باغ گیاه‌شناسی بنالا ایالت ویکتوریا استرالیا

باغ گیاه‌شناسی بنالا استرالیا (Benalla Botanical Gardens) واقع در سواحل دریاچه بنالا است که در سال ۱۸۸۶ توسط آلفرد سنقول (Alfred Sangwell) طراحی و توسعه یافت. وی در همین سال به‌عنوان اولین مربی طراحی باغ منصوب شد. این باغ در سال ۱۹۹۵ در فهرست املاک ملی کشور استرالیا ثبت شد. Benalla Botanical Gardens متعلق به شهرداری بنالا هست این باغ واقع در غرب خیابان پل بنالا، ایالت ویکتوریا، استرالیا است.

باغ گیاه‌شناسی بنالا استرالبا
باغ گیاه‌شناسی استرالبا

شهر بنالا استرالیا

بنالا شهری کوچک واقع در رودخانه شکسته در حدود ۲۱۲ کیلومتری شمال شرق ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا است که طبق سرشماری در سال ۲۰۱۶ دارای جمعیت ۹۹۹۸ نفری است.

این باغ شامل بخش‌های فراوانی ازجمله گالری هنری بنالا، زمین بیضی‌شکل کریکت که اطراف این زمین توسط دو ردیف درختچه احاطه‌شده است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین زمین‌های کریکت استرالیا شناخته‌شده می‌شود و باغ گل رز است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ تأسیس و رونمایی شد. همچنین گالری هنر بنالا متعلق به سال ۱۹۷۵ نیز در این باغ ساخته‌شده است.

باغ گل رز باغ گیاه‌شناسی بنالا

باغ گل رز یک مجموعه کاملاً قابل‌توجه و باارزش برای استرالیا محسوب می‌شود و نمادی در شهر بنالا محسوب می‌شود که این اهمیت به علت وجود گیاهان کم یاب همچون رز استرالیایی است که این گل را به‌ندرت می‌توان دربارهای عمومی استرالیا یافت. در باغ گل رز سالانه جشنواره گیاهان زینتی صورت می‌گیرد.

باغ گل رز باغ گیاه‌شناسی بنالا استرالبا
باغ گل رز گیاه‌شناسی بنالا استرالبا

مسیر پیاده‌روی دریاچه بنالا

Benalla Botanical Gardens شامل یک فضای پیاده‌روی به نام مسیر پیاده‌روی دریاچه بنالا است که به‌منظور حفاظت از دریاچه و صلح و آرامش جزیره JC احداث‌شده است. مسافت مسیر پیاده‌روی ۲/۴ کیلومتراست که در امتداد دریاچه و از وسط باغ عبورمی کند در طول این مسیرمی توان از مناظر متنوع و زیبا ازجمله رودخانه بنالا، جنگل درختان قرمز، باغ‌هایی که به سبک بومی محلی طراحی‌شده‌اند و گالری هنر بنالا لذت برد.

باغ بنالا شامل جنگل درختان زیبا و کم یاب است که در میان این درختان سه درخت انجیر بالغ Ulmus X Viminalis است که تنها نمونه‌های باقی‌مانده از انجیرهای خاص استرالیا هستند و در ثبت ملی Trust استرالیا ثبت‌شده‌اند.

مسیر پیاده‌روی باغ گیاه‌شناسی بنالا استرالبا
مسیر پیاده‌روی باغ گیاه‌شناسی بنالا استرالبا

برای ورود به باغ مسیرهای زیادی وجود دارد که این مسیرها به‌صورت تودرتو که توسط درختچه‌هایی از یکدیگر متمایز شده‌اند.

تغییرات و بازسازی باغ گیاه‌شناسی بنالا

باغ بنالا در سال ۲۰۰۱ برای امنیت و بازسازی دچار تغییراتی شد. قسمت‌های باقی‌مانده بعد از تغییرات شامل زمین چمن کریکت، باشگاه بولینگ، زمین‌های تنیس، کلوپ‌ها که در قسمت شمالی باغ قرار دارند و یادبودهای جنگ، دروازه‌های چوبی ورودی در قسمت شرقی باغ، زمین‌بازی موشک که این زمین‌بازی در جایگاه اولیه خود دیگر قرار ندارد پس از تغییرات جایگاه آن تغییر کرده است و مواردی دیگر باقی‌مانده است.

امکانات ارائه‌شده در باغ

• باغ به‌صورت ۲۴ ساعته بازاست و بازدید برای عموم آزادمی باشد
• ارائه بروشور و نقشه راهنمای مسیر برای فضاهای جذاب و دیدنی باغ
• جایگاه غذاخوری و پارکینگ اختصاصی برای مسافران
• فضای بازی کودکان
• حمام تمیز و مجهز
• فضایی سرشار از آرامش برای استراحت بازدیدکنندگان و مسافران است.

اگر قصد بازدید از باغ گیاه‌شناسی بنالا دارید بهتر است در ماه نوامبر و دسامبر از این مکان دیدن کنید زیرا در این زمان تمامی گل‌ها شکوفا می‌شوند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن