کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان

کلیسای جامع سنت مایکل سنت جان

کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان ( Cathedral Parish of St Michael & St John )، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر باتورست واقع شده است. باتورست یکی از شهرهای نیوسات ولز استرالیا است و از مکان‌های پررونق مهاجرت به استرالیا محسوب می شود.

از زمان آغاز به کار کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان به‌عنوان یک کلیسای محلی در سال ۱۸۶۱، این کلیسا به مکانی برای زندگی مذهبی اسقف اعظم کاتولیک باتورست تبدیل شده است.

اعتقاد بر این است که معمار مشهور ادوارد گهل که به ساخت کلیسای جامع نظارت می‌کرد، بسیاری از نگاره‌های ماسه‌سنگی خارج از ساختمان را ساخته است. کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان در ژوئن ۲۰۱۲ در فهرست میراث جهانی نیوسات ولز قرار گرفت و بسیاری از افراد، پس از مهاجرت به کشور استرالیا از این مکان بازدید می‌کنند.

کلیسای جامع سنت مایکل سنت جان
کلیسای جامع سنت مایکل سنت جان

پنجره‌های کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان

کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان در وسط شهر قرارگرفته است. سبک آن گوتیک بوده و تعداد زیادی از شیشه‌های رنگارنگ جالب در آن دیده می‌شود. به‌خصوص پنجره‌های بخش جناح کلیسا بسیار زیبا و تأثیر برانگیز هستند. پنجره‌های سنت مایکل از یک عکس گرفته‌شده توسط توماس E. Stagg از توسکانی کپی شده و توسط LynIMG_2620 Hovey Studio در بوستون ماساچوست ساخته‌شده است. دیگر پنجره‌های شیشه‌ای سیاه در سال ۱۹۹۷ توسط همان استودیو تکمیل شد و صحنه‌هایی از فرشتگان کتاب مقدس را نشان می‌دهد. اهداکنندگان کلیسا در پلاک برنجی در سالن از آن‌ها نام‌برده شده است.

کلیسای جامع سنت مایکل سنت جان
کلیسای جامع سنت مایکل سنت جان

بخش‌های مختلف کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان

کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان شامل ۲ کلیسای اصلی، کلیسای جامع و کلیسا تشکیل شده است، همچنین تعدادی از کلیساهای کوچک که در روستاهای اطراف دیده می‌شود. دو دبیرستان کاتولیک و ۴ مدرسه ابتدایی کاتولیک نیز در این ناحیه وجود دارد.

تاریخچه‌ی کلیسا جامع سنت مایکل و سنت جان

به نظر می‌رسد که نخستین مراسم عشاء ربانی که در کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان جشن گرفته شد، توسط یکی از کشیش معروف پیشگام، جان جوزف Therry در تاریخ ۱ یا ۲ نوامبر ۱۸۳۰، زمانی که از سیدنی برای شرکت در مراسم اعدام رلف انتویستل دعوت‌شده بود، انجام شد.
کلیسا توسط آندریا ناگود معمار که در زمان تکمیل آن در هوستون، تگزاس زندگی می‌کرد، طراحی‌شده است. او اکنون یکی از ساکنان نیویورک است. او دو کلیسا را در محل اقامت Opus Dei (یک سازمان کاتولیک در اسپانیا) در هیوستون طراحی کرد و اکنون مشاور طراحی داخلی در دفتر مرکزی Opus Dei ایالات‌متحده است.

کلیسای جامع سنت مایکل سنت جان
کلیسای جامع سنت مایکل سنت جان

سنت مایکل به جه معناست

سنت مایکل، فرشته‌ی بزرگی است که در زمان شورش، لوسیفر را از بهشت برد. او همچنین در کتاب مکاشفه به‌عنوان کسی که با مادر مقدس از لوسیفر تا پایان جهان محافظت می‌کند، شناخته‌شده است. به او هم‌چنین به‌عنوان محافظ مراسم شکرگزاری احترام می‌گذارند و نان در دست او نماد مراسم شکرگزاری است.
دو پانل چوبی حکاکی شده که یک روی یک صفحه‌نمایش زینتی روی دیوار در پشت محراب قرار دارند، از یک کلیسای قدیمی نجات‌یافته و از یک فروشنده قدیمی در پنسیلوانیا به دست آمد.

محل عبادت از یک فروشنده قدیمی در سنت لوئیس خریداری شد. نقاش برجسته پاپ جان پل دوم در رم از هنرمند واتیکان مایکل DeMeo خریداری‌شده و با دست به Shreveport منتقل شد و نمونه‌ی اصلی آن در واتیکان آویزان شده است. Medallion حکاکی دست مقدس خانواده مقدس از Ortisei، ایتالیا واردشده و از یک قطعه واحد چوب آهک حک‌شده که برای کلیسا سفارش داده‌شده، ساخته‌شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن