مجسمه جورج اونس باتورست

مجسمه جورج اونس در شهر باتورست استرالیا

مجسمه جورج اونس George Evans Expedition Statue برای گرامی داشتن کشف اروپا در سال ۱۸۱۳، در سال ۱۹۲۰ در باتورست ساخته‌شده است.

مجسمه جورج اونس یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر باتورست است، در بالای این بنای یادبود، اکسپرس، جورج اوانس و یک مرد، بی‌رحمانه نشان داده‌شده است. در این بنای برنزی یک زوج به چشم می‌خورند که یکی از آن‌ها روی زانو نشسته است و یک مرد بومی است و دیگری جورج اونس است که هردو به افق خیره شده‌اند.

سنگ بنای مجسمه جورج اونس توسط فرماندار سر والتر دیوید سون، در حضور بسیاری از مردم شهر باتورست در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۲۰، به نمایش گذاشته شد تا گذشت ۱۰۰ سال از کشف منطقه‌ی باتورست را جشن بگیرند. افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند حتما از این مجسمه که جزو جاذبه‌های گردشگری ایالت نیو ساوت ولز نیز هست هم بازدید می کنند.

مجسمه جورج اونس
مجسمه جورج اونس

گرگوری بلکستان، ویلیام ونتورث و ویلیام لاوسون اولین اروپایی‌هایی بودند که در ماه مه سال ۱۸۱۳ راهی به Blue Mountains پیدا کردند. بااین‌حال، جورج اوانس که بعداً در همان سال از راه اصلی عبور کرد و توانست بوتارست را پیدا کند.
مجسمه‌ جورج اونس از جنس برنز ساخته شده و در King پارک در باتورست در منطقه Central Tablelands ناحیه جنوبی نیو ساوت ولز واقع‌شده است.

جورج اونس چه کسی بود

جورج ویلیام اونس (۵ ژانویه ۱۷۸۰ – ۱۶ اکتبر ۱۸۵۲) یک زمین پیما و کاشف اولیه‌ی مستعمره ولز نیو سات ولز بود. اونس در وورویک انگلستان متولد شد و در اکتبر ۱۸۰۲ به کشور استرالیا مهاجرت کرد. در حقیقت مهاجرت به استرالیا زندگی او را تغییر داد و برای بقیه‌ی عمر خود، اونس طیف وسیعی از شغل‌های دیگر ازجمله نقاشی چشم‌اندازها ، گرفتن کارشناسی ارشد نقاشی در دانشکده پادشاه در Parramatta، کتاب‌فروشی و فروشنده لوازم‌التحریر را امتحان کرد. جورج ویلیام اونس دوازده فرزند از دو ازدواج دارد و در سن ۷۴ سالگی در هوبارت درگذشت.

مجسمه جورج اونس
مجسمه جورج اونس

بحث‌هایی در مورد مجسمه جورج اونس

امروزه بحث‌هایی در مورد مجسمه جورج اونس وجود دارد به‌عنوان‌مثال جانس جینینگگز، مشاور فدرال باتورست، نگرانی‌هایی را مطرح می‌کند که در مجسمه‌ جورج اونس، جورج اونس ایستاده و در وضعیت بالاتری نسبت به مرد بومی قرار دارد که بی‌رحمانه زانوزده است.
او گفت: “برای کسی که بدون درک درستی از تاریخ باتورست مجسمه جورج اونس را می‌بیند می‌تواند به‌راحتی از این مجسمه که در مرکز شهر قرار داده‌شده است برداشت منفی داشته باشد. آن‌ها می‌گویند وقتی کودکان، مردم محلی را این‌گونه می‌بینند که زانوزده‌اند و درمانده بنظر می رسند چه چیزی در ذهنشان خواهد آمد و چه برداشتی از تاریخ گذشتهی خود خواهند داشت.

دکتر رابین مک لخلان، استاد ارشد در مطالعات تاریخی و میراثی در دانشگاه چارلز استوث (CSU) در باتورست، گفت که سفر ۱۸۲۲ جورج اونس را موردتحقیق قرار داده است و می‌گوید هیچ اشاره‌ای به اینکه او در زمان کشف این منطقه به همراه یک راهنمای بومی بوده است، وجود ندارد.
شورای منطقه‌ای باتورست تأیید کرده است که در بودجه خود کمک‌هزینه‌ای برای این موضوع قرارمی دهند و در حال بررسی مجدد تفسیر بیشتر در مورد مجسمه جورج اونس هستند تا داستان و تاریخ آن را بیشتر متوجه شوند و بتوانند تفسیر بهتری از شهر و تاریخ خود به جهانیان نشان دهند و هم‌چنین افرادی که برای بازدید از این شهر می‌آیند داستان و تصویر بهتری از تاریخچه و گذشته‌ی استرالیا برای عرضه جهانیان داشته باشند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن