شهر مانت گامبیر استرالیا

شهر مانت گامبیر استرالیا و دومین شهر پرجمعیت استرالیای جنوبی

شهر مانت گامبیر (Mount Gambier) یک شهر در استرالیا است که در استرالیای جنوبی واقع‌شده است. جمعیت شهری تخمینی این شهر ۲۸،۶۸۴ نفر است که دومین شهر پرجمعیت در استرالیای جنوبی محسوب می‌شود.

شهر مانت گامبیر استرالیا
شهر مانت گامبیر استرالیا

مانت گامبیر در دامنه‌های کوه آتش‌فشانی گامبیر قرار دارد که در جنوب شرقی کشور استرالیا واقع‌شده است، فاصله شهر مذکور حدود ۴۵۰ کیلومتر (۲۸۰ مایل) از جنوب غربی پایتخت آدلاید است و فقط ۱۷ کیلومتر (۱۱ مایل) از مرز ویکتوریا فاصله دارد، این شهر مهم‌ترین محل سکونت در منطقه ساحلی سنگ‌آهک است و فرمانداری هر دو منطقه مانت گامبیر و شورای منطقه گرانت در مانت گامبیر قرار دارد.

ویژگی‌های مانت گامبیر

این شهر به خاطر ویژگی‌های جغرافیایی آن، به‌خصوص ویژگی‌های آتش‌فشانی و سنگ‌آهک آن شناخته‌شده است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به دریاچه آبی، پارک‌ها و باغ‌ها، غارها و سینک‌ها اشاره کرد.

دریاچه مانت گامبیر استرالیا
دریاچه مانت گامبیر استرالیا

قله آتش‌فشان خاموش اولین نقطه در استرالیای جنوبی بود که به نام کاشفان اروپا نام‌گذاری شد. این اتفاق و نام‌گذاری یک منطقه در سال ۱۸۰۰ میلادی توسط ستوان جیمز گرانت از ناوگان تحقیقاتی HMS لیدی نلسون دیده شد و به نام لرد جیمز گامبیر، دریاسالار ناوگان شناخته شد. قله مذکور در ارتفاع ۱۹۲ متری (۶۳۰ فوت) بالاتر از سطح دریا قرار دارد و برجسته‌ترین نقطه شهر است.

تاریخچه شهر مانت گامبیر استرالیا

قبل از حضور اروپایی‌ها، مردم بومی بوندیگ ساکنان اصلی منطقه بودند. آن‌ها آن را “ereng balam” یا “egree belum” نامیده‌اند که به معنی «خانه عقاب» است. اداره پست در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۱۸۴۶ افتتاح شد. جان بینگ در سال ۱۸۴۷ هتل مانت گامبیر را ساخت و دکتر ادوارد وهل در سال ۱۸۴۹ یک کارخانه پودر میلر را راه‌اندازی کرد.

دولت محلی در سال ۱۸۶۳ تشکیل شد، هنگامی‌که دکتر وهل که در حال حاضر مالکیت قابل‌توجهی در خیابان تجاری داشت، به‌عنوان رئیس شورای ناحیه مانت گامبیر انتخاب شد. در تاریخ ۹ دسامبر ۱۹۵۴، مانت گامبیر رسماً یک شهر را اعلام کرد و در حال حاضر یک مرکز مهم گردشگری در جنوب شرقی استرالیا است.

تاریخچه مانت گامبیر استرالیا
تاریخچه مانت گامبیر استرالیا

جغرافیای مانت گامبیر

مانت گامبیر و منطقه شهری مانت گامبیر عمدتاً در امتداد دامنه‌های شمالی و دشت یک آتش‌فشان صخره‌ای از همان نام، مانت گامبیر واقع‌شده است. یکی از این دریاچه‌های بزرگ حاوی آب آشامیدنی آرتسایس باکیفیت بالا است که با فصل‌ها تغییر رنگ می‌دهد.

در فصل زمستان خاکستری فولادی است و در تابستان به یک آبی کبالت جذاب تبدیل می‌شود که نام آن را دریاچه آبی می‌دهد. این دریاچه عمیق ۷۰ متری (۲۳۰ فوت) همچنین دارای طیف وسیعی از گیاهان و جانوران غیرطبیعی آبزی است، به‌ویژه در مناطق استروما اتولیت های بزرگ. در این شهر چندین دهانه دیگر وجود دارد که شامل دریاچه دره و دریاچه گوشت گوسفند است.

آب‌وهوای شهر مانت گامبیر

مانت گامبیر دارای تابستان گرم و زمستانی سرد دارد. جولای مرطوب‌ترین ماه است که به‌طور میانگین به میزان ۱۰۰٫۲ میلی‌متر در ۲۲ روز باران می‌بارد، درحالی‌که ماه فوریه معمولاً پایین‌ترین میزان بارش باران را با متوسط ۲۶ میلی‌متر و به‌طور متوسط ۸ روز در ماه ثبت می‌کند.

بالاترین درجه حرارت ثبت‌شده در شهر مانت گامبیر در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۱۴، با ۴۴٫۹ درجه سانتی‌گراد بود و پایین‌ترین دمای ثبت‌شده -۳٫۹ درجه سانتی‌گراد در تاریخ ۲۰ ژوئن ۱۹۵۰ و ۲ ژوئیه ۱۹۶۰ ثبت‌شده است. مانت گامبیر دارای ۴۰٫۵ روز روشن در یک سال است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن