موزه ملی مسابقه موتور

موزه ملی مسابقه موتور ایالت نیو ساوت ولز

موزه ملی مسابقه موتور (National Motor Racing Museum) یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور استرالیا و یک موزه بسیار مدرن و فوق العاده است که در منطقه‌ای واقع در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا قرار گرفته است.

فاصله ساختمان این موزه در حدود ۲۰۰ کیلومتری شهر سیدنی و دقیقاً در قسمت شمالی ناحیه گورمن هیل واقع شده است. این موزه جزو مناطق گردشگری شهر باتورست قلمداد می‌شود. اگر برنامه مهاجرت به استرالیا و سکونت در یکی از شهرهای ایالت نیو ساوت ولز را دارید، بازدید از این موزه را فراموش نکنید.
موزه ملی مسابقه موتور (NMRM)، با هدف به نمایش گذاشتن اشیاء، موتورها، خودروها و تجهیزات مربوط به مسابقات موتورسواری و اتومبیل رانی در این منطقه تأسیس شده است. بسیاری از خودروهای کلاسیک و مدرن که در طول تاریخ در مسابقات منطقه کوه پانوراما شرکت کرده‌اند، در این موزه برای بازدید علاقه مندان گردآوری شده‌اند.

موزه ملی مسابقه موتور استرالیا
موزه ملی مسابقه موتور استرالیا

در مقابل ساختمان موزه ملی مسابقه موتور، یک بنای یادبود از مجسمه فردی به نام پیتر بروک (Peter Brock) به همراه یک خودرو قرار گرفته است؛ پیتر بروک، فردی بود که ۹ بار در مسابقات کوه پانوراما به پیروزی رسید و عاقبت در اثر حادثه رانندگی در مسابقات رالی، در سپتامبر ۲۰۰۶، کشته شد. بنای یادبود این قهرمان اتومبیلرانی در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۰۸ برای گرامیداشت مقاوم او در مقابل این موزه ساخته شد.

موزه ملی مسابقه موتور در ایالت نیو ساوت ولز

موزه ملی مسابقه موتور، مکانی بسیار جذاب و شگفت انگیز برای علاقه مندان به رالی و اتومبیل رانی است. این موزه محل مناسبی برای ارج نهادن به تاریخ مسابقات رالی استرالیا، شخصیت‌ها و دستاوردهای ورزش موتورسواری در باتورست است. این موزه بسیار زیبا در نزدیکی پارک سنتنیال قرار گرفته و از طریق خیابان هاوانا می‌توان به آن دسترسی داشت.
خودروهای زیادی در موزه ملی مسابقه موتور نگهداری می‌شوند. پس از مهاجرت به استرالیا و سکونت در منطقه باتورست، یکی از سرگرمی‌های شما می‌تواند شرکت در مسابقات موتورسواری و اتومبیل رانی کوه پانوراما و بازدید از این موزه باشد. این منطقه یکی از مکان‌هایی است که موجب جذب توریست‌ها و گردشگران از سراسر جهان به استرالیا می‌باشد.

موزه ملی مسابقه موتور استرالیا
موزه ملی مسابقه موتور استرالیا

رد پای مارتین گریفین در تاریخچه موزه ملی مسابقه موتور

در اوایل دهه ۱۹۳۰، شهردار باتورست، مارتین گریفین (Martin Griffin) برای اولین بار ایده راه اندازی یک مرکز مخصوص مسابقه برای رقابت‌های اتومبیل رانی را در شهر باتورست بیان نمود. او موفق شد وزیر کار ایالت نیو ساوت ولز را متقاعد کند تا از طرح راه اندازی جاده تفریحی – توریستی پانوراما حمایت کند. علاوه بر رونق توریستی، احداث جاده پانوراما از لحاظ اشتغال زایی نیز توانست موفق عمل کند.
ساخت جاده توریستی منتهی به موزه ملی مسابقه موتور در سال ۱۹۳۶ آغاز شد. زمین‌های این موزه در ابتدا به مالکان ثروتمند مک فیلامی، تعلق داشتند که برای این کار در نظر گرفته شدند. اولین سری مسابقات اتومبیل رانی در سال ۱۹۳۸ در این جاده برگزار شدند. از آن زمان تا کنون، تعداد بی شماری از این مسابقات با حضور برترین رانندگان جهان و استرالیا در این مکان برگزار می‌شود.

موزه ملی مسابقه موتور استرالیا
موزه ملی مسابقه موتور استرالیا

موزه ملی مسابقه موتور، علاوه بر جذب توریست، موجب رونق کسب و کارهای اطراف ساختمان موزه می‌گردد. تعداد زیادی هتل و اقامتگاه در اطراف ساختمان موزه ساخته شده‌اند که مکان مناسبی برای اقامت گردشگران می‌باشند. در سفر به استرالیا، بازدید از این منطقه هیجان انگیز را فراموش نکنید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن