ساحل استرند مکانی زیبا در شهر تانزویل ایالت کوئینزلند استرالیا

ساحل استرند (The Strand) یک ساحل در نزدیکی شهر تانزویل در کوئینزلند استرالیا است. ساحل Strand در حومه بخش شمالی شهر واقع‌شده است. در این ساحل می‌توان چشم‌اندازی از بندر تانزویل و جزیره مغناطیسی و نیز کیپ کلیولند را مشاهده کرد.

ساحل استرند استرالیا
ساحل استرند استرالیا

امکانات این منطقه شامل یک اسکله، یک پارک تفریحی، رستوران، کافه و استخر است. بازدیدکنندگان می‌توانند از منظره پانورامای دریای مرجانی و بازدید از سواحل محلی، مغازه‌ها و رستوران‌ها لذت ببرند.

تاریخچه ساحل استرند

استرند از زمانی که شهر در اواسط قرن نوزدهم تأسیس شد، بخشی از تاریخ شهر تانزویل بوده است. بعد از بارش باران سنگین و باد و طوفان سید در ژانویه سال ۱۹۹۸ و دیگر طوفان موسمی بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ موج‌شکن‌های قدیمی به‌شدت آسیب‌دیده بود، به همین دلیل موج‌شکن فعلی در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد.

تاریخچه ساحل استرند استرالیا
تاریخچه ساحل استرند استرالیا

شورای شهر تاونزویل، دولت کوئینزلند و دولت فدرال استرالیا بودجه مشترک اولیه در حدود ۳۵ میلیون دلاری برای توسعه موج‌شکن جاری ارائه کرده است. حدود هشتاد هزار نفر در آخر هفته برای بازدید به این منطقه می‌روند.

هدف بازدید از رویدادهای متعدد ازجمله نمایشگاه وسایل آتش‌بازی و انجام آتش‌بازی و یک skyshow است. در روز انزاک در سال ۲۰۰۹ نزدیک به ۲۰ هزار نفر خود را به ساحل استرند رسانده بودند. استرند اخیراً به‌عنوان پاک‌ترین ساحل کشور استرالیا شناخته‌شده است. این برای دومین بار بود که جایزه در پنج سال اخیر به این ساحل داده‌شده است.

برگزاری جشن‌ها در ساحل استرند

از زمان بازنشستگی، پیشخان برای بسیاری از رویدادهای سالانه یا ماهانه استفاده‌شده است. جمعه چهارم هرماه، کرانه ساحلی استرند میزبان برگزاری Night markets است که یک جشن محبوب در میان ساکنان محلی محسوب می‌شود. رویدادهای دیگر شامل مراسم شورای شهر تاونزویل، مراسم کریسمس، کارول های نور شمع و پایدار در استرند و همچنین یک نمایش آتش‌بازی و جمع‌آوری در شب سال نو است.

جشن ساحلی شهر تانزویل استرالیا
جشن ساحلی شهر تانزویل استرالیا

Strand Ephemera یک نمونه از یک رویداد دوسالانه است که در آن هنرمندان محلی و منطقه‌ای آثار خود را در امتداد ساحل به نمایش می‌گذارند. برخی از آثار این رویداد در فورسور دائمی شده‌اند، ازجمله این موارد می‌توان به نارگیل نقره در نزدیکی استخر راک اشاره کرد.

ده چیز برای انجام در ساحل استرند

شورای شهر تانزویل به‌تازگی یک برنامه باهدف معرفی بسیاری از جنبه‌های تفریحی و توریستی که در این ساحل برگزار می‌شود و همچنین معرفی بسیاری از امکانات تناسب‌اندامی که در این ساحل استفاده می‌شوند را در دستور کار قرار داده است.

استرند رویدادهای سالانه ۱۰۰ ساله فدراسیون را برگزار می‌کند، ازجمله این موارد می‌توان به یک نمایش آتش‌بازی و sky show که جمعیتی حدود ۸۶۰۰۰ نفر را جذب خودکرده است، اشاره کرد.

به کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند پیشنهاد می‌کنیم اگر به شهر تاونزویل سفر کردند حتماً دیدن The Strand و چشم‌اندازهای زیبای آن را از دست ندهند، بی‌شک خاطرات این سفر تا سال‌ها در خاطرات ماندگار این عزیزان باقی خواهد ماند.

امکانات و ویژگی‌های ساحل استرند

در ساحل استرند امکانات مختلفی برای راحتی توریست‌ها و مسافرین فراهم‌شده است که برخی از این امکانات به شرح ذیل است:

  • Rockpool یک تالاب آب نمکی در استرند است
  • پیاده‌رو اقیانوس
  •  استخر سنگ
  •  مناطق کباب
  •  باشگاه زندگی گشت‌وگذار
  •  پارک رشته
  •  پارک آبی
  •  حمام یادبود Tobruk

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن