شهر گلادستون

شهر گلادستون بزرگ‌ترین بندر حمل‌ونقل ایالت کوئینزلند استرالیا است.

شهر گلادستون (Gladstone city) یک شهر در منطقه گلاشتون، ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. این شهر حدود ۵۵۰ کیلومتر در جاده شمال بریزبن و در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر راک هامپتون واقع‌شده است. گلادستون در بین رودخانه‌ سیلوپ و رودخانه بوین واقع‌شده و بزرگ‌ترین بندر حمل‌ونقل ایالت کوئینزلند است.

شهر گلادستون استرالیا
شهر گلادستون استرالیا

این شهر مرکز تاریخی و منطقه تجاری و محل شورای منطقه‌ای گاداستون است. در سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی، جمعیت گلادستون مرکزی ۱۵۲۹ نفر بود. بندر گلادستون در محدوده میراث جهانی قرار دارد و ازلحاظ صنعتی، غذاهای دریایی پرطرفدار را پشتیبانی می‌کند. گودبرداری در بندر به سطوح بالا باعث تهدیدی برای نواحی ساحلی و دیگر حیات دریایی شده است.

گلادستون دسترسی مستقیم به جزایری نظیر جزیره ویلسون، جزیره کورتیز و جزایر دیگر از دریاچه‌ها و انبارهای محلی دارد. ازآنجاکه سواحل زیبا، شیوه زندگی آرام خود را از دست می‌دهند، جزایر بوین و شن‌های تانوم از محبوبیت بالایی برخوردارند. مسیرهای پیاده‌روی و ساحل‌های طولانی‌تری در این منطقه قرار دارد. جزیره بوین و شن و ماسه تانوم بخشی از منطقه گلادستون هستند.

تاریخچه شهر گلادستون

در سال ۱۸۶۳ به شهر تبدیل شد و ریچارد هاتروینگتون را بعنون اولین شهردار خود انتخاب کرد. شهر نوپا پس ازنخست وزیر بریتانیا، ویلیام اورت گادسون، نام‌گذاری شده است و مجسمه سنگ مرمر قرن نوزدهم در نمایشگاه موزه شهرش قرار دارد.

آب‌وهوای شهر گلادستون

این شهر بندری دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری است و یکی از شمالی‌ترین مکان‌های استرالیا است دمای شدید در گلادستون از ۴٫۴ تا ۴۲٫۰ درجه سانتی گراد (۳۹٫۹ تا ۱۰۷٫۶ درجه فارنهایت) متغیر است.

صنعت شهر گلادستون

صنایع اصلی این بندر مرتبط با معادن می‌باشند. بندر گلادستون پنجمین بندر بزرگ چند کالایی در استرالیا و چهارمین پایانه بزرگ صادرات زغال‌سنگ جهان است. این بندر شامل تعدادی از درگاه‌ها و امکانات پایانه است. اسکله بیوان توسط آلومینیوم بوین جزیره ساخته‌شده و در اوت ۱۹۸۲ افتتاح شد.

صنعت گلادستون استرالیا
صنعت گلادستون استرالیا

حوزه بندر غربی در درجه اول به‌منظور افزایش صادرات گاز مایع طبیعی (LNG) گسترش‌یافته است. عمده صادرات این بندر شامل زغال‌سنگ، آلومینا، آلومینیوم، سیمان، سیانید سدیم و نیترات آمونیوم است. هرسال ۵۰ میلیون تن زغال‌سنگ از طریق این بندر جابجا می شود که ۷۰ درصد کل صادرات را تشکیل می‌دهد.

لیست مراکز دیدنی گلادستون

این بندر زیبا دارای مراکز دیدنی ازجمله: مدرسه دولتی مرکزی گلادستون، کلیسا و مدرسه ستاره دریای ما، بندر کورتیس، باشگاه قایقرانی، اداره پست گلادستون، خانه کولارو، ساختمان بانک مرکزی، گالری و موزه منطقه‌ای گلادستون (تالار قدیمی شهر)، کتاب‌خانه گلادستون، کارخانه لبنیات، خانه دادگاه گلادستون و… است.

مراکز دیدنی گلادستون استرالیا
مراکز دیدنی گلادستون استرالیا

تیم‌های ورزشی شهر گلادستون

تیم‌های ورزشی این شهر شامل: تیم‌های کریکت: برادران گلادستون، گلن، یارالا و تیم‌های لیگ بسکتبال: گلادستون پورت، شهر قدرت (مردان) و (زنان) و تیم‌های فوتبال: گلادستون هشتلرز، ستارگان گلادستون، کلینتون، SC مرکزی، گلادستون یونایتد، شهاب‌سنگ‌ها، یارلا و لیگ راگبی: برادران گذشته، دره‌ها، شورشیان، والوبیس می‌شود.

جغرافیای شهر گلادستون

شهر گلادستون و راک هامپتون دو شهر بزرگ در منطقه مرکزی کوئینزلند هستند. در برنامه شهری، این بندر با بندر ژاپنی سایکی همسایه است. گلادستون توسط ورودی اوکلند در شمال، کوه اوکلند و خیابان ساید در غرب، خط راه‌آهن در شرق و ترکیبی از خیابان پکن و خیابان تانک در جنوب محدودشده است. مغازه اصلی و خیابان خرید در خیابان گاندون است که بیش از یک تپه دارد که در انتهای آن خیابان رزبیری قرار دارد.

جغرافیای شهر گلادستون استرالیا
جغرافیای شهر گلادستون استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن