کلیسای سنت فرانسیس زاویر

کلیسای سنت فرانسیس زاویر شهر جرالدتون استرالیا

کلیسای سنت فرانسیس زاویر (St Francis Xavier Cathedral) در مرکز شهر جرالدتون واقع در ایالت استرالیای غربی، کشور استرالیا قرار دارد. کلیسای کاتولیک جرالدتون توسط کشیش و معمار مشهور جان کریل هاوس در سال ۱۹۱۵ طراحی و ساخته شد. اسقف اعظم کاتولیک جرالدتون این پروژه بزرگ و چندبعدی را برای بازگرداندن، حفظ و تقویت کلیسای کاتولیک بنا نهاد، هم‌اکنون اصلی‌ترین مرکز گردهمایی مردمان کاتولیک شهر جرالدتون است.

کلیسای سنت فرانسیس زاویر شهر جرالدتون
کلیسای فرانسیس شهر جرالدتون

تاریخ ساخت کلیسای جامع

ساختمان در سال ۱۹۱۵ طراحی و ساخت آن در سال ۱۹۱۶ آغاز شد، ابتدا در سال ۱۹۱۸ افتتاح شد و در سال ۱۹۳۸ در زمان جنگ جهانی و با مشکلات فراوانی که در استرالیا وجود داشت به پایان رسید، این اثر به‌عنوان یکی از نمادهای مهم معماری در استرالیا شناخته می‌شود. ساختمان فرانسیس زاویر توسط کشیش و معمار مشهور بین‌المللی، جان کریس هاوس طراحی‌شده است.

سبک معماری کلیسای سنت فرانسیس

این بنا از سنگ‌های محلی جرالدتون با دقت و مهارت تمام ساخته‌شده است و شیوه ماهرانه قالب‌بندی‌های رندر بر روی دهانه‌ها و آرایه‌گری خود گواه بر این واقعیت است، نمای ساختمان اصلی بر محور شرق-غرب است. که انتهای غربی، با برج‌های دوقلو دوطرفه‌ای از ورودی شیب‌دار رومانسکونی و سبک باروک شکل‌گرفته است.

از ویژگی‌های داخلی کلیسای سنت فرانسیس زاویر ستون‌های رومیزی، آرک‌های بزرگ زیر گنبد هشت‌ضلعی و دیوارهای گورخری است که این مکان را تبدیل به مکانی با معماری سبک ترکیبی کرده است. تا آنجا که ممکن است طراحی از سبک کلاسیک گرد رومی باستان است. برج‌های دوقلو غربی آن بسیار شبیه کلیسای کالیفرنیا در سانتا باربارا و گنبد مرکزی بزرگ آن شبیه به Cupola مشهور Brunellesci در فلورانس است.

معماری کلیسای جامع سنت فرانسیس زاویر
معماری کلیسای جامع سنت فرانسیس زاویر

اولین چیزی که نظر بیشتر مردم را در داخل ساختمان St Francis Xavier Cathedral جلب می‌کند، رنگ آن است. نمای داخلی با نوارهای خاکستری و پرتقالی مزین شده است. این شباهت بسیاری از کلیساهای ایتالیا، مانند سینا و اوروئیتو است. بازدیدکنندگانی که از مسجد بزرگ آل کوردوبا در اسپانیا دیدن کرده‌اند، متوجه شباهت طراحی داخلی، حتی در مقیاس بسیار کوچک‌تر و طرح رنگ، می‌شوند.

برنامه‌های بازسازی و محوطه St Francis Xavier Cathedral

این مجموعه، مکانی دیدنی و جذاب در مرکز جرالدتون است که نمای خارجی و داخلی آن بسیار زیبا و با معماری ترکیبی منحصر به خود است. جان هاوس، کشیش کلیسا به مدت ۲۲ سال برای طراحی و ساخت وقت صرف کرده است.

محوطه کلیسای جامع سنت فرانسیس زاویر
محوطه کلیسای سنت فرانسیس

برنامه‌های بازسازی

جان تیلور، معمار برجسته، پروژه‌ای برای ترمیم بیرونی و داخلی طرح‌ریزی کرد، این پروژه، بازسازی ساختمان، ساختن یک مرکز جدید میراث Monsignor Hawes Heritage در املاک کلیسا، محوطه‌سازی و زیباسازی کلیسای جامع که شامل یک باغ گل، یک کافه و همچنین یک موزه است. این موزه مجموعه‌ای تاریخی از خاطرات و مصنوعات مربوط به زندگی و آثار مونسینور هاوس را نشان می‌دهد.

کافه و مناطق محوطه اطراف آن، مرکز اجتماعی را در محوطه مدنی مرکزی فراهم می‌کنند و همچنین منبع درآمد برای کمک به بودجه عملیاتی موزه هستند و درنهایت کمک می‌کنند که طرح کمک‌های مالی برای سرمایه‌گذاری در میراث مونسینور هاوس را تأمین کند.

گردشگری

کلیسای سنت فرانسیس زاویر حدود ۲۰٫۰۰۰ گردشگر و توریست را در سال جذب می‌کند. افرادی که قصد سفر و مهاجرت به استرالیا را دارند شهر جرالدتون مقصدی مناسب برای آن‌ها است. این‌یک مکان توریستی مناسب برای همه بازدیدکنندگان است که به جرالدتون می‌آیند، که باعث گسترش چشمگیری زیرساخت‌ها و ارائه خدمات گردشگری در شهر جرالدتون و فراتر از آن شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن