مدرک آیلتس استرالیا

نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

آیلتس (سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی)، موسسه مشهوری که ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افرادی به‌شمار می‌رود که قصد دارند در کشورهایی که در آن‌ها زبان انگلیسی زبان اصلی برای ارتباط به است زندگی، کار و یا تحصیل کنند. ازین رو نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا و دیگر کشور‌ها اهمیت بسیاری دارد.

آیلتس محبوب‎‌‌ترین آزمون مهارت سنجی زبان انگلیسی مورد نیاز تحصیل در کشورهای خارجی و مهاجرت به آن ها است. نمره این آزمون توسط دولت استرالیا و همچنین اداره مهاجرت استرالیا برای اجازه به ثبت ویزا تایید می‌شود. در حقیقت، آیلتس بخشی از سیستم بررسی حد نصاب امتیاز لازم برای مهاجرت به استرالیا است.

استرالیا از یک سیستم امتیازبندی برای اقامت دائم و مهاجرت استفاده می‌کند که در آن شما به عنوان متقاضی مهاجرت براساس سری ویژگی‌ها امتیاز دریافت می‌نمایید که یعنی سن، سطح تحصیلات، سطح مهارت زبان انگلیسی و … دارند.

بنابراین اگر قصد درخواست دادن برای مهاجرت یا ویزا اقامت دائم در استرالیا ارائه می‌دهید، باید سعی کنید حداکثر امتیاز را در بخش مهارت زبان انگلیسی بگیرید.

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه‌های استرالیا

در آزمون آیلتس، مهارت شما در ۴ بخش خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن بررسی می‌شود. آزمون آیتلس برای مهاجرت به استرالیا به دو شکل متفاوت انجام می‌شود:

  • آزمون آیلتس آکادمیک (AC)
  • آزمون آیلتس عمومی (GT)

آزمون آیلتس آکادمیک (AC)

نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا
نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

برای افرادی است که می‌خواهند تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه‌های استرالیا ادامه دهند و امتحان عمومی بیشتر به استفاده روزانه از زبان انگلیسی توجه دارند و همچنین افراد متقاضی ویزاهای غیر ویزای تحصیلی در این نوع آزمون آیلتس شرکت می کنند.

پیش از ثبت نام برای آیتلس باید توجه کنید قسمت شنیدن و صحبت هر دو نوع آزمون بالا فرقی با یکدیگر ندارند ولی دو بخش دیگر یعنی خواندن و نوشتن یکسان نیستند.

اغلب اشخاصی که آشنایی خاصی با آزمون آیلتس ندارند با ترس با آن برخورد می‌کنند و به نظر آن ها دشوار است ولی با اندکی سعی و آمادگی خواهند توانست موفق به کسب نمره آیتلس برای مهاجرت به استرالیا شوید.

نمره آیلتس تا چه زمانی اعتبار دارد؟

نتیجه آزمون آیلتس از تاریخی که آزمون گرفته می‌شود تا ۲ سال است. البته برای مهاجرت استرالیا تا ۳ سال هم معتبر است.

حداقل نمره آیلتس لازم برای مهاجرت به استرالیا چقدر است؟

حداقل نمره آیتلس قابل قبول از اداره مهاجرت استرالیا و برای اقامت دائم میانگین امتیاز ۶ در تمامی بخش ها در این آزمون (مکالمه، شنیدن، خواندن و نوشتن) است.

دریافت حداقل نمره آیلتس

اگر بتوانید نمره بالاتری در آزمون آیلتس، یعنی ۷ بگیرید، ۱۰ امتیاز به دست خواهید آورد و برای نمره آیلتس ۸ و بالاتر حداکثر ۲۰ امتیاز را از سوی اداره مهاجرت استرالیا دریافت می‌کنید.

داشتن مدرک زبان در اکثر ویزاهای استرالیا، بسیار ضروری است، تنها در برخی از انواع ویزای سرمایه گذاری با پرداخت هزینه‌ای مشخص می‌توان از آن صرف نظر کرد.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن