شهر چارترز ترورز

شهر چارترز تاورز ایالت کوئینزلند کشور استرالیا

شهر چارترز تاورز (Charters Towers) یک شهر در شمال ایالت کوئینزلند، کشور استرالیا است. این شهر در ۱۳۴ کیلومتری (جنوب غربی) از شهر توسانویل در بزرگراه فلیندرز واقع است. در طول سه‌ماهه آخر قرن نوزدهم این شهر رشد و توسعه پیدا کرد و به‌عنوان ذخایر غنی طلا شهرت یافت. پس از تبدیل‌شدن به شهری اقتصادی در قرن بیستم، عملیات استخراج معادن یک‌بار دیگر آغاز شد.

شهر چارترز توورز استرالیا
شهر چارترز تاورز استرالیا

معدن طلا در حدود ۱۰ کیلومتر (۶٫۲ مایل) در جنوب غرب شهر قرار دارد. شرکت سیتی گلد اعلام کرده است که قصد دارد تا سه معدن مستقر در شهر را برای استخراج طلا به میزان ۲۵۰ هزار اونس در سال بازگشایی کند. شهر یک مرکز منطقه‌ای برای صنایع معدنی، صنعت گوشت و آموزش‌وپرورش است.

تاریخچه شهر چارترز تاورز

این شهر در دهه ۱۸۷۰ تأسیس شد. آن زمان طلا توسط یک نفر که ۱۲ سال بومی استرالیا بود، در برج‌های هیل در شب کریسمس ۱۸۷۱ کشف شد.

معدن طلای چارترز توورز استرالیا
معدن طلای چارترز تاورز استرالیا

آن مرد با یک گروه کوچک از بازرگانان ازجمله هیو مشمن، جیمز فریزر و جورج کلارک به آنجا آمدند و آن‌ها طلا را در یک دره در پایه تپه هیل یافتند. بعدازآن هیئت‌مدیره گروه طلا، W.S.E.M به آنجا آمدند و درمجموع ده صخره بزرگ طلا را استخراج کردند.

تاریخ نظامی چارترز تاورز

در طول جنگ جهانی دوم، تأمین سوخت هواپیما برای RAAF و نیروهای هوایی ارتش ایالات‌متحده با هزینه‌ای بالغ‌بر ۹۰۰ هزار پوند را بر عهده داشت. در ۲۹ اوت سال ۱۹۴۲ در این شهر ۴ تانک، ۳۱ انبار سوخت برای سراسر استرالیا برای ذخیره‌سازی ساخته‌شده بود.

آب‌وهوا و موقعیت جغرافیایی چارترز تاورز

Charters Towers در ۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و این تأثیر باعث رطوبت پایین و تغییرات دما در شهر شده است.

چارترز آب مصرفی خود را از رودخانه بورکین تأمین می‌کند. شهر چارترز به ریچموند هیل، تل و کلمبیا از شمال، کوئنتن از شرق، راد و هیل آلاباما از سمت غرب و برج‌های هیل، پارک مونمن و میلچستر از جنوب متصل شده است. چارترز دارای آب‌وهوای گرمسیری و تابستان‌ها گرم و اغلب بارانی است، درحالی‌که زمستان‌هایی با رطوبت کم و خشک دارد.

ادیان و جمعیت چارترز تاورز استرالیا

با توجه به سرشماری جمعیت سال ۲۰۱۶، در شهر چارترز ۱۲۰۸ نفر وجود دارد. مردم بومی و مردم جزایر تورس تانزانیا ۱۰٫۹٪ کشورهای نیوزیلند ۱٫۵٪ و انگلستان ۱٫۳٪ جمعیت را تشکیل می‌دهند. ۸۳٫۳٪ از مردم در استرالیا متولد شدند. ۸۷٫۶ درصد از مردم فقط انگلیسی را در خانه صحبت می‌کردند. ۲۴٫۴٪ از مردم هیچ دینی ندارند و فقط ۲۳٫۵٪ از مردم آن کاتولیک هستند.

ادیان شهر چارترز توورز استرالیا
ادیان چارترز توورز استرالیا

مراکز آموزشی شهر چارترز تاورز

این شهر دارای چهار مدرسه متوسطه است، چارترز به‌عنوان یک شهری که دارای مدرسه شبانه‌روزی است، شناخته می‌شود و خانواده‌های کوئینزلند، قلمرو شمالی، استرالیای غربی و جزایر تنگه تورس کودکان خود را به مدارس شبانه‌روزی، توسان ویل و کنز می‌فرستند.

مراکز آموزشی چارترز توورز استرالیا
مراکز آموزشی چارترز تاورز استرالیا

مدرسه دولتی مرکزی برجسته، مدرسه دولتی میلچسبر، دانشکده امور خارجه ریچموند هیل، دانشکده تعلیمات دوردست برجسته و دبیرستان ایالتی، دانشکده دولتی لیشون، دانشکده دولتی گلی کینگ، مدرسه دولتی برودن، مدرسه دولتی مک روسان، مدرسه دولتی ریشتون، مدرسه دولتی لیتوننت، مدرسه دولتی بلک جک، مدرسه دولتی پمپاژ و دانشکده دولتی سل هیم ازجمله مراکز آموزشی شهر چارترز تاورز هستند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن