گالری هنری کوئینزلند (QAG) موزه هنری در شهر بریزبن استرالیا

گالری هنری کوئینزلند (QAG) یک موزه هنری است که در شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا واقع‌شده است. این گالری بخشی از مرکز فرهنگی کوئینزلند است. ساختمان QAG و ساختمان گالری مدرن مکمل هم هستند و این دو در تنها ۱۵۰ متر از هم فاصله‌ دارند.

گالری هنری کوئینزلند استرالیا
گالری هنری کوئینزلند استرالیا

گالری کوئینز‌لند که این موسسه را در سال ۱۸۹۵ به‌عنوان گالری هنری ملی کوئینزلند تأسیس کرد، متعلق به دولت کوئینزلند است.

تاریخچه گالری هنری کوئینزلند

این مکان در سال ۱۸۹۵ با عنوان گالری هنری ملی کوئینزلند تأسیس شد. در طول تاریخ اولیه خود، گالری در مجموعه‌ای از مکان‌های موقتی قرارگرفته بود و تا زمانی که در سال ۱۹۸۲ ساختمان فعلی با معماری تحسین‌برانگیزش در بریزبن بر روی بانک جنوبی ساخته شد، اولین مرحله از طراحی مرکز فرهنگی کوئینزلند توسط رابین گیبسون صورت گرفت.

طراحی

Queensland Art Gallery به‌عنوان یک ساختمان تاریخی در نظر گرفته‌شده است که بهترین فن‌ها و مواد موجود در محدوده اقتصادی پروژه را در برمی‌گیرد. این نخستین ساختمان جدید بزرگی بود که در سمت جنوب رودخانه مجاور پل ویکتوریا ساخته‌شده بود. ساختمان گالری هنری مبنای مقیاس و کیفیت ساختمان‌های آینده را ایجاد کرد.

طراحی گالری هنری کوئینزلند
طراحی گالری هنری کوئینزلند

مجموعه گالری

مجموعه گالری شامل تعدادی از آثار هنری قابل‌توجه و محبوب است، ازجمله آثار پرطرفدار و محبوب این مجموعه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دختر خوشگل هولندایز (۱۹۰۵) توسط: پابلو پیکاسو
ژاکاردانا (۱۹۰۳) توسط ریچارد گودفری ریورس

هنر بومی

QAG متعهد به ترسیم هنر بومی استرالیا و تقویت روابط با جوامع بومی کوئینزلند است.

نمایشگاه‌ها

طراحی کالیفرنیا ۱۹۳۰-۱۹۶۵: زندگی در یک جهان مدرن (۲ نوامبر ۲۰۱۳ – ۹ فوریه ۲۰۱۴)
پنبه ۱۷۰۰-۱۹۴۵ (۱۵ ژوئن – ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۳)
پرتره اسپانیا: شاهکارهای پرادو (۲۱ ژوئیه – ۴ نوامبر ۲۰۱۲)
کلاه‌ها: یک مجموعه با استفان جونز (۲۷ مارس – ۲۷ ژوئن ۲۰۱۰)
امپرسیونیسم آمریکا و رئالیسم: نمایشگاه برجسته مت (۳۰ می تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۹)

سه سالانه هنرهای معاصر آسیا و اقیانوس آرام در گالری هنری کوئینزلند

گلچینی از گالری به‌صورت یک سری از نمایشگاه‌های سه‌گانه آسیا و اقیانوس آرام که مربوط به هنر معاصر است، برگزار می‌گردد. این پروژه در حال حاضر یک رویداد بزرگ در تقویم ملی و بین‌المللی هنری است. این سه‌گانه از سال ۱۹۹۳ در APTI بعد از سه سال برگزاری مستمر نمایشگاه‌های فوق، منجر به ایجاد مرکز هنرهای آسیا و اقیانوسیه استرالیا (ACAPA) منجر شد که مجموعه‌ای بی‌نظیر از هنرهای آسیا و اقیانوس آرام در آن قرار داده است.

هنر برای کودکان

گالری همچنین به‌عنوان یک رهبر بین‌المللی در ارائه برنامه‌های یادگیری مبتنی بر موزه برای کودکان به رسمیت شناخته‌شده است. این برنامه‌ها از طریق مرکز هنر کودکان هماهنگ شده است. ایجاد مخاطبان جوان برای هنرهای تصویری یکی دیگر از اولویت‌های گالری است.

هنر کودکان در گالری کوئینزلند
هنر کودکان در گالری کوئینزلند

گردش در ایالت کوئینزلند و منطقه‌

مجموعه متفکرین گالری هنری برای اطمینان از اینکه تمام مردم ایالت کوئینزلند کشور استرالیا به این مجموعه نفیس و  متنوع دسترسی داشته باشند تدارک سفرهایی در قالب سفرهای نمایشگاهی را به مراکز منطقه‌ و بخش‌های دوردست کشور برنامه‌ریزی نموده‌اند.

هیئت‌مدیره

هیئت‌مدیره گالری یک هیئت‌امنا است که توسط دولت کوئینزلند منصوب‌شده است و توسط گروه مدیریت اجرایی اداره می‌شود.

ساعات کار گالری

گالری هنری کوئینزلند هرروز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۰۵:۰۰ باز است. روز کریسمس گالری بسته است و روز انزک برای بازدید از گالری روز بسیار خوبی است. در روز ANZAC گالری کوئینزلند از ساعت ۱۲ ظهر به بعد باز است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن