موزه بریزبن یک موزه هنری تاریخی در شهر بریزبن استرالیا

موزه بریزبن (Museum of Brisbane) همان‌گونه که از نامش پیداست در شهر بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا قرار دارد. این موزه به بررسی گذشته و تاریخ معاصر استرالیا می‌پردازد. موزه بریزبن هنر، فرهنگ و تاریخ پرجنب‌وجوش شهری را از طریق برنامه‌های نمایشگاه‌های هنری و اجتماعی، کارگاه‌های آموزشی، تورها، گفتگوها و فعالیت‌های کودکان در معرض دید عموم قرار داده است.

موزه بریزبن استرالیا
موزه بریزبن استرالیا

تاریخچه موزه بریزبن

این موزه در اکتبر سال ۲۰۰۳ پس از بازسازی مجدد به روی مردم بازگشایی شد. موزه جایگزین گالری شهر بریزبن شد که در سال ۱۹۷۷ افتتاح‌شده بود. در سال ۲۰۱۰، زمانی که تالار شهرداری برای ترمیم و بازسازی بسته شد، موزه به خیابان انن منتقل شد. در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۳، پس از بازگشت به تالار شهرداری، فضای ساخته‌شده به‌طور خاص در طبقه سوم ساختمان در اختیار موزه قرار داده شد و موزه دوباره باز شد.

از زمان بازگشایی مجدد این موزه، یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی که توسط هیئت‌مدیره انتخاب‌شده بود، بر عملکرد و رفتار موزه و مسیر حرکت آن نظارت داشت.

جوایز و دستاوردها

موزه بریزبن و کارکنان آن به خاطر نوآوری و تجارب معاصر بین‌المللی در بخش موزه و گالری، هم در سطح استرالیا و هم در سطح بین‌المللی بسیار موردتوجه هستند. این موزه در طول تاریخ کوتاه خود، دریافت‌کننده تعدادی از جوایز بزرگ بوده است، موزه دو بار این افتخار را کسب کرده که در بین موزه‌های معتبر و گالری‌های ملی جایزه موزه برتر را دریافت کند.

جوایز موزه بریزبن استرالیا
جوایز موزه بریزبن استرالیا

همچنین چند جایزه دستاوردهای موزه و گالری‌های کوئینزلند، جایزه موزه‌های چندملیتی استرالیا و… را دریافت کرده است.

مدیریت و آثار موزه بریزبن

این موزه توسط شورای شهر بریزبن مدیریت می‌شود. این مجموعه در سال ۱۸۵۹ هنگامی ایجاد شد که شهر بریزبن (منطقه‌ای از دولت محلی که پیش از شهر بریزبن بود) تأسیس شد. در Museum of Brisbane دارای بیش از ۵۰۰۰ عدد اثر هنری از آثار هنرمندان محلی و آثار تاریخی گردآوری‌شده است.

بازدید از موزه

موزه هرروز از ساعت ۱۰:۰۰ صبح لغایت ۱۷:۰۰ باز است، به‌جز روزهای سال نو، روز کریسمس و روز بوکس، زمانی که در آن ایام موزه بسته است و در روز انزک، از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۷:۰۰ که موزه باز است، ورود به موزه برای عموم آزاد است.

بازدید از موزه استرالیا
بازدید از موزه استرالیا

ایستگاه‌های نزدیک موزه

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به Museum of Brisbane، ایستگاه میدان شاه جورج است، ایستگاه‌های خیابان مرکزی و رم نیز نزدیک‌ترین ایستگاه‌های قطار به موزه هستند. نزدیک‌ترین پارکینگ عمومی نزدیک به موزه جهت پارک خودرو، پارکینگ پادشاه جورج که در زیر مربع جرج جورنیا واقع‌شده است.

مکان موزه بریزبن و تاریخ شهر

این موزه در سالن شهر واقع‌شده است که بخشی از تاریخ زندگی شهر بریزبن است، بررسی اینکه چگونه بریزبن و افراد آن در طول زمان تغییر می‌کنند و چگونه داستان‌های فردی و جمعی آن‌ها را مشخص می‌کند و هویت آن‌ها را نشان می‌دهد. آن‌ها همچنین نگهبان میراث غنی تالار شهر هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند چشم‌اندازهای باز از بریزبن را از بالای برج ساعت به تماشا بنشینند.

مکان موزه بریزبن استرالیا
مکان موزه بریزبن استرالیا

موزه بریزبن پشتیبان هنرمندان

موزه بریزبن یکی از حامیان هنرمندان، طراحان و صنعتگران شهر است. این موزه با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، اثر هنرمندان، طراحان و نقاشان را پیش روی علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و با این کار هنر را ترویج نموده، اثر هنرمندان را به جامعه معرفی می‌کند، دوستداران هنر را سیراب کرده و موجب پیشرفت هنرمندان و ارتقای هنر می‌گردد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن