جنگل شربروک ملبورن

جنگل شربروک ملبورن زیباترین جنگل استرالیا

جنگل شربروک (Sherbrooke Forest) شهر ملبورن در ارتفاع ۲۲۰-۵۰۰ متر در محدوده ۴۰ کیلومتری شرق ملبورن در ویکتوریا استرالیا نزدیک حومه بلگراوا قرار دارد. این جنگل یکی از متنوع‌ترین و زیباترین جنگل‌های کشور استرالیاست که انواع مختلفی از گونه‌های گیاهی، درختان، جانوران، حیوانات و پرندگان را در خود جا داده است.

جنگل شربروک ملبورن استرالیا
جنگل شربروک ملبورن استرالیا

گونه‌های گیاهی مختلف

گونه‌های گیاهی و بخش‌های متفاوتی در این جنگل وجود دارد که می‌توان به: بخش گیاهان اسکلروفیل مرطوب با گونه‌های درختان غالب در دل خود، خاکستر کوه، مجموعه اکالیپتوس ریگنس و بلندترین گیاه گل‌دار در جهان نام برد.

تاریخچه جنگل شربروک ملبورن

شربروک ایالت ویکتوریا ملبورن در اواسط قرن نوزدهم وارد سیستم جنگل‌داری استرالیا شد و بخش‌های آن به‌صورت طبقه‌بندی برای بازدید علاقه‌مندان در اختیار عموم مردم قرار گرفت. این جنگل در سال ۱۹۵۸ به‌عنوان پارک معرفی شد و در سال ۱۹۸۷ با پارک ملی Doongalla و پارک ملی Ferntree Gully ادغام شدند که پارک ملی Dandenong Range را به وسعت ۳۲ کیلومتر تشکیل داد.

تاریخچه جنگل شربروک استرالیا
تاریخچه جنگل شربروک استرالیا

جنگل شربروک ملبورن خانه جمعیت پرندگان فوق‌العاده در استرالیاست؛ و سایت مهمی برای مطالعه و تحقیق این‌گونه پرندگان است. این جنگل که بیش از ۸۰ نوع درخت و بوته را در دل خود جا داده است از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است که باعث شده به یک مکان تفریحی و گردشگری برای مردم استرالیا تبدیل شود.

مسیر پیاده‌روی جنگل شربروک ملبورن

این جنگل علاوه بر بخش‌های دیدنی و متنوعی که برای گردشگران دارد یک مسیر پیاده‌روی مناسبی نیز برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و راهپیمایی دارد که به دل جنگل راه دارد. مسیر پیاده‌روی در منطقه Grants Ground picnic جنگل آغاز می‌شود و در زمین پیک‌نیک جنگل به پایان می‌رسد. طول مسیر پیاده‌روی که اغلب با وسیله نقلیه نیز در آن تردد می‌کنند حدود ۶٫۶ کیلومتر است؛ که قسمت‌هایی از آن آسان و شیب‌دار است.

پیاده‌روی جنگل شربروک ویکتوریا
پیاده‌روی جنگل شربروک ویکتوریا

آتش‌سوزی شربروک

در قسمتی از مسیر پیاده‌روی به‌طور واضح می‌شود تغییرات گیاه‌خواری و از مسیر مناطق کویر درز بوش عبور کرد. در سال ۱۹۰۰ هنگام جنگ جهانی دوم بخش اعظمی از درختان شربروک ملبورن به علت رعایت نکردن عموم مردم در آتش سوخت. همچنین هنگام آتش‌سوزی که بیشتر آن در مناطق مرطوب جنگل اتفاق افتاده بود باعث شد طیف بزرگی پرندگان فوق‌العاده‌ای اعم از جغد قدرتمند، کبوتر استرالیایی، سمپل والابی و غیره در آتش سوخته و خاکستر شوند.

شربروک ملبورن برای جذب گردشگر بیشتر هنگام پیاده‌روی برای گردشگران یکسری جایزه و پاداش در نظر گرفته و به آنان اهدا می‌کند. کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند هنگام پیاده‌روی در این جنگل زیبا می‌توانند برخی از درختان باورنکردنی که بیشتر این درختان در جنگل‌های سرد و بارانی دیده می‌شود مشاهده کنند.

زمین پیک‌نیک جنگل شربروک

یکی از مزایای این جنگل شربروک ملبورن زمین پیک‌نیک این جنگل است. این زمین یک منطقه بکر و زیبا برای تفریح و بازدید هست. این زمین که در تپه‌های اطراف جنگل قرار دارد دارای یک سایبان بزرگ و نامحدود است که از طریق درختان به وجود آمده است و اغلب روزها سال عموم مردم همواره خانواده برای تفریح پا به این محل می‌گذارند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن