاشته است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن