کلیسای قدیمی سنت‌استفان

کلیسای قدیمی سنت‌استفان | کلیسای پگین در بریزبن استرالیا

کلیسای قدیمی سنت‌استفان بریزبن (Catholic Old St. Stephen’s Church) یک کلیسای کاتولیک رومی در خیابان ۲۴۹ الیزابت، شهر بریزبن، واقع در ایالت کوئینزلند کشور استرالیا است. این کلیسا توسط AW Pugin طراحی‌شده است و سپس توسط الکساندر گوولد و اندرو پتری از سال ۱۸۴۹ تا ۱۸۵۰ ساخته‌شده است. کلیسای سنت استفان همچنین به‌عنوان کلیسای پگین نیز شناخته می‌شود.

کلیسای سنت استفان استرالیا
کلیسای سنت استفان استرالیا

تاریخچه

زمین حال حاضر کلیسای پگین از همان ابتدا در سال ۱۸۴۷ برای اهداف کلیسا در نظر گرفته‌شده بود. در سپتامبر ۱۸۴۸ برای استفاده از کلیسای کاتولیک رومی، با اجازه‌ی اصلی اعطای وام توسط چارلز فیتزوری فرماندار نیو ساوت ولز در ماه نوامبر ۱۸۴۹ (کوئینزلند تا سال ۱۸۵۹ از نیو ساوت ولز جدا نشده بود).

کلیسای سنت استفان استرالیا
ساخت کلیسای استرالیا

با رشد جامعه کاتولیک بریزبن و نزدیک شدن به جدایی، کلیسای اسقف کاتولیک بریزبن در سال ۱۸۵۹ به وجود آمد. از سال ۱۸۹۲ به بعد ساختمان قدیمی به‌صورت انبار، دفاتر، فضای نمایشگاهی، محل جلسات و اتاق تمرین کور استفاده‌شده است.

قسمت داخلی کلیسای سنت‌استفان

در چندین بار تخریب، کلیسای پگین موردتوجه قرار گرفت. بااین‌حال، درنهایت در سال ۱۸۹۲ تصمیم گرفته شد آن را به‌عنوان یک محل عبادت احیا کنند. بر اساس شواهد تاریخی، بازسازی مجدد برج ناقوس، کاشی‌های سنگی درب و پنجره‌ها و سقف چوبی بهارخواب انجام شد. یک پنجره شیشه‌ای رنگارنگ که عیسی مسیح را نشان می‌دهد و داستان سنت استفان در پنجره‌ی غرب قرار گرفت.

توضیحات ساخت و ساز

کلیسا از ماسه و سنگ بومی محل ساخته‌شده است و در اصل یک سقف وجود دارد که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود. یک زیارتگاه کوچکی مربع شکل به سمت شمال قلعه متصل می‌شود و یک حیاط مربعی به انتهای جنوب غربی نوا می‌رود.

ساخت کلیسای سنت استفان استرالیا
ساخت کلیسای سنت استفان استرالیا

سنگ نمای اصلی پنجره با چوب جایگزین شده است. در قسمت بیرونی نمای ساختمان کلیسا به‌شدت از بین رفته است. یک برج کوچک سنگی یک‌بار قبل از ۱۸۷۵ در بالای دروازه غربی نصب‌شده بود.

ثبت در آثار ملی استرالیا

این کلیسا در تاریخ ۲۱ اکتبر ۱۹۹۲ در فهرست میراث ملی کوئینزلند ثبت‌شده است و معیارهای زیر را رعایت کرده است. این مکان برای نشان دادن تکامل یا الگوی تاریخی کوئینزلند بسیار مهم است.

کلیسای قدیمی سنت‌استفان به‌عنوان قدیمی‌ترین ساختمان کلیسا در بریزبن قابل‌توجه است و شواهدی از فن‌های ساخت‌وساز در بریزبن در دهه ۱۸۴۰ ارائه می‌دهد. این مکان در نمایش ویژگی‌های اصلی یک طبقه خاص از مکان‌های فرهنگی مهم است. این کلیسای قدیمی نمونه‌ای عالی از یک کلیسای بزرگ انگلیسی است که به‌عنوان‌مثال از اولین کلیساهای ساخته‌شده در بریزبن است که به‌طور مداوم در ذهن دارند.

ثبت ملی سنت استفان بریزبن
ثبت ملی سنت استفان بریزبن

اهمیت زیبایی‌شناسی کلیسا

کلیسای قدیمی سنت‌استفان به‌عنوان بخشی از یک گروه از ساختمان‌های برجسته‌ی مهم کلیسایی است که این اولین عنصر آن است. این مکان به دلایل اجتماعی، فرهنگی یا معنوی یک ارتباط قوی و ویژه با گروه خاصی از جامعه و گروه فرهنگی دارد.
کلیسای سنت استفان به‌عنوان یک گروه مذهبی مهم در حل‌وفصل زودهنگام مشکلات بریزبن حائز اهمیت است. این کلیسا همچنان یک ساختمان است که توسط کمیته کاتولیک و عموم مردم مورد احترام قرارگرفته است.

ارتباطات ویژه کلیسا

کلیسای قدیمی سنت‌استفان ارتباط ویژه‌ای با زندگی و کار یک فرد، گروه یا سازمان خاص در تاریخ کوئینزلند دارد. این محل به‌عنوان‌مثال کار یک سازنده برجسته اولیه، اندرو پتری است و محصول طراحی‌شده معمار مشهور بریتانیایی آون پگین است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن