پارک موبر شهر بریزبن

پارک موبر شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا

پارک موبر (Mowbray Park) یک پارک و بنای یاد شده در شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند کشور استرالیا است. ساختمان این پارک بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۷۴ ساخته ‌شده است. این تفریحگاه در تاریخ ۲۱ اکتبر ۱۹۹۲ به ‌عنوان یکی از آثار ملی، به میراث کوئینزلند اضافه شد.

پارک موبر بریزبن
پارک موبر بریزبن

تاریخچه پارک موبر

در سال ۱۹۰۳، شورای شهر بریزبن، املاک رودخانه‌ای معروف به Padwock Mowbray (پادوک موبر) را که توسط توماس موبر در دهه ۱۸۵۰، برای استفاده عمومی تبدیل به پارک کرده بود، خریداری کرد. مکان جدید به‌طور رسمی به ‌عنوان Park Mowbray در سپتامبر ۱۹۰۴ نام‌گذاری شد.

مجله Thomas Mowbray در خلیج مورتون در سال ۱۸۴۷ وارد بازار شد، او در ایجاد کلیسای پروتستان در بریزبن در دهه ۱۸۵۰ کمک شایانی کرد. در دسامبر ۱۸۵۰ حدود ۱۲ هکتار زمین را در امتداد ساحل جنوبی رودخانه بریزبن خریداری کرد. توماس موبر در سال ۱۸۶۷ فوت کرد، اما خانواده وی تا زمانی که فروشش به شورای شهر بریزبن در سال ۱۹۰۴ صورت نگرفت، این اموال را حفظ کرد.

زمین‌های موبر

اموال موبر برای استفاده جهت باغ یا پارک عمومی، دارای خاک مناسب و زمین حاصلخیز است و علاوه بر این محل مناسبی برای ورزش‌هایی مانند بولینگ، زمین‌های تنیس و بازی‌های چمنی است. موقعیت زمین شمالی بسیار وسیع است و بالاتر از سطح دریا قرار دارد. هیچ پارک یا مکان عمومی در این محل وجود ندارد و هیچ قطعه زمین دیگری جهت تبدیل به پارک وجود ندارد.

زمین پارک موبر بریزبن
زمین پارک موبر بریزبن

در نیمه دوم سال ۱۹۱۴، شورای شهر بریزبن بخشی از Mowbray Park را به ‌عنوان زمین‌بازی کودکان کنار گذاشت، اما اینکه آیا در پرونده‌های شورا این تأسیسات تاکنون توسعه‌یافته یا خیر، مشخص نیست.

مکانی جهت قایقرانی

این پارک مکانی محبوب برای قایقرانی در سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ بود. در آوریل ۱۹۳۶، کلیسای انگلستان دستور ساخت یک مرکز قایقرانی جهت استفاده توسط باشگاه قایقرانی مدرسه به شورای شهر بریزبن صادر کرد. این برنامه تأیید شد و مدرسه به‌عنوان محل اجاره‌نامه در سایت قایقرانی پذیرفته شد. ساختمان، که هنوز متعلق به مدرسه است، در تاریخ بعد گسترش یافت و در حال حاضر به‌عنوان خانه قایقرانی سالمندان می‌شود و ‌یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های قایقرانی باقی‌مانده در رودخانه بریزبن است.

اهمیت پارک موبر

پارک موبر بدلیل اهمیت زیبایی شناختی آن بسیار مهم است. وجود Mowbray Park در بخش شرقی شهر بریزبن و تاثیری که در پیشرفت و توسعه آن بخش از شهر داشت و همچنین بدلیل ارتباط اولیه آن با خانواده موبر و نیز به دلیل ابتکار شورای شهر سابق جنوبی بریزبن در حفظ فضای باز عمومی شهری در طول رونق جمعیت و مسکن بریزبن، اهمیت غیر قابل انکاری در تاریخ بریزبن دارد.

اهمیت پارک موبر بریزبن
اهمیت پارک موبر بریزبن

یادبود جنگ شرق

Mowbray Park یک مکان عمومی زیبا است و دارای یک یادبود جنگی زیبا در وسط پارک است. یک مجسمه نادر از یک سرباز جنگ جهانی که وسایل جنگی زمان ساخت، یعنی دو توپ جنگی متعلق به قرن قبل در دو طرف مجسمه حضور دارد. همچنین یادبود شامل کاشته‌ای اولیه و سازه‌های باقی‌مانده در اطراف آن است که نشان‌دهنده تکامل آن و الگوهای استفاده از آن است.

یادبود جنگ در پارک موبر بریزبن
یادبود جنگ در پارک موبر بریزبن

یادبود جنگ شرق بریزبن در پارک موبر بخاطر کیفیت و زیبایی‌شناسی آن مجسمه ای باارزش و نادر است. مجسمه سرباز استرالیایی، شاهکاری از مونتنز مونورس وان و پسران است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن