موزه مک‌آرتور بریزبن استرالیا یک موزه جنگی و یک مرکز خرید بزرگ

موزه مک‌آرتور بریزبن (MacArthur Museum Brisbane) علاوه بر یک موزه به‌عنوان یک مرکز خرید بزرگ نیز شناخته می‌شود، یک مرکز خرید چهارگانه که دارای یک بنای یادبود انگلیسی بانام Renaissance است که به نام MacArthur Chambers نیز شناخته می‌شود.

موزه مک آرتور در گوشه شمال غربی خیابان کوئین بریزبن بین خیابان ادوارد و خیابان الیزابت قرار دارد. در طول جنگ جهانی دوم، ژنرال داگلاس مک آرتور این ساختمان را از ژوئیه ۱۹۴۲ تا نوامبر ۱۹۴۴ به‌عنوان مقر فرماندهی نیروهای متفقین در منطقه جنوب غربی اقیانوس آرام استفاده کرد.

موزه مک آرتور دفتر بازسازی‌شده ژنرال داگلاس مک آرتور، فرمانده نیروهای متفقین است که در طول جنگ جهانی دوم، منطقه جنوب غربی اقیانوس آرام (SWPA) را اداره می‌کند. موزه اختصاص داده‌شده به داستان بریزبن در ۲ جنگ از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ است. این خانه تعدادی از مصنوعات مهم و اسناد و مدارک و تعداد زیادی از دانش آموزان مدرسه و همچنین اعضای عمومی را جذب می‌کند.

موزه مک‌آرتور بریزبن استرالیا
موزه مک‌آرتور بریزبن استرالیا

موزه مک آرتور (که جهت بزرگداشت و به یادگار ماندن خدمات ژنرال مک آرتور با بریزبن به این نام نامیده شد) توسط اعضای ممیزی جامع عمومی داگلاس مک آرتور بریزبن در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. بازدیدکنندگان قادر به دیدن دفتر عمومی داگلاس مک آرتور می‌باشند. همچنین بر روی صفحه‌نمایش، فیلم جنگ جهانی دوم و تمام صفحه‌های اولیه «پیک پست» از سپتامبر ۱۹۳۹ تا اوت ۱۹۴۵ است نمایش داده می‌شود. ورودی هر دو قسمت موزه و اتاق‌های هتل مک آرتور در خیابان ادوارد قرار دارند.

امکانات موزه مک‌آرتور بریزبن

یکی از ویژگی‌های ساختمان مک آرتور (و ویژگی بارز تمام ساختمان‌هایی که متعلق به انجمن AMP هست) وجود یک مجسمه سه تیکه در بالای ورودی ساختمان در خیابان کوئین است که از سنگ مرمر سیسیلی توسط فرد گوانزر ساخته‌شده و نماد: «استحکام و دوام، فراوانی، تولید و رشد» است.

تاریخچه موزه مک‌آرتور بریزبن

ساختمان موزه مک آرتور بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۴ ساخته شد و به‌ استثنای سال‌های جنگ، ستاد کوئینزلند انجمن AMP تا سال ۱۹۷۷ هنگامی‌ که این سازمان به محل جدید در خیابان کریک منتقل شد، بود. انجمن AMP پس‌ازآن تضعیف‌شده بود، تبدیل به یک شرکت شناخته‌شده به‌عنوان AMP محدود.

تاریخچه موزه مک‌آرتور بریزبن
تاریخچه موزه مک‌آرتور استرالیا

به کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند پیشنهاد می‌کنیم حتماً به دیدن موزه مک آرتور بروند و تاریخ و گذشته بریزبن را در کنار یک مرکز خرید که خاطره جالبی خواهد شد تجربه کنند.

ژنرال مک آرتور استرالیایی

ژنرال داگلاس مک آرتور (۲۶ ژانویه ۱۸۸۰ – ۵ آوریل ۱۹۶۴) یک ژنرال پنج ستاره آمریکایی و مارشال فیلد ارتش فیلیپین بود. یک سرباز بسیار برجسته از هر دو جنگ جهانی، ژنرال مک آرتور نقش برجسته درصحنه جنگ اقیانوس آرام در طول جنگ جهانی دوم ایفا کرده است.

بازسازی موزه مک آرتور

ساختمان مک آرتور و سراچه‌های مجاور ساختمان، شامل کل بلوک شهری، در اواخر دهه ۱۹۹۰ بازسازی مجدد شدند. امروز مرکز خرید بازسازی‌شده مرکز خرید مرکزی مک آرتور نامیده می‌شود و بخشی از یک مجتمع آپارتمانی و خریداری تجاری است که شامل مک آرتور چمرز، سوپرمارکت Woolworths، فروشگاه بزرگ Big W، تقریباً ۴۰ فروشگاه تخصصی و جایگاه عرضه مواد غذایی است.

بازسازی موزه مک‌آرتور بریزبن
بازسازی موزه مک‌آرتور استرالیا

فهرست میراث ملی استرالیا

موزه مک‌آرتور بریزبن به‌عنوان یکی از آثار ملی در میراث ملی کوئینزلند ثبت‌شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن