تصویر-هدر-تالاب-ونگا-آلبوری

تالاب ونگا شهر آلبوری استرالیا

تالاب ونگا یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر آلبوری است که از آب‌های تصفیه شده فاضلاب این شهر به وجود آمده و زیستگاه مهمی از حیوانات مختلف به شمار می‌رود.

شهر آلبوری Albury از جمله شهرهای مقصد گردشگران و افرادی است که برای تالاب ونگا, جاذبه‌های گردشگری, طبیعت در کشور استرالیا اقدام می‌کنند.

شاید بهترین اکوسیستم طبیعی را می‌توان در تالاب ونگا مشاهده کرد که تنها ۵ دقیقه از مرکز شهر آلبوری فاصله دارد. تنوع حیواناتی که تالاب Wonga را زیستگاه خود قرار داده‌اند، بسیار زیاد و دیدنی می‌باشد.

اراضی این تالاب به ۸۰ هکتار می‌رسد و این مساحت برای زمانی بوده که تالاب ونگا پر از آب است و اکوسیستمی طبیعی را ایجاد می‌نماید. در ادامه درباره ویژگی‌های تالاب صحبت خواهیم نمود.

تالاب ونگا
تالاب ونگا

چگونگی ساخت تالاب ونگا

همانطور که پیش‌تر نیز بیان کردیم، این طبیعت در استرالیا یک زیستگاه ساخته دست انسان است که در اواخر سال ۱۹۹۰ ساخته شد.

یکی از نیازهای کارخانه واترویو این بود که تمام آب بازیافت شده فاضلاب، دوباره مورد استفاده قرار گیرد و هیچ کدام از آب‌های فاضلاب تصفیه شده به رودخانه موری باز نگردد.

برای رسیدن به این هدف، آب تصفیه شده در کشت‌های جنگلی و مراتع در ماه های گرم مورد استفاده قرار گرفته و در ماه‌های سرد نیز در تالاب ونگا تخلیه می‌شد.

شهر آلبوری حدود ۱۸ مگا لیتر در روز آب بازیافت شده تولید می‌کند که چیزی معادل شش استخر آب است و در ماه‌های سرد سال در تالاب ونگا تخلیه شده و آن را به یک زیستگاه طبیعی جانوران و حیوانات تبدیل نموده است.

تالاب ونگا
تالاب ونگا

ویژگی‌های تالاب ونگا و موقعیت مکانی این تالاب

تالاب ونگا همانند هفت لانه به هم متصل شده است که حدود ۸۰ هکتار را پوشش می‌دهد. این تالاب از سمت شمال به Bagnall’s Range Lagoon که یکی از بنادر رودخانه موری است، ختم می‌شود.

در شرق و بخشی از جنوب نیز به جاده واترویو و باقی مانده آن از جنوب و غرب توسط Cooks Lagoon یکی دیگر از بنادر رودخانه موری فرا گرفته شده است.

تالاب دارای اعماق مختلف آب است که حداکثر عمق آن ۴٫۵ متر می‌باشد. در تالاب ونگا حدود ۸۸۰ مگا لیتر آب وجود دارد که در تابستان به تدریج از طریق تبخیر و نفوذ به درون زمین خشک می‌شود.

این کار با وجود ماسه‌هایی که از سیلاب‌های رودخانه موری تشکیل شده است، تسهیل خواهد شد.
تالاب در فصل زمستان پر می‌شود و در تابستان خشک می‌گردد که جریان آب طبیعی این منطقه منجر به بازگشت پرندگان در این منطقه شده است و بسیاری از حیوانات و گیاهان نیز در این منطقه دیده شده‌اند.

تالاب ونگا
تالاب ونگا

تالاب ونگا یک تالاب منحصر به فرد در شهر آلبوری به حساب می‌آید که مادر طبیعت نیز در نامیده شده است. این تالاب در تابستان خشک و در زمستان پذیرای پرندگان مهاجر خواهد بود.

امروزه گردشگران زیادی برای بازدید از این منطقه راهی استرالیا و شهر آلبوری می‌شوند تا اطلاعات بیشتری در مورد محیط زیست پرندگان و گیاهان کسب کنند.

در این تالاب هر روز یک پرنده عجیب و غریب دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می توان به پلیکان، اردک کراکر، عقاب دریای سفید اشاره کرد.

تالاب wonga تبدیل به یک مقصد گردشگری غیرمنتظره در شهر مهاجر پذیر آلبوری شده است و مدیران این شهر قصد دارند تا در این تالاب، سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

شاید یکی از دلایلی که افراد، مهاجرت به استرالیا را انتخاب می‌کنند، دیدن تالاب ونگا باشد تا با این زیستگاه و حیات وحش آن بیشتر آشنا شده و درباره آن مطالعه نمایند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن