تصویر-هدر-آب هوای استرالیا

آب و هوای استرالیا

آب‌وهوای هریک از ایالات کشور استرالیا با دیگری بسیار متفاوت است.آب و هوای استرالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به خط استوا در بیشتر اوقات دارای آب‌وهوای متعادل است.

این کشور جزو خشک‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود، زیرا سالانه کمتر از ۶۰۰ میلی‌متر بارندگی دارد، آب‌وهوای نیمکره جنوبی در مقایسه با نیمکره شمالی در فواصل مختلف متفاوت است.

آب و هوای ایالت های استرالیا

ایالت شمالی معمولاً در بیشتر اوقات آب‌وهوایی گرم دارد در صورتی که در ایالت جنوبی، مردم کشور استرالیا معمولاً زمستان سردی را تجربه می‌کنند، بارش برف معمولاً در ارتفاعات کرانه شرقی در ایالت ویکتوریا، نیوساوت ولز و تاسمانی اتفاق می‌افتد که باعث شده گفته شود آب و هوای استرالیا چهارفصل است.

دسامبر تا فوریه تابستان است، مارس تا می پاییز است، ژوئن تا اوت زمستان است و سپتامبر تا نوامبر بهاری است. جنوب شرقی و جنوب غربی استرالیا به دلیل آب‌وهوای مناسب و معتدل دارای خاکی حاصلخیز است که این امر موجب شکل‌گیری جنگل‌ها و مراتع سرسبز به‌خصوص در کرانه شمال شرقی شده است.

در این مقاله بخش خلاصه اطلاعات جامعی مربوط به میزان بارندگی در شهرهای بزرگ استرالیا را می‌توانیم ببینیم.

آب و هوای سیدنی استرالیا

اگر می‌خواهید به سیدنی سفر کنید اطلاعات مربوط به درجه حرارت، بارندگی و فعالیت‌های فصلی را برای کمک به برنامه‌ریزی سفر خود، دریافت کنید.

برای لذت بردن از آب‌وهوای آفتابی با زمستان‌های خفیف و تابستان گرم شهر سیدنی را انتخاب کنید، پیش از این، اطلاعات مربوط به دما و بارش را پیش‌بینی کنید.

آب و هوا سیدنی استرالیا
آب و هوای سیدنی استرالیا

هوای ملبورن استرالیا

ملبورن ممکن است به شهری با هوای نامطلوب شناخته شود، اما شهر ملبورن به‌عنوان شهر چهارفصل در یک روز نیز توصیف‌شده است که می‌توانید از آن لذت ببرید، پیش از آن اطلاعات مربوط به دما و بارش را در ملبورن پیش‌بینی کنید.

آب و هوای بریزبن استرالیا

کوئینزلند آب‌وهوای نیمه مرطوب دارد که به‌عنوان آب‌وهوای گرم برای سالیان متمادی تعریف‌شده است. پیشاپیش با اطلاعات ما درباره دما و بارندگی در شهر بریزبن برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

آبو هوای استرالیا بریزبن
آب و هوای بریزبن در استرالیا

آب‌و‌هوای پرث استرالیا

شهر پرث تابستان‌های گرم و خشکی دارد، همچنین دارای زمستان‌های کوتاه با بارش باران و رعدوبرق. باران در تابستان‌های پرث غیرعادی می‌بارد. پیشاپیش با اطلاعات ما درباره دما و بارندگی در پرث برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید:

بررسی آب و هوا آدلاید استرالیا

در شهر آدلاید شما زمستان‌های خفیف و تابستان گرم و خشک را تجربه می‌کنید. دمای این شهر به‌طور متوسط حداکثر ۲۹ درجه سانتی گراد (۸۴٫۲ درجه فارنهایت) در تابستان و دمای ۱۵ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد (۵۹-۶۰٫۸ درجه فارنهایت) در زمستان است. پیشاپیش با اطلاعات ما درباره دما و بارندگی در آدلاید برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید:

آب و هوای کانبرا استرالیا

در کانبرا پایتخت استرالیا با تابستان‌های گرم، خشک و شفاف و زمستان‌های سرد مواجه می‌شوید. پیش از سفر به پایتخت، اطلاعات مربوط به دما و بارش را در کانبرا پیش‌بینی کنید.

شرایط آب و هوایی داروین استرالیا

شهر داروین که در سرزمین‌های شمالی واقع‌شده است، این شهر دارای دو فصل مجزا، مرطوب و خشک است. پیشاپیش با اطلاعات ما درباره دما و بارندگی در داروین برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

آب و هوای هوبارت استرالیا

با شهر هوبارت چهارفصل مجزا را که هرکدام با زیبایی و جذابیت خاص خود انسان را مجذوب می‌کند تجربه متفاوتی داشته باشید، پیشاپیش با اطلاعات ما درباره دما و بارندگی در هوبارت برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

بهترین قاره با آب و هوای معتدل

در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشید می‌توانید یکی از معیارهای انتخاب شهر برای مهاجرت را آب‌و‌هوای آن شهر قرار دهید و با بررسی آب‌و‌هوا و بقیه امکانات رفاهی و شرایط مطلوب زندگی برای مهاجرت به این کشور نسبت به اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری،کاری و … اقدام کنید.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 2

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن