حرم یادبود جنگ جهانی اول در ملبورن

حرم یادبود جنگ جهانی اول در ملبورن استرالیا

حرم یادبود ملبورن (shrine of Remembrance) آن را به نام بنای یادبود جنگ در نیز ملبورن می‌شناسند. این بنا که زیارتگاهی برای گرامیداشت سربازان کشته‌شده در جنگ جهانی اول بود، بعد از پایان جنگ جهانی دوم مقبره سربازان گمنام و شعله جاویدان نیز توسط ملکه الیزابت دوم در اینجا رونمایی شد.

بنای یادبود جنگ ملبورن در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۱۹۲۱ کلید خورد. در همان سال با سبک معماری کلاسیک شروع به ساختن آن کردند. معماران این بنا که جیمز وارد راپ و فیلیپ هادسن نام داشتند از معماران مشهور و خبره‌ی ایالت ویکتوریا بودند.

تعداد کشته‌شدگان جنگ

طی جنگ جهانی اول ۱۱۶۰۰ شهروند ویکتوریایی برای خدمت در ارتش و ناوهای خارج از کشور حاضر شدند. تلفات و کشته‌های آن جنگ بسیار سنگین بود و ۱۸۰۰۰ از سربازان هرگز به خانه بازنگشتند. به همین خاطر مردم ایالت ویکتوریا قربانی‌ها را لایق یک یادمان باارزش می‌دانستند. به همین منظور دولت استرالیا ساخت حرم یادبود سربازان کشته‌شده را در دستور کار خود قرارداد.

درزمانی که دولت کشور استرالیا با بحران اقتصادی، حجم بیکاری و مشکلات مالی مواجه بود در یک گردهمایی عمومی در شهر ملبورن که توسط شهردار برگزار شد دستور ساخت بنای یادبود جنگ ملبورن را صادر کرد. همچنین دولت ملبورن در شورای شهر در ۴ اوت سال ۱۹۲۱ بودجه زیادی را برای ساخت این مقبره مشخص کرد. علاوه بر این مردم برای ادای دین به سربازان کشته‌شده کمک‌های زیادی برای ساخت این مکان انجام دادند.

مناقصه ساخت حرم یادبود جنگ ملبورن

حرم یادبود جنگ ملبورن استرالیا که طرح آن را مردم داده بودند درنتیجه با حمایت‌های همه‌جانبه عموم مردم در ماه اوت سال ۱۹۲۶ پول کافی برای ساخت آن جمع‌آوری شد. بعد از ماه می سال ۱۹۲۸ برای شروع کار مقبره مناقصه‌ای برای انتخاب طرح آن برگزار شد و کار ساخت آن آغاز شد. در این زمان که مردم سنگ تمام گذاشته بودند کودکان مدرسه‌ای نیز در ایالت ویکتوریا با تلاش‌های شبانه‌روزی خود بیش از ۱۸۰۰۰ دلار برای این امر جمع‌آوری کردند.

افتتاح و رونمایی بنای حرم یادبود

این زیارتگاه یادبود که ساخت آن چندین سال به طول انجامید نهایتاً در سال ۱۹۳۴ افتتاح گردید؛ و در همان سال با حضور ۳۰۰۰۰۰ نفر از مردم رونمایی شد. همچنین در جنگ جهانی دوم که سربازان بی‌شماری از بین رفتند مردم و دولت ایالت ویکتوریا برای کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم نیز دست به ساخت مقبره‌ی دیگری زدند.

مقبره دوم یادبود جنگ

در همین راستا محوطه‌ای روبروی زیارتگاه قبلی که به هر دو جنگ مرتبط بود درست کردند. در این محوطه مقبره کوچک‌تری را بنا کردند که سه میله پرچم و شعله جاویدان به کار گذاشته شد. این زیارتگاه دوم در ۲۸ فوریه سال ۱۹۵۴ با روشن کردن شعله جاویدان آن توسط ملکه الیزابت دوم در حضور جمعیت زیادی از مردم به سربازان کشته‌شده و گمنام اهدا شد.

ویژگی‌های حرم یادبود

کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به ملبورن دارند حتما از حرم یادبود جنگ در ملبورن بازدید کنند. نکات جالب‌توجهی که در این مقبره وجود دارد پرتو نوری است که در ساعت ۱۱ صبح ۱۱ نوامبر هرسال بر روی کلمه عشق روی یکی از سنگ‌های مقبره می‌تابد که ساعت و روز جنگ جهانی اول را نشان می‌دهد. همچنین تندیس‌های نمادین چهار طرف این زیارتگاه که توسط پل مونت فورد از تأثیرات یونانی و آشوری خلق‌شده است نمایی زیبا و خاص به این مکان داده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن