تصویر بنر استانداردهای غذایی استرالیا

استانداردهای غذایی در استرالیا

امنیت و سلامت مواد غذایی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در تمامی کشورهای پیشرفته‌ی دنیا موردتوجه قرار می‌گیرد و به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های کیفی کشور موردنظر، از اهمیت بسیار برخوردار است. استانداردهای غذایی در استرالیا نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشند و حتی یکی از دلایل مهاجرت به استرالیا نیز به شمار می‌آیند. دولت استرالیا پیوسته در تلاش است تا با استفاده از جدیدترین روش‌های تولید مواد غذایی، استفاده از مواد اولیه‌ی باکیفیت و دستیابی به پیشرفت‌های لازم در عرصه بسته‌بندی محصولات، استانداردهای غذایی خود را بهبود ببخشد. در ادامه به بررسی ضرورت‌های بالا بردن استانداردهای غذایی در استرالیا خواهیم پرداخت و شمارا با ویژگی‌های بارز صنایع غذایی این کشور آشنا خواهیم نمود.

استانداردهای غذایی در استرالیا
استانداردهای غذایی در استرالیا

ضرورت توجه به استانداردهای غذایی در استرالیا

یکی از مهم‌ترین دلایل توجه به استانداردهای غذایی در استرالیا، شیوع بیماری چاقی در بین مردم این کشور هست. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از افراد بزرگ‌سال و ۲۵ درصد از کودکان در کشور استرالیا، به‌اضافه وزن و درواقع چاقی دچار هستند و همین مسئله نشان می‌دهد که دولت استرالیا باید بکوشد تا با بالا بردن استانداردهای غذایی در استرالیا، سلامت و بهداشت تغذیه‌ی افراد را بهبود بخشد. امروزه صنایع غذایی استرالیا، با توسعه‌ی زیرساخت‌های تولیدی خود در تلاش است تا ایمنی و بهداشت مواد غذایی تولیدشده در کشور را افزایش دهد و با بالا بردن استانداردهای غذایی در استرالیا، به جایگاه والایی در مدیریت کیفیت مواد غذایی دست یابد که البته تا حد زیادی نیز موفق شده است. جالب است بدانید که کشور استرالیا هم‌اکنون، به‌عنوان یکی از کشورهای برتر در صنعت تغذیه‌ی سالم شناخته می‌شود و از جایگاه ویژه‌ای در این عرصه برخوردار است و همین مسئله باعث شده است تا افرادی که به‌سلامت خود بیشتر می‌اندیشند، علاقه‌مند به مهاجرت به استرالیا گردند.

بررسی مفهوم رتبه‌ی سلامت در استانداردهای غذایی استرالیا

کشور استرالیا در راستای بهبود بخشیدن به استانداردهای غذایی در این کشور، مفهومی تحت عنوان رتبه‌ی سلامت را به وجود آورده است که مصرف‌کنندگان را با رسم ستاره و درج عددی در میان آن‌ها، از ارزش مواد غذایی خریداری‌شده مطلع می‌نماید. همه‌ی مردم استرالیا با این ستاره‌ها آشنا هستند و می‌دانند که هرچه تعداد ستاره‌ها و عدد درج‌شده در بین آن‌ها بیشتر باشد، ماده‌ی غذایی موردنظر سالم‌تر است و از استاندارد غذایی بالاتری برخوردار است. این مسئله راه‌کاری آسان در راستای تشویق مصرف‌کننده به مصرف مواد غذایی سالم‌تر هست و نقش بسیار مهمی را در بالا بردن استانداردهای غذایی در استرالیا ایفا می‌نماید. لازم به ذکر است که تعداد این ستاره‌ها توسط ماشین رتبه‌بندی ستاره در کشور استرالیا محاسبه می‌شود و با توجه به الگوریتم‌های محاسبه‌ی ارزش غذایی مواد مختلف در کشور استرالیا و نیوزلند تعیین می‌شود.

استانداردهای غذایی در استرالیا
استانداردهای غذایی در استرالیا

نقش بسته‌بندی در بالا بردن استانداردهای غذایی در استرالیا

از دیگر مؤلفه‌هایی که در بالا بردن استانداردهای غذایی در استرالیا موردتوجه قرار می‌گیرد، توجه به بسته‌بندی مواد غذایی هست. امروزه کشور استرالیا با به‌کارگیری جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و استفاده از مواد اولیه‌ی سالم و بهداشتی در بسته‌بندی مواد غذایی، ایمنی و بهداشت غذایی تولیدشده را بهبود بخشیده است و بدین ترتیب به جایگاه قابل قبولی در صنایع غذایی دست‌یافته است.

استانداردهای غذایی در استرالیا
استانداردهای غذایی در استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن