ویزای تحصیلی ساب کلاس ۵۰۰

ویزای تحصیلی استرالیا ساب کلاس ۵۰۰

برای اخذ ویزا تحصیلی۵۰۰ استرالیا باید:

  • در دوره های آموزشی واجد شرایط در استرالیا شرکت کنید.
  • هر تعداد دفعاتی که می خواهید به استرالیا و از استرالیا سفر کنید.
  • اگر واجد شرایط باشید، برای دیگر انواع ویزاهای دائم می توانید درخواست دهید.

در صورت اخذ ویزای ۵۰۰ تحصیلی چه مدت می توانید در استرالیا اقامت داشته باشید؟

مدت دوره آموزشیمدت اقامت شما
۱۰ماه یا بیشتر تمام شدن دوره در انتهای سال تحصیلی استرالیا باشد (نوامبر-دسامبر)سازمان مهاجرت معمولا مدت اقامت ویزا را تا ۱۵مارس بعد صادر می کند
۱۰ماه یا بیشتر که اتمامش از از ژانویه تا اکتبر باشدسازمان مهاجرت معمولا مدت اقامت ویزا را ۲ماه بیشتر از مدت دوره آموزشی صادر می کند
کمتر از ۱۰ماهسازمان مهاجرت معمولا مدت اقامت ویزا را ۱ماه بیشتر از مدت دوره آموزشی صادر می کند
حداکثر مدت اقامت در استرالیا با ویزای دانشجویی یا دانش آموزی به طور کلی از ۵ سال تجاوز نمی کند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی ۵۰۰ استرالیا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

مدت اقامت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به طور کلی ۶ ماه بیشتر از مدت اقامت هایی است که در جدول بالا آمده است. در این مدت اضافی به دانشجویان اجازه می دهد در صورتیکه شرایط آنها بررسی می شود خودشان هم در استرالیا باشند.

به عنوان مثال، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال تحصیل دو دوره آموزشی هستند که بیشتر از ۱۰ ماه است و اتمام دوره در نوامبر –دسامبر است. سازمان مهاجرت معمولاً ویزایی که برای آنها صادر می کند تا ۱۵ سپتامبر (۶ماه اضافی از ۱۵ مارچ) سال بعد از اتمام دوره آموزشی است

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ۵۰۰ استرالیا برای دانش آموزان مدارس ابتدایی

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا ۵۰۰
شرایط ویزای تحصیلی استرالیا ۵۰۰

معمولاً سازمان مهاجرت حداکثر مدت اقامت ۲ساله را برای دانش آموزان ابتدایی اعمال می کند، این یک حالت حفاظتی برای دانش آموزان کم سن تر آسیب پذیر است. دانش آموزان ابتدایی برای ادامه تحصیلشان و ماندن در استرالیا می توانند نوع دیگری از ویزا را درخواست دهند.

دانش آموزانی که قصد دارند برای مدت کمتر از ۲سال در مدارس ابتدایی ثبت نام کنند و بعد از آن در دبیرستان ثبت نام کنند، عموماً می توانند ویزای تحصیلی ۵ ساله دریافت کنند. مثلاً دانش آموزی که می خواهد در کلاس ۵ و ۶ ثبت نام کند می تواند ویزایی دریافت کند که تا کلاس ۹ متوسطه در استرالیا بماند.

آیا امکان اقامت طولانی تر با ویزای ۵۰۰ دانشجویی در استرالیا وجود دارد؟

برای ادامه تحصیل در استرالیا شما باید تقاضای یک ویزای تحصیلی جدید بدهید. اگر ویزای تحصلی شما قبل از اینکه فارغ التحصیل شوید تمام شود ممکن است واجد شرایط ویزای توریستی (ساب کلاس۶۰۰) شوید، به این منظور شما احتیاج به نامه ای از موسسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنید دارید که تاریخ فارغ التحصیلی شما در آن قید شده است.

اگر ویزای تحصیلی داشته اید یا دارید و در ۶ ماه گذشته تمام شرایط خاص آنرا رعایت کرده اید، شما ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای موقت فارغ التحصیلی (ساب کلاس ۴۸۵) شوید.

اگر شما اخیراً در رشته مهندسی در یکی از دانشگاه های مورد تأیید استرالیا فارغ التحصیل شده اید، ممکن است واجد شرایط گرفتن ویزای موقت فارغ التحصیلان دانشگاه های خاص مورد تأیید استرالیا (ساب کلاس ۴۷۶) باشید.

حال اگر شما به دلایل دیگری غیر از عوامل مرتبط یا تحصیلیتان می خواهید مدت بیشتری در استرالیا بمانید باید با توجه به شرایط و عوامل مرتبط با ماندنتان درخواست ویزای جدیدی که مناسب موقعیتتان است بدهید.

اعضای خانواده که می توانند به واسطه این ویزای شما با شما به استرالیا بیایند:
شما می توانید نام اعضای خانواده را در هنگام دادن درخواست ویزا در درخواست خودتان درج کنید و برای ویزای تحصیلی اعضای خانواده که اسمشان را می توانید در فرم درخواست ویزایتان قید کنید عبارتند از:

  • همسرتان یا شریک زندگیتان
  • فرزند وابسته خودتان یا شریک زندگیتان که ازدواج نکرده باشید و هنوز به ۱۸سالگی نرسیده باشد.

شما باید اعضای خانوادتان را در درخواست ویزای تحصیلیتان قید کنید حتی اگر قصد ندارند با شما به استرالیا سفر کنند. اگر شما این کار را انجام ندهید، خانواده شما واجد شرایط گرفتن ویزای تحصیلی یا پیوستن به شما در استرالیا نخواهند شد.

مشاور ویزای تحصیلی استرالیا

خانواده شما همچنین می توانند بعداً و بطور جداگانه از درخواست ویزای شما، درخواست ویزا بدهند.
اعضای خانواده که برای ویزا درخواست می دهند باید معاینات پزشکی لازم جهت تأیید سلامت و مدارک عدم سوءپیشینه به سازمان مهاجرت ارائه بدهند.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی ۵۰۰ استرالیا

visa student subclass 500
visa student subclass 500

مبلغ ویزای تحصیلی برای متقاضی ۵۷۵ دلار استرالیا است. شما هم چنین باید برای هر کدام از اعضای خانوادتان که در درخواستتان برای آنها تقاضای ویزا داده اید مبلغی به شرح زیر پرداخت کنید:

  • افراد بالای ۱۸ سال :۴۳۰دلار استرالیا
  • افراد زیر ۱۸ سال : ۱۴۰دلار استرالیا

در صورت صادر نشدن ویزای تحصیلی برای متقاضی مبلغ پرداخت نشده عودت داده نمی شود.

مجموعه دوره های آموزشی:
شما می توانید برای در ویزای تحصیلیتان برای دو یا بیشتر از دو دوره آموزشی درخواست دهید در جائیکه یک دوره به وضوح به دوره بعدی سوق داده شود به این مجموعه دوره Course Packaging گفته
می شود.

شما همچنین باید برای هر دوره یک تأییدیه ثبت نام (COE) به سازمان مهاجرت ارائه دهید یا مدارکی ارائه دهید که نشان دهد برای دوره مورد نظر تأییدیه ثبت نام مورد نیاز نیست.

آخرین دوره آموزشی را که شما به عنوان قسمتی از مجموعه آموزشی تان می گذرانید، دوره آموزشی اصلی تان محسوب می شود. با توجه به این دوره اصلی شما باید مدرک زبان انگلیسی و مدارک تمکن مالیتان را به اداره مهاجرت ارائه بدهید.

تعهدات مربوط به ویزای تحصیلی ۵۰۰ استرالیا

شما و تمام اعضای خانواتان باید تمام شرایط ویزا را رعایت کنید و از قوانین استرالیا پیروی کنید.

سفر کردنتان: شما می توانید هر چند باری که میخواهید به استرالیا و از استرالیا سفر کنید مادامیکه ویزای شما معتبر است.
زمانیکه شما در خارج از استرالیا هستید در زمان داشتن ویزای تحصیلی (ساب کلاس۵۰۰) جزء مدت ویزا محسوب می‌شود و به مدت ویزا اضافه نمی‌شود.
به صورت دیجیتالی صادر می شود و هیچ لیبلی برای این ویزا در پاسپورت شما الصاق نمی شود

شرایط سنی برای ویزای تحصیلی (ساب کلاس۵۰۰)

دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ساب کلاس 500
دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ساب کلاس ۵۰۰

اگر شما یک دانش آموز مدرسه هستید (البته اگر یک دانش آموز دبیرستانی که شامل برنامه تبادل دانش آموز نیستند) برای درخواست ویزا سنتان ۶ سال یا بالاتر باشد. همچنین باید؛

  • زمانیکه می خواهید در سال نهم شروع به تحصیل کنید باید سنتان کمتر از ۱۷ سال باشد.
  • زمانیکه می خواهید در سال دهم شروع به تحصیل کنید باید سنتان کمتر از ۱۸ سال باشد.
  • زمانیکه می خواهید در سال یازدهم شروع به تحصیل کنید باید سنتان کمتر از ۱۹ سال باشد.
  • زمانیکه می خواهید در سال دوازدهم شروع به تحصیل کنید باید سنتان کمتر از ۲۰ سال باشد.

تهیه کردن مدارک ثبت نام در دوره های تحصیلی

سازمان مهاجرت اگر شما مدارک لازم از دوره تحصیلی مورد نظر یا مناسب های مرتبط با تحصیلتان در استرالیا را تهیه نکنید پرونده شما را بررسی نخواهد کرد.

تهیه تاییدیه ثبت نام (COE)

شما باید در دوره تحصیلی مورد نظرتان ثبت نام کنید و مدارک دوره تحصیلی مورد نظر و فعالیت های مرتبط با تحصیلتان را همراه درخواست ویزایتان به سازمان مهاجرت ارائه بدهید.

اگر شما در یک دوره تمام وقت تایید شد ثبت نام کرده اید باید حتما در (CRICOS) ثبت نام کنید. اگر زمان درخواست ویزای تحصیلی در خارج از استرالیا هستید:
باید تاییدیه ثبت نامتان را برای هر کدام از دوره های تحصیلی که درخواست ویزایتان آمده است تهیه کنید.

مشاور ویزای تحصیلی استرالیا

اگر شما در هنگام درخواست ویزای تحصیلی در داخل استرالیا هستید:
باید از موسسه ارائه دهنده خدمات آموزشی که در آن ثبت نام کرده اید یک معرفی نامه همراه با درخواست ویزایتان به اداره مهاجرت بدهید حتماً قبل از اینکه سازمان مهاجرت ویزای شما را بدهد باید تاییدیه ثبت نامتان را به اداره مهاجرت ارائه بدهید.

مشاور ویزای تحصیلی استرالیا

اگر شما برای بیشتر از یک دوره در درخواست ویزای تحصیلی‌تان درخواست داده‌اید باید تمام کدهای تأییدیه ثبت‌نامتان (COE) در فرم درخواستتان وارد کنید و مدت ویزای شما ممکن است فقط بر طبق دوره‌های آموزشی باشد که (COE) آن‌ها را در درخواستتان ثبت کرده‌اید.

سن مناسب جهت درخواست ویزای تحصیلی ۵۰۰ استرالیا

اگر شما یک دانش آموز هستید شما باید برای دادن درخواست ویزای ساب کلاس ۵۰۰، ۶ سال یا بیشتر باشد.
همچنین باید:

  • کمتر از ۱۷سالتان باشد زمانیکه از کلاس ۹ام تحصیل را آغاز می کنید
  • کمتر از ۱۸سالتان باشد زمانیکه از کلاس ۱۰ام تحصیل را آغاز می کنید
  • کمتر از ۱۹سالتان باشد زمانیکه از کلاس ۱۱ام تحصیل را آغاز می کنید
  • کمتر از ۲۰سالتان باشد زمانیکه از کلاس ۱۲ام تحصیل را آغاز می کنید

در یک دوره آموزشی معتبر ثبت نام کرده یا تتت و مدارک و مستندات آن را به سازمان مهاجرت ارائه دهید:
سازمان مهاجرت اگر شما مدارکی را مبنی بر دوره آموزشی تحصیلی تان یا فعالیت آموزشی مرتبط با تحقیقتان در استرالیا را ارائه ندهید درخواست ویزایتان را بررسی نمی‌کند.

فراهم آوردن مدارک تائید ثبت نام (COE)

شما باید در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید و گواهی ثبت نام در دوره آموزشی یا فعالیت های مرتبط با تحصیلتان را ضمیمه پرونده درخواست ویزا به سازمان مهاجرت تحویل دهید.
اگر در یک دوره آموزشی تمام وقت پذیرفته شد ثبت نام کرده‌اید این دوره باید در(CRICOS) پذیرفته شده باشد.
درخواست ویزا در خارج از استرالیا باید برای هر کدام از دوره های آموزشی ثبت نام شده همراه درخواست ویزایتان (COE) تائیدیه ثبت نام به اداره مهاجرت ارائه دهید.

درخواست ویزا در داخل استرالیا از مؤسسه‌ای که در آن دوره آموزشی خود را ثبت نام کرده‌اید باید هنگام دادن درخواستتان به سازمان مهاجرت نامه ارائه دهید اما حتماً باید هنگامیکه ویزا برای شما صادر می‌شود حتماً تائیدیه ثبت نام خود را به سازمان مهاجرت بدهید.

اگر شما درخواست ویزا تحصیلیتان برای بیشتر از یک دوره آموزشی درخواست کرده‌اید باید که تمام تائیدیه های ثبت نام خود را در درخواست ویزایتان درج کنید.

مجموعه دوره های آموزشی و تائیدیه ثبت نام ها

شما می توانید در درخواست ویزای تحصیلیتان برای دو یا بیشتر از دو دوره آموزشی درخواست دهید در جائیکه یک دوره آموزشی به وضوح به دوره منجر شود که به این مجموعه دوره گفته می شود.
در این حالت شما باید:

برای هر کدام از دوره ها تائیدیه ثبت نام ارائه دهید، یا دلایلی ثابت کنید برای اداره مهاجرت که این دوره احتیاج به تائیدیه ثبت نام ندارد

مدارک تائیدثبت نام در شرایط زیر

  • ثبت نام شدگان در یک دوره تمام وقت تحصیلی یا آموزشی تحت یک بورسیه تحصیلی استرالیا که توسط وزیر امور خارجه این کشور تائید شده باشد.
  • ثبت نام شدگان حمایت شده توسط وزارت دفاع استرالیا: ارائه معرفی از وزارت خانه متبوع برنامه تبادل دانشجو در دوره های دبیرستان در استرالیا: ارائه فرم AASES.
  • ثبت نام شدگان در پایان نامه شان در حال انجام بررسی است.

سازمان مهاجرت اگر شما گواهی های لازم را برای دوره های تحصیلی و فعالیت های مرتبط با آنها در استرالیا را ارائه ندهید پرونده درخواست ویزای شما را مورد بررسی قرار نمی دهند.

داشتن پول کافی برای ماندن و تحصیل کردن در استرالیا

متقاضی ویزا باید ثابت کند که منابع مالی مورد نیاز جهت زندگی و تحصیل در استرالیا را دارد که در صورت عدم تأمین مدارک مالی ویزای تحصیلی از طرف سازمان مهاجرت رد می شود.

سازمان مهاجرت ممکن است از شما بخواهد که همراه با درخواست ویزایتان مدارک لازم که شامل شواهدی مبنی بر داشتن تمکن مالی لازم است را ضمیمه درخواست کرده و تحویل بدهید و یا ممکن است درحین بررسی پرونده درخواست ویزا مدارک مالی را از شما بخواهد.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی 500 استرالیا
هزینه دریافت ویزای تحصیلی ۵۰۰ استرالیا

متقاضی می تواند مدرکی که نشان دهنده منابع مالی موجود برای سفر و هزینه های ماهه تحصیل و زندگی در استرالیا باشد و برای متقاضی دسترسی به این منبع مالی امکان پذیر باشد را به عنوان مدرک تائید تمکن مالی به اداره مهاجرت ارائه دهد.

تمهیدات لازم رفاهی و همراهی یکی از والدین یا قیم قانونی افراد متقاضی ویزا زیر۱۸ سال: اگر متقاضی در هنگام ورود به استرالیا سنش زیر ۱۸سال باشد باید یک سرپرست برای خود معرفی کند که این سرپرست می تواند والدین یا قیم قانونی یا از بستگان متقاضی باشد که سنش باید بالای ۲۱سال باشد این سرپرست باید برای کفالت در استرالیا تا زمانیکه متقاضی به سن ۱۸سالگی می رسد یا مدت ویزای تحصیلیش تمام می‌شود، ویزا داشته باشد.

متقاضی باید فرم ۱۵VNرا که مخصوص معرفی سرپرست دانش آموز است کامل کند و به درخواست ویزای خود الصاق کند. اگر سرپرستی که متقاضی ویزای تحصیلی زیر ۱۸سال برای خودش معرفی کرده است احتیاج به ویزا دارد باید برای ویزای (ساب کلاس۵۹۰-TU) درخواست بدهد و هر دو درخواست، هم درخواست ویزای تحصیلی و هم درخواست ویزای سرپرست دانش آموز باید هر دو باهم به سازمان مهاجرت تحویل داده شود یا یک فرم (CAAW) تهیه کنید. مگر اینکه شما یک دانش آموز دبیرستانی در برنامه تبادل دانش‌آموزی باشید یا یک بورسیه مورد تأیید وزارت خارجه یا وزارت دفاع. اگر جزء برنامه تبادل دانش آموزی دوره دبیرستان هستید باید فرم (AASES) را تهیه کنید.

متقاضی باید کپی امضاء شده تقاضای ویزای تحصیلی خود الصاق کنید یا اگر جزء دانش آموزان بورسیه وزارت خارجه یا وزارت دفاع است باید مجوز تائید شده تمهیدات رفاهی و سرپرستی را توسط وزیر مربوطه تنظیم کند.

اگر شما قبل از ورود به استرالیا به ۱۸سالگی می رسید

اگر شما قبل از رسیدن به استرالیا ۱۸ساله می شوید احتیاج به داشتن سرپرست همراه در استرالیا ندارید اما باید:

  • سوالات ۱تا ۱۸فرم ۱۵۷Nکه مربوط به معرفی یک سرپرست برای دانش آموز است را پر کنید.
  • باید والدین یا قیم قانونی شما این فرم را پر کند.
  • فرم را به تقاضای ویزایتان الصاق کنید.

شما تا زمانیکه سرپرستتان به استرالیا نیاید نمی توانید به استرالیا بیایید و این از شرایط ویزای تحصیلی برای افراد زیر ۱۸سال است و اگر شما هر کدام از شرایط را رعایت نکنید ممکن است سازمان مهاجرت ویزای شما را لغو کند.

ارائه نمره زبان برای ویزای تحصیلی استرالیا ساب کلاس ۵۰۰

سازمان مهاجرت در بعضی از موارد برای دادن ویزای تحصیلی از شما مدرک لازم نمره زبان را می‌خواهد که باید همراه درخواست ویزایتان به اداره مهاجرت ارائه دهید اگر سازمان مهاجرت مدارک لازم مبنی بر نمره مهارت های زبان انگلیسی را از شما بخواهد و ارائه ندهید درخواست ویزای شما را رد می کند. مگر در مواردی که از ارائه نمره زبان معاف شده باشید.

نمره مهارت های زبان انگلیسی که به سازمان مهاجرت ارائه میدهد حداکثر باد مربوط به آزمونی باشد که دو سال قبلف از تاریخ درخواستتان برگزار شده است.
در زیر امتحان های مهارت زبان و حداقل نمره کسب شده قابل قبول برای ویزای تحصیلی آمده است.

آزمونحداقل نمره قابل قبولحداقل نمره قابل قبولحداقل نمره قابل قبول و حداقل ۲۰هفته ELICOS
LELTS5.554.5
TOEFL463532
CAE162154147
PTE Academic423630
OETنمرهBدر هر کدام از بخش های آزمون OETN/AN/A
حداقل نمره مورد قبول ویزای تحصیلی استرالیا

شرایط معافیت از ارائه مدرک نمره آزمون زبان انگلیسی اخذ ویزای تحصیلی ۵۰۰ استرالیا

متقاضیانی که حائز یکی از شرایط زیر هستید لازم نیست مدرک نمره آزمون زبان انگلیسی را همراه درخواست ویزایشان به سازمان مهاجرت ارائه دهند:

  1. شهروندان و دارندگان پاسپورت یکی از کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا، نیوزلند یا جمهوری ایرلند
  2. متقاضیانی که وزارت خارجه یا وزارت دفاع استرالیا اسپانسر آنهاست یا جزء طرح تبادل دانش آموزی هستند
  3. متقاضیان فرصت مطالعاتی پس از فارغ التحصیلی، متقاضیانی که در یک دوره تمام وقت تایید شده به عنوان دوره اصلی تحصیل ثبت نام کرده اند، متقاضیانی که در دوره های فشرده مستقل زبان برای دانشجویان خارجی (ELLCOS) می خواهند شرکت کنند.
  4. متقاضیانی که ۵سال در یک کدام (یا چندتا) از کشورهای استرالیا، بریتانیا، آمریکا، کانادا، نیوزلند، آفریقای جنوبی یا جمهوری ایرلند تحصیل کرده اند.
  5. متقاضیانی که در سال قبل از درخواست ویزای تحصیلی، در استرالیا به زبان انگلیسی گواهینامه ارشد آموزش ثانویه دریافت کرده اند و یا بخش قابل توجهی از یک دوره تحصیلی که منجر به کسب گواهینامه درجهIV و یا بالاتر می شود را گذرانده باشند.

داشتن بیمه درمانی در مدت ویزا تحصیلی ۵۰۰ استرالیا

متقاضی و تمام اعضای خانواده که با او ویزا می گیرند باید برای تمام مدت اقامتشان در استرالیا بیمه درمانی مناسب داشته باشند. برای اینکه دقیقاً بدانید که چه مدت بیمه درمانی شما باید پوشش داشته باشد باید به زمان اعتبار ویزا برای دوره خود توجه کنید.

متقاضی و افرادی از خانواده که همراه او ویزا گرفته اند باید تحت پوشش بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی (OSHC) باشند که این بیمه از یک شرکت بیمه استرالیایی مورد تایید صادر شده باشد.

متقاضیان در داخل استرالیا
اگر ویزای قبلی متقاضی از او بیمه سلامت خواسته است، باید بین بیمه قبلی و OSHE وقفه ای ایجاد نشود.

متقاضیان در خارج از استرالیا
پوشش بیمه سلامت متقاضی باید از روزی که خودش و خانواده اش به استرالیا می آیند، نه از روزی که دوره تحصیلی متقاضی شروع می شود. اگر متقاضی بدون درنظر گرفتن پوشش سلامتی بیمه دارد استرالیا شود یعنی اینکه شرایط ویزا را نقض کرده اید.

افرادی که در زمان اخذ ویزای ۵۰۰ تحصیلی استرالیا از ارائه بیمه معاف هستند

  • متقاضیان زیر لازم نیست که OSHE را ارائه دهند:
  • متقاضیان نروژی که تحت پوشش بیمه ملی کشور نروژ باشند
  • متقاضیان سوئدی که تحت پوشش بیمه کامارکولگیت سوئد باشند
  • متقاضیان بلژیکی که تحت پوشش موافقت نامه بیمه ای دو طرفه بلژیک و استرالیا باشند

چگونگی دریافت پوشش بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی در استرالیا

برای دریافت OSHCمتقاضی باید:

  • یک شرکت بیمه که مورد تایید است استرالیا است پیدا کنید
  • مبلغ بیمه را جهت صدور بیمه نامه خود پرداخت کند

مرکز آموزشی که متقاضی در آن ثبت نام کرده است و یا وکیل متقاضی نیز می تواند بگیرد و اگر مرکز آموزشی متقاضی بیمه را برای او بگیرد متقاضی باید از نام شرکت بیمه ای خدمات بیمه ای را به متقاضی ارائه می دهد، تاریخ شروع و خاتمه بیمه نامه و شرایط و ضوابط بیمه نامه خود آگاهی داشته باشد همچنین مرکز آموزشی باید اطلاعات بیمه درمانی متقاضی را در گواهی ثبت نامش قید کند.

اگر متقاضی خودش OSHC را خریداری کند باید شماره بیمه نامه را بداند و آنرا در تقاضای ویزایش درج کند.
اگر متقاضی اطلاعات لازم در مورد پوشش بیمه درمانیش در هنگام درخواست ویزای تحصیلی به سازمان مهاجرت ندهد، سازمان مهاجرت به احتمال قوی درخواست ویزایش را در می کند.

شرایط اخذ بیمه اعضای خانواده متقاضی ویزای ۵۰۰ تحصیلی استرالیا

اگر متقاضی یک بیمه نامه فردی دارد و اعضای خانواده اش از جمله فرزندی که بعد از آمدنش به استرالیا متولد شود پیشنهاد می شود که یک بیمه نامه خانوادگی بگیرید.هر عضو از خانواده شما در استرالیا باید حتماً بیمه درمانی داشته باشند.

همچنین هرکدام از اعضای خانواده متقاضی که بعد از آمدن متقاضی به استرالیا به او ملحق می شوند باید مدارکی را مبنی بر اینکه آنها در مدت اقامتشان در استرالیا OSHC دارند را به سازمان مهاجرت ارائه دهند.
ویزای خاصی نداشته باشید:

متقاضی ویزای تحصیلی ساب کلاس ۵۰۰ اگر یکی از ویزاهای زیر را داشته باشد مادامیکه در استرالیا است نمی تواند درخواست ویزای تحصیلی ساب کلاس ۵۰۰ را بدهد:

  • ویزای موقت کارمند بومی دیپلماتیک و کنسولی (ساب کلاس ۴۲۶)
  • ویزای موقت کارمند (روابط بین الملل) (ساب کلاس۴۰۳) در قالب کارمند بومی (دیپلماتیک یا کنسولی)
  • ویزای دیپلماتیک (ساب کلاس ۹۹۵) بصورت موقت – فقط برای دارنده اولیه ویزا دیگر اعضای خانواده که به واسطه او ویزا گرفته اند می توانند برای ویزای تحصیلی در استرالیا درخواست بدهند.
  • ویزای ترانزیت (ساب کلاس ۷۷۱)
  • ویزای توریستی (ساب کلاس۶۰۰) تحت اسپانسری خانواده معمولاً متقاضی باید ویزایی داشته باشد که تحت آن ویزا در هنگام تقاضا اجازه نامه در استرالیا را داشته باشد.

متقاضی اگر از مدت انقضای ویزای تحصیلی قبلیش کمتر از ۲۸روز باقی مانده باشد می تواند دوباره درخواست ویزای تحصیلی بدهد به شرط آنکه قبل از مدت ذکر شده نباشد این تقاضا

بررسی شرایط واقعی متقاضی دریافت ویزای تحصیلی GTE

افرادی که قصد متقاضی شدن برای ویزای تحصیلی فقط تحصیل در استرالیا باشد و متقاضی مدارکی را نشان دهد که بعد از تحصیلش به کشور خود بازخواهد گشت. بنابراین سازمان مهاجرت تمام تقاضاهای ویزا برای تحصیلی استرالیا را از این نظر مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.

به عبارت دیگر سازمان مهاجرت GTEهر متقاضی ویزای تحصیلی را به دقت مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود که قصد او فقط اقامت موقت و تحصیل در استرالیا است نه گرفتن اقامت دائم و ماندن در استرالیا.
به این منظور سازمان مهاجرت موارد زیر را بررسی می کند:

  • شرایط متقاضی از نظر تحصیلی
  • سوابق کاری متقاضی
  • وضعیت مالی متقاضی
  • هدف متقاضی از ادامه تحصیل
  • سابقه مهاجرت یا اقدام بر آن از طرف متقاضی
  • درصورتیکه متقاضی زیر ۱۸سال باشد سازمان مهاجرت هدف اصلی والدین یا قیم قانونی دانش آموز را نیز از گرفتن ویزای تحصیلی برای متقاضی مورد بررسی قرار می دهد
  • بررسی سایر موارد مربوطه

در واقع این بررسی به منظور شناسایی متقاضیانی است تحصیل کردن در استرالیا را وسیله ای برای گرفتن اقامت دائم پس از تحصیل در استرالیا کرده اند.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

افرادی که سنشان ۱۶ سال یا بیشتر است و متقاضی و تمام اعضای خانواده اش که برایتان در درخواست ویزای تحصیلی خود، درخواست ویزا داده است باید از کشوری که در سال گذشته حداقل ۱۲ ماه در آن زندگی کرده اند گواهی عدم سوء پیشینه بیاورند. متقاضیان توجه داشته باشند که مدت زمان اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه از زمان صدور ۱۲ ماه است و بعد از آن منقضی به حساب می‌آید، انجام آزمایشات و معاینات پزشکی جهت دریافت گواهی سلامت است.

از آنجاکه استرالیا از کشورهایی هست که دارای بهترین استانداردهای بهداشتی و سلامت است، از اینرو برای حفظ این استانداردها به منظور داشتن حداقل این استانداردها از نظر سلامت متقاضیان ویزای استرالیا از جمله متقاضیان ویزای تحصیلی (ساب کلاس۵۰۰) و هرکدام از اعضای خانواده متقاضی که در درخواست ویزایش برای ویزا نام آنها را قید کرده است باید این معاینات پزشکی را جهت تائید سلامت انجام دهند و همراه درخواست ویزا به سازمان مهاجرت ارائه دهند.

امضاء بیانیه ارزش های استرالیا

  1. اگر متقاضی سنش ۱۸سال یا بالاتر باشد باید:
  2. کتاب قوانین زندگی در استرالیا را کاملا بخواند یا کسی برایش کامل موارد قید شده در آنرا توضیح دهد.

بیانیه ارزش های استرالیا را متقاضی باید امضاء کند که این کار تائید می کند متقاضی به ارزش های استرالیایی احترام می گذارد و از قوانین حاکم بر استرالیا پیروی می کند.

پرداخت بدهی ودیون قبلی به دولت استرالیا

اگر متقاضییا هرکدام از اعضای خانواده اش (حتی کسانیکه برای آنها در درخواست ویزایش، درخواست نداده است) به دولت استرالیا بدهکار باشند، باید این بدهی را کاملا پرداخت کنند یا ترتیبی برای پرداخت آن با هماهنگی دولت استرالیا اتخاذ نماید.

نداشتن ویزا یا رد شدن درخواست ویزای قبلی:

متقاضی نباید مادامیکه در استرالیا بوده است کنسلی یا ریجکتی ویزا داشته باشد زیرا این امر ممکن است باعث شود متقاضی نتواند ویزای تحصیلی (ویزای ساب کلاس ۵۰۰ تحصیلی استرالیا) را دریافت کند.

در مورد متقاضیانی که کودکان زیر ۱۸سال هستند: اگر سازمان مهاجرت تشخیص دهد که صدور ویزا برای متقاضی زیر ۱۸ سال به صلاح و به نفع او نیست برایش ویزا صادر نمی کند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 2

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن