میدان انزاک بریزبن نماد سربازان کشته‌شده در جنگ‌های استرالیا

میدان انزاک (ANZAC) یک یادبود جنگ و جزو میراث فرهنگی است که در مقابل میدان پست در شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد. این میدان یک یادبود دولتی برای مردان وزنانی است که در نبردهای مسلحانه در خارج از کشور مشارکت داشته‌اند و به‌افتخار ارتش استرالیا و نیوزلند نام‌گذاری شده است.

میدان انزاک بریزبن استرالیا
میدان انزاک بریزبن استرالیا

تاریخچه میدان انزاک شهر بریزبن

مشارکت کشور استرالیا در جنگ جهانی اول عوارض شدیدی برای آن در پی داشت. از جمعیت نسبتاً کوچکی که حدود پنج میلیون نفر بود، ۶۰،۰۰۰ سرباز کشته و ۱۵۲،۰۰۰ نفر زخمی شدند.

ایده ساخت یک بنای یادبود در مرکز شهر برای کسانی که در جنگ شرکت کرده و کشته‌شده بودند، ابتدا در سال ۱۹۱۶ مطرح شد. این میدان نه‌تنها برای ساکنان بریزبن، بلکه برای تمام اقوام کوئینزلند است که در جنگ شرکت کرده‌اند. میدان در ابتدا یادبود جنگ جهانی اول عنوان شد و بعد از آن یادبود سایر افراد شرکت‌کننده در جنگ‌های بعدی به آن اضافه شد.

تاریخچه میدان انزاک
تاریخچه میدان انزاک

نمای کلی میدان انزاک

میدان ANZAC دارای یک شعله یادبود ابدی است که در یک مفرغ به‌صورت مستمر روشن است. این میدان بیش از ۰٫۵ هکتار مساحت دارد و بین خیابان‌های ان (Ann Street) و آدلاید قرار دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته میدان، معبد و مقدس بودن آن است. ساخت این میدان در ۱۱ نوامبر سال ۱۹۳۰ پایان یافت. این میدان به‌ طور معمول یک منطقه آرام و ساکت است و در حال حاضر یک سایت ساختمانی با دسترسی محدود در آن قرار دارد. میدان یک مکان تاریخی و جزو میراث فرهنگی و یادبود جنگ است.

نمای میدان انزاک بریزبن
نمای میدان ANZAC بریزبن

دیوار خارجی میدان به خاطرات و افتخارات ۶۰،۰۰۰ کوئینزلندی که در جنگ جهانی اول جنگیدند، اختصاص داده‌شده است. همچنین مجسمه‌ها و یادبودهایی مربوط به جنگ‌های مختلف که سربازان کوئینزلند در آن شرکت داشته‌اند ازجمله جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام و مبارزات انتخاباتی در کره، بورنئو و گینه‌نو ساخته‌شده و در میدان قرار داده‌شده است.

نمادگرایی میدان انزاک بریزبن

۱۸ ستون مقبره ساخته‌شده در میدان، سال پس از جنگ جهانی اول یعنی ۱۹۱۸، به‌عنوان سال صلح را نشان می‌دهد. همچنین ۱۹ پله در ردیف اول و ۱۸ پله در ردیف دوم تعداد پله‌های به سمت حصار است که نماد سال ۱۹۱۸ است. درختان نخل کاشته شده در میدان نماد خرماهای خاورمیانه است که در طول جنگ جهانی دوم، موفقیت استرالیا در خاورمیانه را در پی داشته است. پالم‌ها نماد کتاب مقدس پیروزی هستند.

روز یادبود

در تاریخ ۲۵ آوریل هرسال در حرم معراج و میدان ANZAC جشنواره‌ای به نام انزاک برگزار می‌شود. در روز انزاک، هزاران نفر از مردم قبل از سپیده‌دم در این میدان جمع می‌شوند. این میدان یک محل کوچک واقع در نزدیکی تالار شهر بریزبن است. این مکان تاریخی برای بازدیدکنندگان در مورد جنگ و فداکاری ارتش سخن می‌گوید و مکانی عالی و زیبا برای عکس‌های خاطره‌انگیز است.

روز یادبود میدان انزاک
روز یادبود میدان انزاک

محیط میدان انزاک

میدان ANZAC درست در ایستگاه مرکزی قرار دارد. این مکان دارای منظره خوبی نسبت به میدان است. این میدان دارای چشمه‌های آب شیرین است و مکان جذابی برای بازی و تفریح کودکان در آنجا ساخته داده است. این میدان دارای یک پارک و یک محل استراحت دوست‌داشتنی در مرکز شهر بریزبن است، فروشگاه‌های مواد غذایی و قهوه در سراسر خیابان‌های اطراف میدان انزاک وجود دارد. این میدان یک مکان خوب برای استراحت پس از خرید در سطح شهر است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن