شهر بوندارگ کشور استرالیا

شهر بوندابرگ یکی از شهرهای استرالیا کنار رودخانه برنت

شهر بوندابرگ (Bundaberg) یک شهر در نزدیکی ساحل جنوب شرقی ایالت کوئینزلند در کنار رود برنت استرالیا قرار دارد. بوندابرگ مرکز کسب‌وکار و مرکز منطقه تجاری کاشت قند است. این منطقه در مسیر رو به رشد خوبی قرار دارد و بانام تجاری بوندابرگ رام (Bundaberg Rum) شناخته می‌شود.

شهر بوندابرگ استرالیا
شهر بوندابرگ استرالیا

Bundaberg دروازه گردشگری بسیار مهمی برای پارک‌های داخلی و انتهای جنوبی مرجانی و جزایر مرزی است. لازم به ذکر است که جمعیت شهر در سال ۲۰۱۶ و طی آخرین سرشماری، ۶۹٫۰۶۱ نفر بوده است.

جغرافیای شهر بوندابرگ

بوندابرگ مرکز عمده‌ای در منطقه جغرافیایی گسترده Bay-Burnet (منطقه‌ای از کوئینزلند است که بین ۱۷۰ و ۴۰۰ کیلومتری شمال مرکز ایالت بریزبن واقع‌شده است. رشد جمعیت این ناحیه در طول ۲۰ سال گذشته از حد متوسط بالاتر بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۱ به بیش از ۴۳۰ هزار نفر برسد. این موضوع، یک طرح پیشنهادی گسترده است که هدف آن تسهیل رشد و حمایت از بیش از ۹۰٪ از منطقه از توسعه شهری است) و دفتر مرکزی شورای منطقه بوندابرگ نیز در ایالت کوئینزلند است.

جغرافیای بوندابرگ استرالیا
جغرافیای بوندابرگ استرالیا

تاریخچه بوندابرگ (پیش از استعمار)

مردم محلی، بومیان تریبلانگ از کشور گورنگ (Gureng) است. آن‌ها ساکنین اصلی منطقه هستند که از رودخانه بارورم در جنوب تا رودخانه برنت در شمال ساکن شده‌اند. چهار گروه خویشاوندی از مردم تریبلانگ Banjur، Barrang، Bunda و Turroine نامیده شده‌اند.

استعمار بریتانیا

اولین فرد غیربومی برای بازدید از منطقه جیمز دیویس بود که در دهه ۱۸۳۰ وارد این منطقه شد. او یک محکوم فرار از زندان مرورتون خلیج Penal بود که با مردم کابی به جنوب منطقه زندگی می‌کرد. او عمدتاً در اطراف رود مری ساکن شد و به‌عنوان Durrumboi نام‌گذاری شد.

نام‌گذاری شهر بوندابرگ

نام بوندابرگ توسط جان چارلتون تامپسون، معاون وزیر امور خارجه وقت، نام‌گذاری شده است. بوندا از نام یکی از گروه‌های وابسته به مردم محلی Taribelang مشتق شده است که پسوند Saxon Berg را به معنای «شهر» اضافه کرده است. به‌طور صریح این شهر به‌عنوان «باندی» شناخته‌شده است.

تاریخچه شهر بوندابرگ استرالیا
تاریخچه شهر بوندابرگ استرالیا

جمعیت شهر بوندابرگ

در سرشماری سال ۲۰۱۶، ۶۹٫۰۶۱ نفر در منطقه بوندابرگ (شهر شهری قابل‌توجه) وجود داشتند. مردم بومی ساکن جزیره تورس و تورتز ۴٫۳٪ جمعیت را تشکیل می‌دهند.

۸۱٫۲٪ از مردم در کشور استرالیا متولدشده‌اند. کشورهایی که بیشترین مهاجر شدن رادارند به ترتیب عبارت‌اند از ۳٫۲٪ انگلستان، ۱٫۸٪ نیوزیلند، ۰٫۷ فیلیپین، ۰٫۵٪ آفریقای جنوبی و ۰٫۴٪ اسکاتلند.

۸۸٫۹٪ از مردم در خانه تنها انگلیسی صحبت می‌کنند. زبان‌های دیگری که با آن صحبت شده و در منزل رایج هستند شامل ماندارین ۰٫۵٪، ایتالیایی ۰٫۴٪، آلمانی ۰٫۳٪، آفریکانس ۰٫۲٪ و تاگالوگ ۰٫۲٪. رایج‌ترین مذهب و پیروان ادیان عبارت‌اند از: بی‌دین‌ها و نهیلیسم (۲۶٫۳٪)، کاتولیک (۱۸٫۷٪) و انگلیکان (۱۸٫۶٪).

آب‌وهوای منطقه

شهر بوندابرگ دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری مرطوب (CFA) با تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های خفیف است. این شهر ازنظر آب و هوایی، مناسب‌ترین شهر استرالیا است و همچنین رتبه ۵ در مقیاس بین‌المللی است.

حداکثر دمای روزانه در ماه ژانویه در دمای ۳۰٫۳ درجه سانتی‌گراد (۸۶٫۵ درجه فارنهایت) به ثبت رسیده است و میانگین دمای روزانه در ماه ژوئیه کمتر از ۹٫۹ درجه سانتی‌گراد (۴۹٫۸ درجه فارنهایت) است.

آب‌و‌هوای شهر بوندابرگ استرالیا
آب‌و‌هوای بوندابرگ استرالیا

سردترین دمای ثبت‌شده در شهر بوندابرگ ۰٫۷- درجه سانتی‌گراد (۳۰٫۷ درجه فارنهایت) است و برخی از مناطق داخلی بوندابرگ گاهی اوقات سردی را تجربه می‌کنند. میانگین سالانه بارندگی ۱,۱۴۲٫۶ میلی‌متر (۴۴٫۹۸ در) است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن