تالاب وینتون بنالا ایالت ویکتوریا کشور استرالیا

تالاب وینتون بنالا (Winton wetlands) واقع در شمال شرق ایالت ویکتوریا استرالیا در بزرگراه Hume بین شهرهای بنالا و وانگاراتا است که در حال حاضر یک تالاب طبیعی بازسازی‌شده است.

مساحت وینتون ۸۷۵۰ هکتاراست که ۳۰۰۰ هکتار آن شامل تالاب است که این تالاب‌ها توسط Red gum و Box grassy woodland احاطه‌شده است.

تالاب وینتون بنالا استرالیا
تالاب وینتون بنالا استرالیا

تاریخچه تالاب وینتون بنالا

این تالاب باقی‌مانده دریاچه Mokoan است، این دریاچه در سال ۱۹۷۱ هنگامی ایجاد شد که دو دریاچه Broken و Hollands طغیان کردند. اگرچه این دریاچه توریستی محبوب بود ولی دولت ایالت ویکتوریا تصمیم گرفت دریاچه به تالاب تبدیل کند. علت این تصمیم این بود که دریاچه Mokoan براثر شکوفه‌های سمی جلبک و تبخیر بیش‌ازاندازه براثر سطح زیاد و عمق کم آسیب بسیار زیادی ایجاد کرده بود.

هدف این پروژه ایجاد تأسیسات آموزشی و توسعه فعالیت‌های گردشگری و تفریحی مبتنی بر طبیعت است. ترمیم تالاب‌ها از اهمیت علمی، فرهنگی و محیطی برخوردار است. پس از شروع پروژه تعدادی از حیوانات این منطقه را برای نگه‌داری و تیمار کردن به مکان دیگری انتقال دادند که بعد از اتمام کار همه حیوانات به منطقه بازگردانده شدند.

تاریخچه تالاب وینتون بنالا استرالیا
تاریخچه تالاب بنالا استرالیا

بازسازی تالاب

دولت ویکتوریا از سال ۱۹۷۸ مبلغ ۲۰ میلیون دلار برای بازسازی تالاب هزینه کرد که کمیسیون TCL از ۸۷۵۰ تالاب توانست ۳۰۰۰ تالاب را بازسازی کرد. این بازسازی بزرگ‌ترین بازسازی نیمکره جنوبی محسوب می‌شود. بازسازی بعدی که صورت گرفته در ماه ژوئیه ۲۰۱۰ بعد از تخریب تالاب صورت گرفت که در حال حاضر به جزء ۵ ذخیره‌ی بزرگ آب ویکتوریا محسوب می‌شود.

گونه‌های گیاهی و جانوری تالاب وینتون

این تالاب علاوه بر زیستگاه گیاهی، زیستگاه جانوری بزرگی است که این زیستگاه شامل بیش از ۱۸۰ گونه پرنده و حیواناتی مانند کانگورو، خرگوش سفید و چندگونه عقاب است. این تالاب به‌طور مداوم تغییر می‌کند بنابراین بازدیدکنندگان با چیزی جدید و جالب مواجه می‌شوند.

گونه های گیاهی و جانوری تالاب وینتون استرالیا
گونه های گیاهی و جانوری تالاب وینتون استرالیا

تعدادی تالاب با قدمت تاریخی در این مکان وجود دارند که بازدیدکنندگان را به دانستن اطلاعات جذب می‌کند. در محوطه این تالاب‌ها با استفاده از هنر نقاشی بسیاری از اطلاعات را به نمایش گذاشته‌اند علاوه بر این تابلوهای راهنمای زیادی برکنار این تالاب‌ها نصب‌شده که بازدید را راحت‌تر می‌کند.

زندگی ملت یورتایورتا در کنار تالاب وینتون

هزاران سال است این تالاب منطقه قابل‌توجهی برای ملت یورتایورتا بود سپس برای کشاورزی و بعد به منطقه توریستی تبدیل شد. در وینتون دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند تغییرات مخزن تالاب یا تغییرات فصلی تالاب را مشاهده و نظارت کنند. این مکان برای اردوهای مدرسه‌ای فرصت‌های آموزشی برای انواع برنامه‌های درسی با چشم‌انداز محیط‌زیست گسترده میراث کشور استرالیا ارائه می‌دهد.

گروه مدیریت تالاب افرادی را برای تحقیق و برسی و جمع‌آوری اطلاعات استخدام کرد که از طریق این راه بتواند اطلاعات دقیق را به بازدیدکنندگان بخصوص دانش آموزان و مربیان ارائه دهد. گروه‌های مدرسه‌ای می‌توانند به‌طور آزادانه در محوطه تالاب گردش کنند و اطلاعات جمع‌آوری کنند یا برای کسب اطلاعات با کارکنان تالاب همراه شوند.

• بازدیدکنندگان از تالاب می‌توانند با هر وسیله‌ای به این مکان آمده همچنین می‌توانند در محوطه تالاب قدم بزنند یا دوچرخه‌سواری کنند.
• این تالاب به‌صورت ۲۴ ساعته باز و بازدید برای عموم آزاد است.
• ورود حیوانات اهلی ازجمله سگ به محوطه تالاب ممنوع است.
• ورود به تالاب کاملاً رایگان است و دارای پارکینگ اختصاصی است.
• ماهیگیری از تالاب و ممنوعیتی ندارد.
• وجود کمپ و کافه در محوطه تالاب وینتون برای اقامت

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن