تصویر هدر فوتبال استرالیا

فوتبال استرالیا و فهرست بازیکنان تیم ملی استرالیا

فوتبال استرالیا ورزش اصلی در این کشور استرالیا محسوب نمی شود اما در سال‌های اخیر جهت پیشرفت این ورزش در استرالیا تلاش‌های بسیاری شده است. از سال ۱۹۹۰ بسیاری از بازیکنان استرالیایی که در فوتبال استرالیا بودند به لیگ برتر انگلستان پیوستند که این امر از نظر فوتبال این کشور افتخارآفرین بود.
در استرالیا ورزش‌های پرطرفدار عبارت‌اند از: فوتبال استرالیایی (نوعی از ورزش راگبی)، راگبی ۱۵ نفره، والیبال ساحلی بانوان کریکت و بسکتبال، راگبی ۱۳ نفره، واترپلو و ورزش‌هایی مانند شنا و انواع ورزش‌های آبی، تنیس و گلف، اسکواش و هاکی روی چمن که در درجات اول جهان قرار دارند.

فوتبال و گلف در استرالیا
فوتبال و گلف در استرالیا

پیشینه فوتبال استرالیا

ورزش فوتبال معمولاً شامل یک توپ است که بازیکنان، آن را به‌وسیله پا و بدون دخالت دست، به سمت دروازه حریف هدایت می‌کنند تا به ثمر بنشیند. اما شکل‌های دیگری از فوتبال وجود دارد مانند فوتبال گیلیک یا کانادایی و فوتبال استرالیایی یا آمریکایی که البته این فوتبال‌ها در نوع خود بی‌نظیرند و قوانین آن با فوتبال جهانی متفاوت است. فوتبال جهانی از کشور انگلستان شروع شده و مقررات آن طبق مقررات کشور انگلیس بنا شده است.

ارزیابی بردوباخت فوتبال استرالیا

تیم ملی فوتبال در استرالیا تنها چهار بار در جام جهانی حضورداشته و آن‌هم در سال‌های ۱۹۷۴ و ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بود. از بین این سال‌ها، بهترین حضورش در سال ۲۰۱۰ بوده که به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید.

عملکرد فوتبال استرالیا در شروع جام جهانی روسیه در سال ۲۰۱۸

در جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی فوتبال استرالیا اولین تیمی بود که لیست اولیه خود را منتشر کرد. این لیست ۳۲ نفر بود و دنیل ارزانی (یکی از پنج بازیکن لیگ داخلی و ایرانی‌الاصل)، وینگر با سن نوزده سال از باشگاه ملبورن سیتی از منتخبین تیم ملی فوتبال در استرالیا می‌باشند. وینگر در تیم های جوانان بازی کرده و برای اولین بار است که در تیم بزرگ‌سالان و آن‌هم در جام جهانی ۲۰۱۸ حاضر شده است.

فوتبال و گلف در استرالیا
فوتبال و گلف در استرالیا

بازیکنان فوتبال استرالیا در جام جهانی

دروازه‌بان: برد جونز (فاینورد، هلند) – متئو رایان (برایتون، انگلیس) – میچل لانگراک (ناگویا، ژاپن) – دنی ووکویچ (خنک، بلژیک)

مهاجم: تیم کیهیل (میلوال، انگلیس) – تامی یوریچ (لوتسرن، سوییس) – متئو لکی (هرتابرلین، آلمان) – رابی کروزه (بوخوم، آلمان)

اندرو نابوت (اوراوا رد، ژاپن) – آپوستولوس جیانو (لارناکا، قبرس) – نیکیتا روکاویتسیا (مکابی حیفا، رژیم صهیونیستی) – جیمی مک لارن (هیبرنیان، اسکاتلند)

هافبک: مایل یدیناک (استون ویلا، انگلیس) – مارک میلیگان (الاهلی، عربستان) – جیمز ترویسی (ملبورن ویکتوری، استرالیا) – دمیتری

پتراتوس (نیوکاسل جتز، استرالیا) – دنیل ارزانی (ملبورن سیتی، استرالیا) – ماسیمو لونگو (کویینز پارک رنجرز، انگلیس) – آرون موی (هادرسفیلد، انگلیس) – جکسون ایروین (هال سیتی، انگلیس) – تام روجیک (سلتیک، اسکاتلند) – جاشوا بریلانته (سیدنی، استرالیا)

مدافع: بیلی رایت (بریستول، انگلیس) – جیمز مردیت (میلوال، انگلیس) – میلوس دگنک (یوکوهاما، ژاپن) – متئو یورمان (سوون سامسونگ، کره جنوبی) – ترنت سینزبوری (گراس هاپرز، سوییس) – عزیز بهیچ (بورسا سپور، ترکیه) – الکس گرسباخ (لن، فرانسه) – الکساندر سوسنیار (ملادا، چک) – جاش ریزدون (وسترن سیدنی، استرالیا) – فران کاراشیچ (لوکوموتیو، کرواسی)

فوتبال و گلف در استرالیا
بازیکنان فوتبال استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن