شهر بنالا در کنار رودخانه شکسته ایالت ویکتوریا استرالیا

شهر بنالا (Benalla City) شهری کوچک و محلی در کنار رودخانه شکسته واقع در ۲۱۲ کیلومتری شهر ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا استرالیا است. مساحت شهر معادل ۵/۲۵ کیلومترمربع هست. طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۱۶ میلادی صورت گرفته است تعداد ۹۹۹۸ نفر در این شهر ساکن بوده‌اند.

بنالا ابتدا در تاریخ ۴ سپتامبر ۱۸۶۸ به‌عنوان یک جاده بین‌شهری ثبت می‌شود و در تاریخ ۳ سپتامبر ۱۸۶۹ به بزرگراه تبدیل می‌شود. در این فاصله عشایر این منطقه در کنار جاده ساکن می‌شوند و پس از پیشرفت و توسعه این منطقه در سال ۱۸۴۸ توسط Charles La Trobe فرمانده ناحیه Port Phillip مورد برسی قرار گرفت و به نام بنالا ثبت گردید. ادعا می‌شود که بنالا نام همان قوم عشایری است که در این منطقه ساکن شدند.

شهر بنالا استرالیا
شهر بنالا استرالیا

شهر بنالا شهری توریستی و مملو از مکان‌های جذاب دیدنی است ازجمله این مکان‌ها می‌توان باغ گیاه‌شناسی، تالاب وینتون، پارک ملی ریف لیز، گالری هنری بنالا، موزه هوانوردی، کلیسای کاتولیک سنت جوزف و غیره رانام برد.

باغ گیاه‌شناسی شهر بنالا

باغ گیاه‌شناسی بنالا در سال ۱۸۸۶ توسط آلفرد سنقول تأسیس شد. این باغ شامل مجموعه‌های فراوانی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسیر پیاده‌روی دریاچه بنالا، موزه لباس و کلی، گالری هنر و باغ گل رز که به‌عنوان نماد کشور استرالیا محسوب می‌شود اشاره کرد. در باغ تنها درختان انجیر اصیل استرالیایی است. باغ گیاه‌شناسی علاوه بر زیستگاه گیاهی شامل زیستگاه جانوری نیز است که ازجمله این جانوران می‌توان پرندگان پلیکان، کوکابوراهای خندان و کوکتوو رانام برد.

سرقت موزه ملی ورزش استرالیا
سرقت موزه ملی ورزش استرالیا

موزه لباس شهر بنالا

این موزه لباس واقع در خیابان مایر ۱۷ در سمت شرقی رودخانه شکسته است که در این موزه از لباس‌هایی که از سال ۱۷۷۰ تابه امروز طراحی‌شده‌اند و همچنین دارای یک‌خانه کوچک که از سال ۱۹۶۰ باقی‌مانده و نشان‌دهنده مجموعه تاریخی مهم این منطقه است نگهداری می‌کند.

در بنالا قطار شهری، اتوبوس و تاکسی برای گردش در شهر وجود دارد. شهر دارای یک فرودگاه مسافربری نیز است. همچنین در این شهر هتل‌های سه و چهار ستاره با قیمت‌های مناسب برای اقامت وجود دارد.

مسیر پیاده‌روی دریاچه بنالا

مسیر پیاده‌روی بنالا در کنار دریاچه بنالا قرار دارد که در طول مسیر از وسط باغ گیاه‌شناسی و جزایر متعدد عبور می‌کند این جزایر توسط پل‌های مدرن به هم متصل شده‌اند. در طول مسیر امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی برای بازدیدکنندگان ایجادشده ازجمله آکواریوم آبزیان دریاچه بنالا، کافه‌ها و مکان‌های ورزشی می‌توان اشاره کرد.

مسیر پیاده روی شهر بنالا استرالیا
مسیر پیاده روی شهر بنالا استرالیا

زندگی و کشاورزی مردم شهر بنالا

کار مردم بنالا کشاورزی و زنبورداری است اما به علت این‌که شهر در کنار رودخانه شکسته قرار دارد همیشه به زمین‌های کشاورزی و کندوهای عسل آسیب میزند که این مسئله سیل بر روی کار و اقامت مردم شهر تأثیر می‌گذارد.

ازجمله سیل‌های این منطقه در اکتبر ۱۹۹۳ تعداد ۱۵۰۰ نفر خانه‌هایشان را تخلیه کردند ۵۰۰ خانه علاوه بر خانه کسب‌وکار خود را نیز از دست دادند،۴۰۰ زمین کشاورزی به‌طور کامل از بین رفتند، ۵ پل اصلی آسیب دیدند و به برق، فاضلاب و آب منطقه آسیب جدی وارد کرد. درنتیجه درآمد اصلی مردم بنالا از طریق جذب گردشگر این شهر هست.

شورای شهر بنالا یک گروه فعال بیش از ۴۵۰ داوطلب دارد که به برنامه‌های اجتماعی، خدمات و نحوه مقابله رویدادها به افرادی که در روستا زندگی می‌کنند به‌طور رایگان کمک می‌کنند. شورای شهر به ریز و درشت کسب‌وکار مردم شهر نظارت دارد و برای کسب درآمد بیشتر برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن