تصویر بنر بازار کار کاریابی استرالیا-یونیک

بازار کار و کاریابی استرالیا

کشور استرالیا که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا جهت مهاجرت شناخته می‌شود، از بازار کار با پتانسیل بالا برخوردار است. 

بازار کار و کاریابی استرالیا این امکان را برای متقاضیان کار فراهم می‌نماید تا بسته به تحصیلات، مهارت و تجربیات خود، موفق به یافتن شغلی ایده آل برای خود شوند.

البته مهاجران باید توجه بفرمایند که نداشتن سابقه‌ی کاری در سیستم بازار کار و کاریابی استرالیا، امتیازی منفی برای آنان به شمار می‌آید و اکثر کارفرمایان استرالیایی ترجیح می‌دهند تا از افرادی باسابقه‌ی کاری در این کشور استفاده نمایند؛ بنابراین تقویت مهارت‌های فردی، بالا بردن سطح دانش و تخصص در حرفه‌ی موردنظر و ارائه‌ی مدارک معتبر مبنی بر صلاحیت و توانایی شما در این کشور، از مهم‌ترین امتیازاتی است که منجر به موفقیت شما در بازار کار و کاریابی استرالیا می‌گردد.

در ادامه با شرایط حاکم بر بازار کار و کاریابی استرالیا آشنا خواهیم شد و به بررسی قواعد و ضوابط حاکم بر کاریابی در این کشور و مشاغل موردنیاز در آن خواهیم پرداخت.

بازار کار و مشاغل موردنیاز در کشور استرالیا

کشور استرالیا، کشوری رو به رشد است و بسیاری از شهرها و روستاهای آن، درحال‌توسعه و سازندگی می‌باشند.

همین مساله باعث شده است تا بازار کار متنوع موجود در این کشور، مورد توجه قرار گیرند و متقاضیان کاریابی استرالیا بتوانند در تمامی حوزه ها، شغلی متناسب با شرایط خود را بیایند. لیکن شواهد نشان می دهد که درصد بالایی از بازار کار و کاریابی استرالیا، در احاطه ی صنایعی همچون توریسم و گردشگری و همچنین کشاورزی قرار گرفته است.

مشاغل مرتبط با کامپیوتر و برنامه نویسی، مشاغل مرتبط با رشته های فنی و ساختمان سازی، مشاغل مربوط به گرافیک، طراحی و معماری و همچنین مشاغل خدماتی، بهداشتی، پرستاری و پزشکی از جمله مشاغل موردنیاز در کشور استرالیا می باشند.

تجربه نشان داده است که اکثر افراد پس از مهاجرت به استرالیا به مشاغلی همچون حسابداری، کتابداری، پرستاری از کودکان و سالمندان، دستیاری و مشاغلی از این دست که تقاضای بسیار دارند روی می آورند و بدین ترتیب اولین گام را در جهت ورود به سیستم بازار کار و کاریابی استرالیا بر می دارند.

آشنایی با سیستم کاریابی در کشور استرالیا

روش‌های ورود به بازار کار و کاریابی استرالیا متنوع است و هرکسی بسته به شرایط، امکانات و موقعیت خود می‌تواند، روشی ایده آل را برای نفوذ به بازار کار این کشور پیدا کند.

افراد بامطالعه‌ی ستون کاریابی در روزنامه‌ها، برقراری ارتباط حضوری با افراد، چاپ آگهی جهت معرفی توانمندی‌های فردی خود و همچنین همفکری و هم‌صحبتی با افرادی که در بازار کار استرالیا مشغول به کار هستند و داشتن تقاضای کار از آن‌ها به‌صورت کلامی می‌توانند، شانس خود را برای ورود به بازار کار و کاریابی استرالیا افزایش دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید، با موسسه‌ی مهاجرتی یونیک در ارتباط بوده و به کسب اطلاعات کامل و جامعی در خصوص مهاجرت به استرالیا و کار زندگی در آن بپردازید و بامطالعه‌ی بخش‌های مختلف این سایت، پاسخ تمامی سؤالات احتمالی خود را بیابید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن