شهر هوبارت

شهر هوبارت مرکز ایالت تاسمانی استرالیا

شهر هوبارت (Hobart) پرجمعیت‌ترین و مرکز جزیره و ایالت تاسمانی استرالیا است. با جمعیتی حدود ۲۲۵ هزار نفر (بیش از ۴۰٪ از جمعیت تاسمانی)، در سال ۱۸۰۴ این شهر در ابتدا به‌عنوان یک مکان مجازاتی توسط بریتانیایی‌ها تأسیس شد این شهر در ابتدا به‌عنوان هوبارت یا هوبارتون شناخته می‌شد و نام خود را از نام لرد هوبارت، وزیر امور خارجه بریتانیا برای جنگ و مستعمرات گرفته است.

همچنین دومین شهر قدیمی کشور استرالیا پس از سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز است. قبل از سکونت بریتانیایی‌ها منطقه Hobart تقریباً ۳۵ هزار سال پیش توسط قبیله نیمه عشایری موهونیر (Mouheneener) که یکی از قبایل جنوب شرقی استرالیا بود اشغال گردید و در اوایل قرن بیستم رونق اقتصادی سبب شکوفایی در کشاورزی و صنعت معدن و دیگر صنایع گردید.

شهر هوبارت استرالیا
شهر هوبارت استرالیا

جای خالی مردان و نیروهای کاری که در جنگ جهانی جان خود را ازدست‌داده بودند با نیروهای مهاجر پر گردید. علی‌رغم افزایش مهاجرت از آسیا و دیگر نقاط غیر انگلیسی‌زبان جهان، جمعیت بومی هوبارت عمدتاً (Anglo-Celtic) است و بیشترین درصد ساکنان استرالیا را در میان شهرهای مرکز ایالتی استرالیا را دارد.
متقاضیان مهاجرت به استرالیا می‌توانند برای اقامت در این کشور و یا شهر نسبت به اخذ یکی از انواع ویزاها ماند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و … اقدام کنند تا در شرایطی مطلوب در این کشور سکوت کنند.

بندر این شهر از لحاظ طبیعی دومین بندر عمیق جهان هست. هوبارت اقتصادی‌ترین و مهم‌ترین مرکز ایالت تاسمانی است که به‌عنوان بندر اصلی برای عملیات قطب جنوب برای استرالیا و فرانسه عمل می‌کند. تاسمانی یکی از ایالات کشور استرالیاست که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده است.

آب‌وهوا شهر هوبارت

آب‌وهوای هوبارت معتدل اقلیمی است که گرم‌ترین و سردترین دمای ثبت‌شده ۴۱٫۸ سانتی‌گراد در ژانویه سال ۲۰۱۳ و ۲٫۸- در ژوئن ۱۹۷۲ بوده است. Hobart تقریباً ۴۰ درصد از سال را روشن که این به خاطر نزدیک بودن به قطب جنوب است و هم‌چنین در زمستان ساعات تابش مستقیم نور خورشید در طول روز تقریباً ۶ ساعت بوده ولی در تابستان دارای بیشترین ساعات روشنایی روز است.

اقتصاد شهر هوبارت

کشتیرانی مهم‌ترین وجه اقتصادی این شهر است که بندر این شهر به‌عنوان بندر اصلی برای فعالیت‌های کشتیرانی بزرگ استرالیا و فرانسه بوده که سالیانه حداقل ۲۰۰۰ تن محموله برای کشتی‌های تحقیقاتی استرالیایی در این بندر بارگیری می‌شود.

اقتصاد هوبارت استرالیا
اقتصاد هوبارت استرالیا

گردشگری هم بخش مهمی از اقتصاد این شهر است که Hobart مقصد معروفی برای کشتی‌های مسافرتی در حین ماه‌های تابستان است برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به این کشور دارند حتماً از این شهر در جزیره تاسمانی می‌تواند لذتی دیگر را تجربه کنند و در سال ۱۷-۲۰۱۶، ۴۷ کشتی بزرگ توریستی در این بندر توقف کرده‌اند.

مناطق تفریحی و سیاحتی شهر هوبارت

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی تاسمانیا (Royal Tasmanian Botanical Gardens) یک منطقه تفریحی محبوب است که فاصله کمی از مرکز شهر دارد و این باغ دومین و قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی در استرالیا است، هتل شرقی هادلی، در خیابان مورای Hobart، قدیمی‌ترین هتل استرالیا است.

هتل های هوبارت استرالیا
هتل های هوبارت استرالیا

جاذبه‌های هنری و ورزشی شهر هوبارت

شهر هوبارت خانه ارکستر سمفونیک تاسمان (Tasmanian Symphony Orchestra) است که ساکن در خانه فدراسیون کنسرت در اسکله‌ی شهر می‌باشند.
هوبارت محل قدیمی‌ترین تئاتر استرالیا، تئاتر سلطنتی (Theatre Royal) است. هوبارت در مسابقات قایقرانی جام جهانی به‌عنوان نقطه پایان مسابقه است؛ که در روز بوکسین در سیدنی بعد از کریسمس آغاز می‌شود و ورود قایق‌ها به‌عنوان بخشی از جشنواره تابستانی هوبارت است و جشنواره غذا و نوشیدن‌ها که پس از کریسمس آغاز و در اواسط ماه ژانویه پایان می‌یابد.

هنر شهر هوبارت استرالیا
هنر شهر هوبارت استرالیا

هرساله از سال ۱۹۹۱ این شهر محل خط پایان مسابقه ماشین‌رانی تارگا تاسمانی (Targa Tasmania rally) است. کریکت (Cricket) و راگبی از محبوب‌ترین بازی‌ها در شهر است. ورزشگاه بلرایو اوال (Bellerive Oval) محل معروف و حرفه‌ای است که تعداد زیادی از بازیکنان کلاس جهانی کریکت را تربیت‌کرده است.

تحصیل در شهر هوبارت

دانشگاه تاسمانی (University of Tasmania) در شهر هوبارت است، منطقه بزرگ هوبارت GHA Greater Hobart Area شامل ۱۲۲ مدرسه ابتدایی، متوسطه، دوره پیش‌دبستانی وکالج در سراسر کلارنس، شهرگلینورچی و هوبارت و کینگبرگ و برایتون می‌شود.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن