شهر مورول ایالت ویکتوریا

شهر مورول در گیپس لند ایالت ویکتوریا کشور استرالیا

شهر مورول (MORWELL) یک شهر در منطقه گیپس لند در ناحیه لاتروب و در جنوب شرقی ویکتوریا در کشور استرالیا قرار دارد. در سرشماری که گرفته شده جمعیت این شهر بالغ بر ۷۳ هزار نفر تخمین داده شده است. این شهر در حدود ۱۵۰ کیلومتری ملبورن واقع شده است.

شهر مورول استرالیا
شهر مورول استرالیا

این شهر به عنوان مرکز بزرگ تولید انرژی برای ایالت ویکتوریا و به عنوان مرکز اصلی تولید معادن زغال سنگ و سوخت های فسیلی برای این منطقه شناخته شده است.

آب و هوای شهر مورول

مورول دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی با تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سرد است. داغ ترین ماه تابستان ژانویه است زمانی که دمای متوسط به میزان ۵۰ درجه سانتی گراد است و همچنین در زمستان در ماه ژوییه هوا سرد تر می شود زمانی که حداقل دما منفی ۵ درجه سانتی گراد و حداکثر تا دمای ۴ درجه سانتی گراد می رسد.

آب‌و‌هوای شهر مورول استرالیا
آب‌و‌هوای شهر مورول استرالیا

بارش سالیانه باران در این منطقه نسبت به سایر مناطق کشور مقداری بیشتر است و در زمستان ها بارش باران حدود ۳۰۰ میلی متر است.

حمل و نقل شهر مورال

فرم اصلی حمل و نقل در شهر مورال حمل و نقل جاده ای و وسایل نقلیه موتوری است. بزرگراه شاهزاده این شهر را به جنوب و همچنین بزرگراه قدیمی شاهزاده شرق و غرب این شهر را به هم متصل می کند و این بزرگراه در حال حاضر یک جاده تجاری مهم برای این شهر می باشد. همچنین خدمات قطار مسافربری در طول هفته در این شهر خدمات رسانی می کند. این شهر دارای فرودگاه بین المللی برای مهاجران وگردشگران هم می باشد.

حمل‌و‌نقل شهر مورول استرالیا
حمل‌و‌نقل شهر مورول استرالیا

ورزش شهر مورول

فوتبال در شهر مورول بسیار محبوب است این شهر دارای دو باشگاه حرفه ای می باشد، یکی از این باشگاه ها در مراکز تفریحی این شهر در لیگ فوتبال گیپس لند و دیگری که در زمین فوتبال مورول قرار دارد در لیگ فوتبال مرکزی گیپس لند رقابت می کنند.

همچنین این شهر دارای دو باشگاه ارشد در ورزش کریکت می باشد. این شهر دارای باشگاه بیس بال نیز می باشد که در تمام رده های سنی فعالیت دارد و به صورت حرفه ای تیم داری می کند.

این شهر دارای استخر شنا به طول ۲۵ متر می باشد که توسط باشگاه شنا برای مسابقات رقابتی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این شهر دارای زمین گلف که در مسیر باشگاه گلف در فری جی قرار دارد که به صورت حرفه ای در لیگ های گیپس لند رقابت می کند.

مراکز آموزشی مورول استرالیا

شهر مورول دارای امکانات آموزشی از آموزش پیش دبستانی تا دبیرستان به صورت حرفه ای می باشد. دانشگاه این منطقه در نزدیکی دانشگاه فدراسیون استرالیا در شهر مجاور چرچیل واقع شده است در دسترس است.

سایر واحد های آموزشی در منطقه گسترده شهری دره لاتروب قرار دارند. این شهر دارای ۶ مدرسه ابتدایی و ۴ مدرسه در رده های دبیرستان می باشد و همچنین کارآموزی و دوره های کارآموزی از طریق شرکت کارآموزی استرالیا در دسترس است.

حکومت شهر مورول

در سطح محلی شهر مورول توسط شهر لاتروب اداره می شود و این سطح محلی دارای سه بخش که شامل rintoull در مرکز شهر، tanjil در شمال و غرب، firmin در جنوب می باشد. دولت مسئول نظم و و قانون در این شهر است همچنین دادگاه های قانون در دره لاتروب واقع شده است و توسط پلیس اداره می شوند.

افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن