مجتمع موزه جی‌وارد شهر آرارات کشور استرالیا

مجتمع موزه جی‌وارد (J. Ward museum complex) یک زندان در کشور استرالیا است که برای رسیدگی به جرم جنایتکارانِ شهر آرارات در ایالت ویکتوریا مورداستفاده قرار می‌گرفت.

مجتمع موزه جی‌وارد یک ساختمان تاریخی است که نگاهی تاریخی در نظام کیفری استرالیا ارائه می‌دهد.

در موزه جی وارد برای بازدیدکنندگانی که علاقه به تاریخ مجرمان زندانی در این موزه دارند یکسری اطلاعات جذاب و سری آورده شده است. در مجتمع موزه، بازدیدکنندگان فرصتی برای بازدید از سازه‌های اصلی که زندانیان طلای دار را دفن می‌کنند و نیز برخی از آیتم‌های حفظ‌شده از آن دوران را می‌بینند.

موزه جی‌وارد استرالیا
موزه جی‌وارد استرالیا

در سال ۱۸۵۹، زندان جی‌وارد به‌عنوان یک زندان طلایی افتتاح شد. هنگامی‌که رونق طلایی در سال ۱۸۸۰ فروکش کرد، زندان به یک مرکز امنیتی حداکثر تبدیل شد که در آن جنایتکارانِ ویکتوریا قرار می‌گرفت. جی‌وارد برای بیش از ۱۰۰ سال زندان محکومین جنایی دیوانه ویکتوریا بود. اکنون جی‌وارد، موزه‌ای برای دوران گذشته است که در حال حاضر به‌عنوان نمایش تاریخ جنایتکاران در نظر گرفته‌شده است.

جی‌وارد در حال حاضر یک مجتمع موزه در ساختمان زندان اصلی است که برای ضبط و نگهداری تاریخ جنایتکاران زندانی‌شده و بعدها به‌عنوان مکانی امن برای ویکتوریا مردان مجرم جنایی بود که در یک بخش جی‌وارد بیمارستان روانی آرارات قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند محلی که قاتلان آخرین نفس خود را کشیده‌اند ببینند.

تاریخچه مجتمع موزه جی‌وارد

ساخت این مجتمع موزه در سال ۱۸۵۹ آغاز شد و در اکتبر ۱۸۶۱ تأسیس و افتتاح شد. در سال ۱۸۸۷ برای استفاده به‌عنوان یک بخش روان‌پزشکی حداکثر برای جرائم دیوانه تبدیل شد. J. Ward در سال ۱۹۹۱ به‌طور رسمی بسته شد و در سال ۱۹۹۳ به‌عنوان یک موزه معرفی شد.

بیماران معروف زندان جی‌وارد

چارلز فالسارد – در سال ۱۹۰۳ در سن ۲۱ سالگی به زندان رفت و تا سال ۱۹۷۴ در سن ۹۲ سالگی در زندان محکوم شد، او طولانی‌ترین بیمار زندانی این مرکز بود (او ۷۱ سال محکوم شد) گری دیوید – که به‌عنوان گری وب شناخته می‌شود، گفته است که زمان بیشتری را در زندان از هر شخص دیگر در تاریخ ویکتوریا گذرانده است.

بیماران موزه جی‌وارد استرالیا
بیماران موزه جی‌وارد استرالیا

دیوید درمجموع ۳۳ سال را در مؤسسات مختلف صرف کرد. بیل والاس – در سال ۱۹۲۶ در سن ۴۳ سالگی وارد جی‌وارد شد و تا زمانی که در سال ۱۹۸۹ در سن ۱۰۷ سالگی درگذشت.

اعدام‌های مجتمع موزه جی‌وارد

در روز ۱۵ اوت ۱۸۷۰ اولین اعدام در زمان گناه انجام شد، زمانی که اندرو وره به خاطر قتل آموس چیل در ژانویه سال ۱۸۶۹ به دار آویخته شد. اعدام دوم در گور در ۲۵ سپتامبر ۱۸۸۳، هنگامی‌که رابرت فرانسیس برنز به دست مایکل کوینلین به قتل رسید.

اعدامی موزه جی‌وارد استرالیا
اعدامی موزه جی‌وارد استرالیا

در تاریخ ۶ ژوئن ۱۸۸۴، سومین اعدام در مجتمع موزه جی‌وارد انجام گرفت و شخصی به نام هنری مورگان به خاطر قتل مارگارت نولان در نوامبر ۱۸۸۳ به دار آویخته شد.

نامتاریخ اعدامجرمیادداشت
اندرو وره۱۵ اوت ۱۸۷۰قتلتیراندازی قتل آموس چیلی در سنت آرنو
رابرت فرانسیس برنز۲۵ سپتامبر ۱۸۸۳قتل
هنری مورگان۶ ژوئن ۱۸۸۴قتلمارگارت نولان، ۱۰ ساله پس از قتل‌عام در نزدیکی Panmure، به قتل رسید

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن