شهر آلبوری در نیوسات ولز

گردشگری در کشور استرالیا می‌تواند قدرت انتخاب زیادی را سر راه شما بگذارد که در شهرهای مختلفی بگردید. یکی از شهرهای توریستی و جالب استرالیا شهر آلبوری است؛ که از شهرهای ایالت نیوسات ولز محسوب می شود.

شهر آلبوری و موقعیت این شهر

در سال ۱۸۳۸ مرزهای این شهر در استرالیا مشخص شد. آلبوری در قسمت غربی به ودونگا، در شرق به kiewa، در شمال به خیابان یوم و در جنوب به خیابان نوریگونگ منتهی می‌شود.

رودخانه موری مرز بین این شهر و ایالت ویکتوریا است.

تاریخچه شهر آلبوری

اولین مردمی که در این منطقه سکونت داشتند، مردم بومی استرالیا بودند که قبیله‌های پراکنده‌ای بودند و زندگی خود را به‌ عنوان شکارچی می‌گذراندند.

در عهد باستان این گروه از مردم استرالیا در این شهر زندگی می‌کردند. بعد از مدتی مهاجرت به استرالیا، ابتدا از کشورهای اروپایی مانند انگلیس و به دنبال آن از سراسر جهان به این شهر صورت گرفت و جمعیت آن نیز رشد کرد.

جمعیت آلبوری به تفکیک پارامترهای مختلف

با توجه به سرشماری که در سال ۲۰۱۶ از این شهر به عمل آمد و مطابق با آمار، حدود ۴۸ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. بسیاری از این افراد غیربومی هستند. تفکیک جمعیتی شهر آلبوری به‌صورت زیر است.

  • ۲٫۹% جمعیت این شهر را بومیان و جزیره‌نشینان تنگه تورس تشکیل می‌دهند. این‌ها بازماندگانی از بومیان استرالیا هستند که در شهرهای خاصی از این کشور زندگی می‌کنند.
  • ۸۱٫۲% جمعیت آلبوری کشور استرالیا متولد شده‌اند. اکثر آن‌ها از کشورهای دیگر به این مکان مهاجرت کرده‌اند. مردمی که در این سرزمین از کشورهای دیگر بیشتر رایج هستند، شامل ۱٫۹% از انگلستان، ۱٫۲% از هند، ۱% از نیوزلند هستند.
  • طبق آمار اعلام‌شده، ۸۶% جمعیت این شهر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، زبان‌های دیگر مانند نپالی، پنجابی، ماندارین، یونان و هندی نیز بین مردم این شهر به مقدار کم رواج دارد؛ اما زبان اصلی مردم کشور استرالیا و این شهر را همان زبان انگلیسی است.
  • از نظر مذهب نیز جمعیت آلبوری دسته‌بندی شده‌اند. حدود ۲۷٫۷% بدون دین، ۲۵% کاتولیک و ۱۷% انجلیکان هستند. تعداد زیادی مسلمان نیز می‌توانید در بین مردم آلبوری ببینید.

آب‌وهوای شهر آلبوری

شهر آلبوری دارای اقلیم گرم و معتدل همچنین زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم دارد. این وضعیت آب‌وهوایی در اقلیم نیمه مرطوب دسته‌بندی می‌شود.

در روزهای تابستان معمولاً دما بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است و در زمستان بین ۱۷ تا چندین درجه زیر صفر دما نشان داده می‌شود. به‌طورکلی شهر آلبوری دارای آب‌وهوایی مطبوع است و در زمینه کشاورزی می‌توان روی محصولات آن سرمایه‌گذاری کرد.

جاذبه های گردشگری شهر آلبوری

شهر آلبوری دارای امکانات تفریحی زیادی است که هر کدام می‌تواند گردشگران را به مقدار زیادی سرگرم کند و لحظات خوشی را داشته باشند. دریاچه یوم که بین ایالت ویکتوریا و شهر آلبوری واقع شده است، بنای یادبود جنگ هیل، پارک‌ها و زمین‌های ورزشی زیادی که در این شهر واقع‌شده‌اند، توریست‌های زیادی را به آنجا می‌کشانند.

فرودگاه این شهر سفری راحت را برای گردشگران و افرادی که برای مهاجرت به استرالیا می‌روند فراهم می‌کند. هتل‌هایی با امکانات زیاد که می‌تواند برای شما آسایش و راحتی را به ارمغان آورد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن