تصویر-هدر-شرق استرالیا

شرق استرالیا

شرق استرالیا شامل ایالت‌هایی است که نسبت به سایر مناطق استرالیا در جهان شناخته شده هستند؛ ایالت نیوساوت ولز و ویکتوریا در سمت جنوب و ایالت کوئینزلند در قسمت شمالی شرق کشور استرالیا، سه بخش اصلی این ناحیه هستند که جمعیت زیادی را در خود جای داده‌اند.

بخشی به نام تاسمانی در جنوبی‌ترین قسمت ایالت ویکتوریا قرار گرفته است که باید خاطر نشان کنیم، تاسمانی به صورت یک جزیره توسط آب‌های جنوبی احاطه شده است.

شرق استرالیا
شرق استرالیا

مشهورترین شهر با جاذبه‌های توریستی و گردشگری، یعنی سیدنی در مهاجرت به استرالیا و در ایالت نیو ساوت ولز قرار گرفته است.

خانه اپرای سیدنی هر ساله تعداد زیادی از این گردشگران را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند.

مهاجرت به استرالیا و سکونت در یکی از شهرهای شرق استرالیا، هدف بسیاری از جوانان و خانواده‌های خارجی است به طوری که تقاضا برای أخذ ویزای استرالیا بسیار زیاد می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی شرق استرالیا

با اندکی توجه به نقشه قسمت‌های شرقی استرالیا متوجه می‌شوید که بخش وسیعی از سرزمین‌های شرقی این کشور با آب‌های اقیانوس آرام همجوار است و همین عامل موجب پدید آمدن سواحل بسیار زیبا و مناظر فوق العاده در این قسمت شده است.

علاوه بر سواحل شنی، صخره‌های مرجانی، پوشش گیاهی متنوع و صخره‌های سنگی حیرت انگیز در قسمت‌های شرقی این مناطق در زمره جاذبه‌های گردشگری این کشور قرار گرفته‌اند.

مهاجرت به استرالیا حتی اگر برای کار یا تحصیل انجام شود، برای افراد جنبه تفریحی و سرگرمی نیز پیدا می‌کند. در بخش شرق استرالیا چند بندر قرار گرفته است که از جنبه توریستی و اقتصادی اهمیت زیادی برای این قسمت از استرالیا دارند.

شرق استرالیا
شرق استرالیا

بندر ملبورن در جنوب ایالت ویکتوریا، بندر سیدنی در شرق نیو ساوت ولز، بندر باریس بین در جنوب شرقی ایالت کوئینزلند، بندر کارینز در شمال شرقی کوئینزلند و بندر ویتساندی در شرق این ایالت، مهم‌ترین و فعال‌ترین بنادر شرق استرالیا هستند.

سرتاسر قسمت‌های شرقی شرق استرالیا در تمام ایالت‌ها را جنگل‌های انبوه و سرسبز و پارک‌های ملی فراگرفته است. پارک‌های ملی جزو مکان‌های دیدنی شرق استرالیا محسوب می‌شوند.

بخش بزرگی از جزیره تاسمانی را نیز جنگل‌های بزرگ و وسیع تشکیل داده است. پارک‌های ملی ساوت ولز و گوردون فرانکلین در تاسمانی قرار دارند.

پارک‌های ملی آلپین، کوزکیوسکو، اسنوی، وادبیلیگا، ناماجی، کانانگرا، کوه آبی، وولِمی، یِنگو، گولبورن، واشپول و لامینگتون از بزرگ‌ترین پارک‌های شرق استرالیا هستند.

جزیره فریزر، بزرگ‌ترین جزیره شنی در شرق استرالیا

زیباترین مناظر ساحلی استرالیا را می‌توانید در جزیره فریزر تماشا کنید. جنگل‌های انبوه، صخره‌های رنگی، دریاچه‌های کوچک و بزرگ با آب‌های نیلگون و پوشش گیاهی متنوع، آب‌های مواج ساحلی، جاده‌های زیبا و … همگی از جاذبه‌های جزیره فریزر در استرالیای شرقی هستند؛ این جزیره منحصر به فرد در ایالت کوئینزلند واقع شده است.

کشتیرانی، قایق سواری، موج سواری، شنا، حمام آفتاب، رانندگی هیجان انگیز در جاده‌های این جزیره و البته عکاسی از مناظر بکر و طبیعی آن، سرگرمی و تفریحات توریست‌ها و علاقه مندان به این قسمت از استرالیا می‌باشند.

گونه‌های متنوع از موجودات دریایی در این جزیره زندگی می‌کنند. در حین قدم زدن در کنار ساحل نقره‌ای جزیره فریزر می‌توانید دلفین‌ها، کوسه ماهی و ببرماهی ها را در حال شنا کردن تماشا کنید.

جزیره فریزر
جزیره فریزر

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن