موزه بانک ANZ ملبورن

موزه بانک ANZ ملبورن ایالت ویکتوریا استرالیا

موزه بانک ANZ ملبورن(ANZ Bank Museum) در طبقه پایین (بانک گوتیک) واقع در خیابان ۳۸۰ کالینز در شهر ملبورن کشور استرالیا است. این موزه برای اولین بار در ماه مه ۱۹۸۵ افتتاح شد.

این ساختمان به‌عنوان دفتر مرکزی بانک انگلیس، اسکاتلند و استرالیا ساخته شد. دو طبقه آخر محل اقامت جورج وردن، مدیرکل بانک بود که یک ایده روشنفکرانه داشت و به معمار ویلیام وردل سفارش داد و باهم این شاهکار را ساختند.

معماری موزه بانک ANZ ملبورن

نمای بیرونی موزه را با سنگ مسطح و باظرافت زیاد ساخته‌اند، از حیاط‌های طبقه‌ی اول در کاشی‌های گوتیک ونیزی استفاده‌ شده است، درحالی‌که اتاق‌های بانک یک تصویر جغرافیایی گوتیک غنی و فنّاوری قرن نوزدهم است، ستون‌ها، رینگ و پلاک‌های مجسمه همه ساخته‌شده از آهن هستند.

این مکان جایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد میراث بانکی استرالیا بیاموزند. در آنجا می‌توانید هر چیز درباره ارز استرالیا، سکه‌ها، یادداشت‌ها، نسخه‌های خطی، مکاتبات و عکس‌ها را یاد بگیرید. این موزه تاریخ بانکداری و خدمات مالی استرالیا را نشان می‌دهد.

ANZ Bank Museum شامل مجموعه‌ای گسترده از نسخه‌های خطی، مکاتبات و عکس‌هایی است که بیش از ۱۸۰ سال فعالیت بانکی را پوشش می‌دهد این موزه در قلب ملبورن واقع‌شده است. این موزه متعلق به گروه بانکی ANZ است و توسط Army Group اداره می‌شود.

این موزه داستان میراث بانکی استرالیا را از طریق نمایش اقلامی از قبیل اسکناس‌ها و سکه‌ها، جعبه‌های پول نقد، ماشین‌های اداری، اسلحه گرم، تجهیزات استخراج معادن و لباس فرم می‌گوید. نمایشگاه فعلی در قالب مردم و پول – بانکداری در استرالیا طراحی‌شده است تا نظرگاه گسترده‌ای را برای تمام گروه‌های سنی ایجاد کند.

این نمایشگاه از ابتدای قرن بیستم آغاز شد و از طریق بانکداری قرن نوزدهم آغاز شد و تغییراتی در فنّاوری را با بخش جدیدی از آینده بانکی آغاز کرد. یک موضوع کلیدی سواد مالی بر پایه نمایشگاه است و توسط یک مجموعه منحصربه‌فرد از صندوق‌های تاریخی و دیگر وسایل بانکی نشان داده‌شده است.

این موزه به داستان میراث بانکی استرالیایی‌های بومی و تجارت آن‌ها با مهاجران اروپایی می‌پردازد. موارد نمایش داده‌شده در این موزه شامل: اسکناس‌ها، سکه‌ها، صندوق‌های پول، ماشین‌های اداری، سلاح گرم، تجهیزات و استخری از طلا و لباس است. بانک یک بازسازی عمده از موزه خود را در سال ۲۰۰۷ انجام داد.

زمان بازدید موزه بانک ANZ

زمان بازدید از دوشنبه تا روز جمعه (به‌استثنای تعطیلات عمومی) از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر باز است. این یک مجموعه رایگان خودگردان است.

مجموعه ANZ Bank Museum

مجموعه بایگانی گروه ANZ شامل پرونده‌های اصلی موسسه حسابرسی گروه بانک ANZ و بانک‌های پیشین آن (عمدتاً بانک اتحادیه استرالیا، بانک استرالیا، بانک انگلیسی اسکاتلند و استرالیا و بانک‌های کوچک مانند بانک آتلائید) را پوشش می‌دهد.

مجموعه موزه دارای دو اتاق اصلی است. اتاق‌های اصلی شامل اتاق بانکداری و کلیسای جامع واقع در پشت در سمت راست وجود دارند که هنوز هم به‌عنوان سالن اصلی بانک استفاده می‌شوند. تالار بانک دارای ستون‌های عظیم است با سقف تزئینی طلایی‌رنگ و سپرهایی با پوشش‌های سلاح و سازه‌های چوبی تزئینی است.

اتاق کلیسای جامع موزه بانک ANZ

اتاق کلیسای جامع شامل ستون‌هایی است که برای هر یک از آن‌ها از آرک‌ها، سنگ مرمر فرانسوی، گلدان‌های پیچیده، شیشه‌های رنگ‌آمیزی شده و کاشی‌های کف کاذب موزاییک استفاده کرده‌اند. موزه بانک ANZ تاریخ بانکداری و خدمات مالی استرالیا را نشان می‌دهد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن