کلیسای خیابان آلبرت

کلیسای خیابان آلبرت بریزبن کلیسای متحد آجری استرالیا

کلیسای خیابان آلبرت (Albert Street Uniting Church) در مرکز بریزبن قرار دارد و خانه معنوی کوئینزلند محسوب می‌شود. کلیسا خود را متعهد به داشتن یک جامعه‌ی مسیحی می‌داند. ایمان آوردن و مهربان بودن همراه با وفاداری، صداقت و آرامش، مأموریت این کلیسا است. کلیسای متحد خیابان آلبرت بیش از ۱۶۰ سال است که به‌عنوان یک‌ خانه روحانی در شهر بریزبن قرار دارد.

کلیسای آلبرت دارای معماری گوتیک تزئینی است که یک معماری سازگار با شرایط آب‌وهوای گرمسیری است. این ساختمان به شکل فریبنده‌ای و بدون وقفه به سمت بالا حرکت می‌کند و ارتفاع بلندترین نقطه آن ۴۲ متر است و به‌وسیله یک جعبه دست‌ساز پر از پیچ و مهره خاتمه می یابد.

کلیسای خیابان آلبرت بریزبن
کلیسای خیابان آلبرت بریزبن

این کلیسا توسط جورج هنری نر ادیسون طراحی‌شده و توسط توماس پیرسون و پسران از ۱۸۸۸ تا ۱۸۸۹ساخته‌شده است. این کلیسا در اصل به‌عنوان کلیسای متدیست خیابان آلبرت و مأموریت متدیست مرکزی شناخته‌شده بود. کلیسای آلبرت در تاریخ ۲۱ اکتبر ۱۹۹۲ به میراث ملی کوئینزلند اضافه شد.

تاریخچه کلیسای خیابان آلبرت

اولین کلیسای متدیست در بریزبن ، یک کلیسای کوچک ساخته‌شده از آجر بود که در سال ۱۸۴۹ در گوشه‌ای از خیابان آلبرت ساخته شد. در سال ۱۸۵۶ یک ساختمان بزرگ‌تر جایگزین این ساختمان کوچک شد. در اوایل دهه ۱۸۸۰ جمعیت شهر به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافت کلیسا در سال ۱۸۸۴ بخشی از خیابان آلبرت و خیابان یون را خریداری کرد و به محوطه کلیسا اضافه کرد. پس از این رقابت برای طراحی کلیسای جدید برگزار شد که پیمانکار توماس پیرسون و پسران برنده شدند.

تاریخچه کلیسای خیابان آلبرت بریزبن
تاریخچه کلیسای آلبرت بریزبن

در سال ۱۹۰۷ کلیسا به‌عنوان متدیست مرکزی در شهر به رسمیت شناخته شد. جماعت در فعالیت‌های مختلف رفاهی دخیل بوده و شبکه‌ای گسترده‌ای از مسکن و دیگر خدمات برای سالمندان را ایجاد کرده است. با شکل‌گیری اتحاد کلیسا در سال ۱۹۷۷ به نام کلیسای آلبرت تغییر نام یافت.

کلیسای آلبرت در فهرست میراث بریزبن

کلیسای متحد برای نشان دادن تکامل یا الگوی تاریخ کوئینزلند بسیار مهم است. کلیسای متحد به‌عنوان نمونه‌ای عالی از یک کلیسای اقتباس‌شده از کلیسای بازنشسته گوتیک ویکتوریا است؛ و معماری داخلی آن‌ یک نمونه خوب از ویژگی‌های اصلی سنت متدیست است.

دلایل اهمیت کلیسای خیابان آلبرت

  •  برای ارتباط این کلیسا با کلیسای متدیست در کوئینزلند
  •  به‌عنوان یکی از آثار اصلی معمار سازنده آن است
  •  این کلیسا در نمایش ویژگی‌های اصلی یک طبقه خاص از مکان‌های فرهنگی مهم است.
  • کلیسای متحد خیابان آلبرت نمونه‌ای عالی از یک کلیسای اقتباس‌شده از گوتیک ویکتوریا است که به‌صورت اقلانی با ستون‌های جانبی و جلوی حیاط تنظیم‌شده است. و در داخل یک نمونه خوب از ویژگی‌های اصلی سنت متدیست است.
اهمیت کلیسای خیابان آلبرت بریزبن
اهمیت کلیسای خیابان آلبرت بریزبن

کلیسای کنونی

کار کلیسای جدید در سال ۱۸۸۸ شروع شد و تا اواخر سال ۱۸۸۹ تکمیل شد. کلیسا در ۸ نوامبر سال ۱۸۸۹ توسط خانم نورمن، همسر فرماندار کوئینزلند سر هنری نورمن افتتاح شد. خطبه فداکاری توسط فلچر داده شد که در آن زمان کشیش کلیسا بود. اندازه و ارتفاع خیمه مخفی مانده است و تصور بر این است که چنین خلأ برجسته‌ای، منعکس‌کننده اهمیت موعظه در سنت متدیست است.

وظیفه‌ی کلیسای خیابان آلبرت که کلیسای متدیست مرکزی است برگزاری کنفرانس سالانه به‌منظور ارائه روش‌ها و اصول عبادت الهی مطابق با دستورالعمل کلیسای متدیست، ایجاد مؤسسات خیریه و مشارکت در وزارت خدمات اجتماعی صرف‌نظر از سن، کلاس یا اعتقاد است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در کشور استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن