Kangaroo Park australia

پارک صخره‌ای کانگورو استرالیا

پارک صخره‌ای کانگورو (Kangaroo Point Cliffs Park) با محیط‌زیست طبیعی و پایدار به‌صورت شبه‌جزیره‌ای با سنگ سخت آتش‌فشانی ریولیت در منطقه کانگورو در کنار رودخانه بریزبن ایالت کوئینزلند استرالیا واقع شده است.

موقعیت خوب پارک باعث شده که مسئولین شهر به فکر احیای پارک قدیمی بیفتند و این پارک صخره‌ای را برای کوهنوردی و تفریحات سالم مردم شهر بازسازی کنند. بخش صخره‌ای پارک به‌صورت پله کانی از سمت شمال به رودخانه تراس منتهی می‌شود که در طول مسیر یک درخت انجیر قدیمی و بزرگ در وسط سنگ‌ها مشاهده می‌شود.

هدف از ارزیابی و بررسی صخره‌ها بیشتر این بود که مردم و توریست‌ها چگونه می‌توانند از پارک بالا روند و لذت ببرند به همین خاطر به فکر پله کان کنده‌کاری‌شده افتادند. نتایج حاصل از این کاوش نشان داد که سنگ‌های منطقه استحکام لازم را دارا می‌باشند و می‌توان کنده‌کاری را انجام داد. بخش بالایی پارک صخره‌ای کانگورو سه سایت اصلی برای رزرو بلیت برای بازدیدکنندگان دارد.

پارک صخره‌ای کانگورو
پارک صخره‌ای کانگورو

اهمیت پارک صخره‌ای کانگورو در تاریخ کوئینزلند

تغییر زمین پارک در طول ادوار تاریخی، کنده‌کاری روی محیط پارک و ایجاد فضاهای جذاب و دل‌نشین برای شاد نگه‌داشتن مردم منطقه، آماده نگه‌داشتن و ساختن زمین پارک توسط شورای شهر که نشان‌دهنده همبستگی مردم است خود گواه این گفته است که این پارک زیبا و در نوع خود بی‌نظیر چه تأثیر شگرفی بر مردمان بریزبن داشته است.

جاذبه‌های پارک صخره‌ای کانگورو استرالیا

پارک کانگورو استرالیا
پارک کانگورو استرالیا

پارک صخره‌ای کانگورو یک پیک‌نیک محبوب برای صخره‌نوردی و کسانی که به سقوط آزاد می‌روند به وجود می‌آورد. اخیراً با عملیات معدن کاری شیب صخره‌ها بیشتر شده و عبور از این صخره‌ها که سنگ آن از جنس ریولیت است را مشکل‌تر می‌کند.

سنگ‌فرش پارک صخره‌ای کانگورو

ازجمله زیبایی‌های پارک صخره‌ای کانگورو سنگ‌فرش ساحل رودخانه بریزبن است که به‌صورت طبیعی و توسط گدازه‌های آتش‌فشان، در حدود ۲۳۰ میلیون سال در دوره تریاس فوران کرده، منقش شده است، همچنین این سنگ‌های آتش‌فشانی یک دره باستانی را تشکیل می‌دهند که رودخانه بریزبن از آن می‌گذرد و نمایی عالی و زیبا را به وجود آورده است.

پل تاریخی پارک صخره‌ای کانگورو

پل عظیمی نیز در این منطقه بر روی رودخانه بریزبن زده‌شده است که برای گردشگران و توریست‌هایی که به این پارک صخره‌ای می‌آیند یک‌چشم انداز زیبا و نادر محسوب می‌شود و پارک را به شمال بریزبن متصل می‌کند و یکی از نمادهای اصلی شهر بریزبن محسوب می‌شود که در زیر این پل تاریخی یک هتل گردشگری وجود دارد.

این پارک دارای پوشش جنگلی انبوه و درختان میوه و هم‌چنین مراتع و پوشش گیاهی غنی گردشگران دوست دار طبیعت و برخی زیست شناسان را به این نقطه می‌کشاند. به خاطر مشکل حمل‌ونقل شهرداری بریزبن تصمیم گرفت تا در سال ۱۹۳۰ راه‌آهن را به پارک صخره‌ای بکشاند تا گردشگران بیش‌ازپیش به این پارک صخره‌ای بیایند و پارک صخره‌ای کانگورو در جهان شناخته‌شده‌تر شود و مشکلات سیستم حمل‌ونقل با قطار مرتفع شود.

خدمات شهرداری به پارک صخره‌ای کانگورو

پارک صخره‌ای کانگورو در سال ۲۰۱۳ توسط شورای شهر بریزبن بازسازی و یک پیست دوچرخه‌سواری برای دوست داران به ورزش شاد و مفرح دوچرخه‌سواری تأسیس کرد. همچنین از دیگر خدمات شهرداری تأسیس سیستم حمل‌ونقل با اتوبوس‌های شهری است که مسافران را از شهر بریزبن به پارک صخره‌ای منتقل می‌کنند.

پارک صخره‌ای کانگورو همچون دیگر پارک‌های بریزبن تمام امکانات رفاهی برای مردم منطقه و توریست‌هایی که از دیگر نقاط دنیا می‌آیند را دارا است.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

به بالای صفحه بردن