پل والتر تیلور در بریزبن تنها پل قابل سکونت در نیمکره جنوبی

پل والتر تیلور (Walter Taylor Bridge) یک پل معلق مورچه‌ای است که از رودخانه بریزبن بین Indooroopilly و Chelmer در بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند استرالیا عبور می‌کند. این پل جهت تردد وسایل نقلیه موتوری و عابران پیاده طراحی‌ شده است و تنها پل قابل سکونت در نیمکره جنوبی است.

پل تیلور استرالیا

زندگی روی والتر تیلور

آیا می‌توانید زندگی در داخل یک پل را تصور کنید؟ پیاده‌روی در طول این پل، یک پل مهم دولتی و یک نگاه زیرچشمی در داخل پل و لذت بردن از چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبای رودخانه بریزبن از بالکن پیلون و یادگیری در مورد تاریخ آن، ازجمله کشف طلا و داستان از دست رفتن زندانیان قدرتمند بخشی از تاریخ جذاب و پرماجرای کشور استرالیا را پیش روی افراد قرار می‌دهد.

زندگی در پل تیلور استرالیا
زندگی در والتر تیلور استرالیا

پل تیلور در حافظه اسناد

در تحقیق و مطالعه‌ای که در مورد پل‌های تاریخی استرالیا که توسط گروه میراث استرالیا در سال ۱۹۸۵ صورت گرفته، نام Walter Taylor Bridge نیز ذکرشده است. این پل در ابتدا به نام Indooroopilly Toll Bridge نام داشت اما در سال ۱۹۵۶ به بعد به نام طراح پل، والتر تیلور، نام‌گذاری شد. این پل درواقع از سال ۱۹۹۲ به ثبت رسیده است و امسال ۸۲ ساله است. پل تیلور در لیست آثار باستانی و میراث فرهنگی استرالیا قرار دارد و در سال ۲۰۱۳ جهت بازدید عمومی افتتاح شد.

بازدید افراد متفاوت از پل والتر تیلور

افراد مختلف با روحیات متفاوتی جهت بازدید پل به آنجا مراجعه می‌کنند، و همچنین کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به این کشور دارند پیشنهاد می شود که از این پل دیدن کنند. برخی افراد به‌عنوان آشنایی با یک فضای هنری مایل به دیدن پل هستند، برخی نیز به پل مشاهده پل می‌روند چون مایل‌اند به دیدن بخشی از یک موزه رفته باشند. افرادی نیز هستند که Walter Taylor Bridge را انتخاب می‌کنند زیرا مایل به راه رفتن و کمی پیاده‌روی هستند.

طراحی پل والتر تیلور

پل تیلور ازلحاظ طراحی مشابه پل Hercilio Luz در فلورینوپولیس برزیل است که بیش از یک جاده دارد و کابل‌ها را در ارتفاع‌های غیریکنواخت قرار داده‌اند. این نوع قرار گرفتن کابل‌ها و این پیکربندی به‌عنوان استینمن (بعد از مخترعش) یا نوع فلورینوپولیس شناخته می‌شود.

طراحی پل والتر تیلور استرالیا
طراحی پل والتر تیلور استرالیا

این پل در میان پل‌های بریزبن منحصربه‌فرد است زیرا در آن دو برج مسکونی ساخته‌شده است و تا اواسط سال ۲۰۱۰ آخرین اعضای خانواده عکاسان در آنجا در حال گذراندن بودند. در نزدیکی پل تیلور سه پل دیگر ساخته‌شده است، این سه پل عبارت‌اند از پل آلبرت، پل راه‌آهن و پل جک پش.

تاریخچه پل والتر تیلور

این پل توسط مهندس والتر تیلور، پیمانکار محلی که در گریسی ویل (در مجاورت حومه شهر چلمر) زندگی می‌کرد طراحی، ساخته و پشتیبانی شده است. با این وجود که پل راه‌آهن به Indooroopilly و فراتر از آن به حومه‌های شمالی بریزبن ارتباط داشت، اما ساکنان محلی بسیار ناراضی بودند، زیرا هیچ راهی جهت عبور با خودرو از روی رودخانه وجود نداشت و این نارضایتی تا سال ۱۹۳۰ و ساخت پل ادامه داشت.

پل والتر تیلور در روز ۱۴ فوریه ۱۹۳۶ توسط فرماندار کوئینزلند، سر لسلی ویلسون، با هزینه نهایی (لنگرگاه به لنگرگاه) ۸۵۰۰۰ پوند افتتاح شد. این پل در سال ۱۹۵۶ و یک سال پس از مرگ والتر تیلور به نام وی نام‌گذاری شد و ازآن‌پس پل را، به همین نام نامیدند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن