تصویر-هدر-ساختمان-دادگاه-باتورست

کلیسای سنت پیتر شهر آلبوری استرالیا

کلیسای سنگی و عظیم‌الجثه سنت پیتر در کشور استرالیا، ایالت نیو ساوت ولز و شهر آلبوری قرارگرفته است که با ورود به محوطه کلیسا از بخش جنوبی آن را خواهید دید.

کلیسای سنت پیتر یکی از جاذبه‌های گردشگری و یک اثر هنری ساخته‌شده با سنگ است که چندین پنجره بزرگ بر روی نمای خود دارد. این پنجره‌ها با شیشه‌های رنگی پوشانده شده‌اند تا با عبور نور فضای روحانی در داخل کلیسا ایجاد شود.

یک برج با یک زنگ بزرگ در کنار ساختمان اصلی کلیسای زیبای سنت پیتر تعبیه‌شده است تا در روزهای یکشنبه برای انجام اعمال مذهبی به صدا درآید.

معماری کلیسای سنت پیتر در شهر آلبوری و ویژگی‌های فنی

سبک طراحی و ساخت کلیسای سنت پیتر سکسون یا گوتیک است که در آن فضاها چشمگیر و مجلل طراحی می‌شوند؛ بنابراین اگر به‌تازگی مهاجرت به استرالیا را انجام داده‌اید، حتماً از این کلیسا دیدن کنید تا با معماری سنتی شهر آلبوری آشنا شوید.

بخش زیادی از کلیسای سنت پیتر با مواد سنگی آهکی و سنگ‌های ماسه آهکی ساخته‌شده است که به علت خاصیت آهک، براثر رطوبت سفت‌تر و سخت‌تر می‌شود. کلیسای جذاب سنت پیتر در فهرست میراث ملی استرالیا به‌عنوان یک گنجینه فرهنگی مذهبی ذکرشده است.

در چند سال گذشته کلیسای معروف سنت پیتر بارها مرمت و بازسازی‌شده است، اما تمام تلاش مرمت گران آن بوده که تغییر محسوسی در معماری گوتیک کلیسا ایجاد نشود.

قسمت‌های پایین برج‌های کلیسا با تکه‌های غول‌آسا از سنگ‌های تراشیده شده کارشده است تا بتواند وزن زیاد برج و زنگ را تحمل کند. کلیسای سنت پیتر محل سیاسی مهمی برای کشور استرالیا و شهر آلبوری محسوب می‌شود چراکه به‌صورت هفتگی دیدار بین مردم و مسئولین شهر صورت می‌گیرد.

در این دیدار پیرامون مشکلات شهری یا محله‌ای صحبت می‌شود و راهکارهای مناسب اتخاذ می‌گردد.

علت نام‌گذاری و تاریخچه پیدایش کلیسای سنت پیتر

سنت پیتر به علت ارتباط آن با کلیسای سنت آنجلیکان در سال ۱۸۳۸ نام‌گذاری شد. سنت پیتر سومین کلیسای قدیمی استرالیا است و میراث فرهنگی استرالیا معتقد است این بنا اولین کلیسای ساخته‌شده در این کشور بزرگ با استفاده از کار غیراجباری کارگران است و به‌نوعی حمایت از حقوق کارگری محسوب می‌گردد.

کلیسای سنت پیتر در سال ۱۸۳۸-۳۹ توسط Thomas Bird طراحی و ساخته‌شده است. در سال ۱۸۷۵، تغییرات تحت نظارت ادموند بلات انجام شد.

کلیسا اکنون در فهرست املاک ملی استرالیا نیز ثبت‌شده است. گورستان کلیسای سنت پیتر محل دفن تعدادی از افراد قابل‌توجه است، ازجمله فردریک رایت اونوین، وکیل و بازرگان که جاده و پل Unwin را احداث کرده است در گورستان این کلیسا دفن شده است.

همچنین کلیسا برای افرادی که به‌تازگی فرآیند مهاجرت به استرالیا را انجام داده‌اند کلاس‌های آشنایی بافرهنگ و آداب‌ورسوم را برگزار می‌کند.

در سال ۲۰۰۹، کلیسای بزرگ سنت پیتر برای بازسازی ۳۰،۰۰۰ دلار از دولت دریافت کرد. این کمک به‌منظور تعمیر دیوارهای ترک‌خورده و آب‌بندی پنجره‌ها بود.

معمار معروف پاستور شین راجرسون معتقد بود به علت ساخته‌شدن کلیسای معروف سنت پیتر بر روی خاک‌های سست این ساختمان همیشه مشکل ترک خوردن دیوارهایش را خواهد داشت.

سایر ویژگی‌های کلیسای سنت پیتر

در کلیسای جامع، یک قفسه بانام “Tupper Vault”وجود دارد که آثار هنرمندانی همچون آرتور دیویس و آنتونی دیویس را در خود جای‌داده است. آرامگاه این دو هنرمند نیز در بخش گورستان کلیسای سنت پیتر موجود است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن