کلیسا جامع باتورست

کلیسای جامع باتورست استرالیا

کلیسای جامع باتورست در قلب ایالت نیو ساوت ولز که یکی از مکان‌های پررونق برای مهاجرت به کشور استرالیا محسوب می شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری استرالیاست، واقع شده است، این منطقه گردشگری در شهر باتورست است. اسقف فعلی کلیسای جامع باتورست، یان پالمر است.

تاریخچه‌ی کلیسای جامع باتورست

ساختمان کلیسای جامع باتورست در ابتدا توسط ادموند بلکت در سال ۱۸۴۵ به‌عنوان یک کلیسای محله‌ای طراحی‌شده بود، اما در سال ۱۸۷۰ با ایجاد اتحادیه ائتلاف، Bathurst به کلیسای جامع تبدیل شد.

ناقوس‌های کلیسا در سال ۱۸۵۵ آویزان شدند. در دهه ۱۸۹۰، ناقوس‌های کلیسا دچار مشکل شدند، بنابراین زنگ‌ها نمی‌توانستند به‌اندازه‌ی دایره کامل بچرخند، بلکه فقط با ضربه زدن به آن‌ها امکان چرخیدن ناقوس یک دور به‌طور کامل وجود داشت. با توجه به مشکلات ساختاری، کلیسای اصلی در مهروموم‌های ۱۹۶۹-۱۹۷۰ تخریب شد و در سال ۱۹۷۱ با یک ساختمان جدید به سبک قرن بیستم جایگزین شد. در سال ۲۰۰۹، ناقوس‌ها در برج جدیدی به کلیسای جدید وصل شدند.

کلیسای جامع باتورست
کلیسای جامع باتورست

کلیسای جامع باتورست درواقع یک کلیسای دوست‌داشتنی تشکیل‌شده از بخش‌های جدید و قدیمی است. بخش قدیمی‌تر کلیسا شامل یک‌خانه و یک نمازخانه‌ی کوچک نزدیک کلیسا است و اهمیت تاریخی زیادی دارد. در این کلیسا اغلب کنسرت‌ها به‌خوبی برگزار می‌شود. ناقوس‌های کلیسا بسیار شبیه به Westminster Abbey در لندن است و بخش شیرین و جدید کلیسای جامع باتورست محسوب می‌شود.

شیشه‌های زیبای کلیسا به‌وسیله‌ی جمع‌آوری پول بازسازی و تعمیر می‌شوند. افراد کمک‌های مالی را با خوشحالی پرداخت می‌کنند و از آن راضی هستند. در منطقه ورودی ایوان غربی کلیسا پس از گذر از برج ناقوس، به قسمتی از کلیسا می‌رسید که یک بروشور برای معرفی کلیسا و تور شخصی آن وجود دارد. علاوه بر ساختمان‌های کلیسا، بسیاری از روستاها خدمات را در خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها یا تالارهای عمومی نیز انجام می‌دهند. اکثر روستاها از یک کشیش برای نظارت بر انجام کارها استفاده می‌کنند که می‌تواند توسط کارکنان افتخاری یا روحانیون افتخاری انجام شوند.

کلیسای جامع باتورست
کلیسای جامع باتورست

فعالیت‌هایی که در کلیسای جامع باتورست انجام می‌شود

در کلیسای جامع باتورست فعالیت‌های مختلفی برای همه‌ی سنین و همه‌ی سلیقه‌ها انجام می‌شود و این کلیسای جامع هرروز ساعت ۸ صبح باز بوده و آماده پذیرایی از افراد مختلف است. افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا رادارند می‌توانند از این کلیسا بازدید کنند.

  1. خدمات یک‌شنبه‌ها: ساعت ۸٫۳۰ صبح. سرودها و خطبه‌های سنتی کلیسا به همراه جمع شدن در کلیسای جامع و خوردن چای صبحگاهی.
    ۱۰:۰۰ صبح یک جمع غیررسمی و مدرسه‌ی یکشنبه‌ها و (کلیسای کودکان)
  2. خدمات ماهانه: خدمات بهداشتی: یک سرویس خدمات بهداشتی در اولین روز یکشنبه هرماه در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر در Chapel برگزار می‌شود
    مراسم سرودخوانی: در سومین یکشنبه هرماه در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر با کلیسای جامع و افراد مهمان برگزار می‌شود.
  3. برنامه‌های آموزشی: برنامه‌های روز شنبه
    یک روز کارگاه‌های آموزشی (چهار بار در سال) و چهارهفته‌ای آموزش الهیات توسط قسمت آموزش (سه بار در سال).
    در اولین روز چهارشنبه هرماه یک کنسرت موسیقی در کلیسای جامع از ساعت ۱ بعدازظهر برگزار می‌شود. کلیسا به نوازندگان فرصت می‌دهد تا در یک فضای آکوستیک منحصربه‌فرد و با استفاده از ارکستر و پیانو بزرگ کلیسای جامع کار کنند. تماشاگران به ناهار دعوت می‌شوند و درحالی‌که از محیط ساختمان کلیسای جامع لذت می‌برند، می‌نشینند و گوش می‌دهند و بعد از برنامه از آن‌ها کمک مالی درخواست می‌شود.
کلیسای جامع باتورست
کلیسای جامع باتورست

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن