تالار شهرداری آدلاید استرالیا

تالار شهرداری آدلاید یک ساختمان مهم در شهر آدلاید استرالیا

تالار شهرداری آدلاید (Town Hall) یک ساختمان مهم و نقطه عطفی در خیابان پادشاه ویلیام در شهر آدلاید واقع در ایالت استرالیای جنوبی است. مجموعه تالار شهرداری شامل سالن شهر و ساختمان اداری در خیابان ۲۵ پیری است.

این تالار نماد و اثر بسیار مهمی در تاریخ شهر محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان و ساکنان آدلاید هم حضور فیزیکی بنا و هم اهمیت اجتماعی آن را تحسین می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که بنای فوق یک مکان واقعاً منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی برای برگزاری مراسم عروسی، کنسرت و اجلاس‌های خصوصی باشد.

تالار شهرداری آدلاید استرالیا
تالار شهرداری آدلاید استرالیا

مرکز اصلی ساختمان، برج ساعت رگولاتور است که میراث دوران ویکتوریا را نمایان می‌سازد. شهردار سابق شهر ادموند رایت (۱۸۵۹) در سال ۱۸۶۶ محل تالار شهر آدلاید را ساخت.

تاریخچه تالار شهرداری آدلاید

تالار شهر آدلاید توسط ادموند رایت و EJ وودز طراحی‌شده است، با ساخت‌وساز توسط Charles Far در سال ۱۸۶۳ و در سال ۱۸۶۶ تکمیل‌شده است.

برجی که به نام پرنس آلبرت مشهور است و سنگ‌پایه آن در ۱۳ ژانویه ۱۸۶۴ گذاشته‌شده است، در طرف دیگر خیابان شاه ویلیام است. پانورامای مشهور شهر تاونسند Duryea از سال ۱۸۶۵ از برج آلبرت گرفته‌شده است. ساعت توسط توماس گانت از ملبورن اهدا شد و در سال ۱۹۳۵ نصب شد.

تاریخچه تالار شهرداری آدلاید استرالیا
تاریخچه تالار شهرداری آدلاید استرالیا

GPO با برج آلبرت در پس‌زمینه ۱۹۵۰

تالار شهر آدلاید ۱ اوت ۱۸۹۵ محل برگزاری جلسه افتتاحیه لیگ فدراسیون استرالیا بود که این سازمان در جلسه‌ای که هفت ماه پیش توسط انجمن بومیان کشور استرالیا در مستعمره برگزار شد تشکیل شد. این لیگ، سازمان اصلی بود که به نفع فدراسیون در جنوب استرالیا مبارزه کرد.

جلسه در تالار شهر، یک جلسه عمومی بود که بسیاری از افراد برجسته استرالیا جنوبی در آن حضور داشتند. این نشست همچنین با توجه به حضور تعداد زیادی از زنان بسیار قابل‌توجه بود.

جمعیت باشکوه در تالار شهر

سالن به خاطر ظاهر بیتلز بالکن در سال ۱۹۶۴ مشهور است و برآورد می‌شود ۳۰۰ هزار طرفدار در آن حضور داشتند و بزرگ‌ترین جمعیت آن‌ها تا آن زمان بود. این کار به‌عنوان محل شورای شهر آدلاید، کنسرت با ارکستر سمفونیک آدلاید و مرکز خدمات مربوط به استخدام انجام می‌شود.

به‌عنوان محل برگزاری کنسرت‌های سمفونی، آکوستیک و حسن تاریخ آن اغلب ستایش‌شده است. تالار شهر آدلاید به‌عنوان یکی از آثار تاریخی شهر در املاک ملی استرالیا ثبت‌شده است.

دسترسی به تالار شهر

تالار شهر آدلاید در مرکز تجاری شهر قرار دارد. این هتل تنها ۱۵ دقیقه از فرودگاه آدلاید فاصله دارد باشد و به‌راحتی توسط اتومبیل، حمل‌ونقل عمومی یا پیاده‌روی قابل‌دسترسی است.

دسترسی تالار شهر آدلاید استرالیا
دسترسی تالار شهر آدلاید استرالیا

ایستگاه قطار آدلاید ۱۰ دقیقه با پیاده‌روی از شمال تراس و خیابان شاه ویلیام عبور می‌کند و یا به مدار تراموای شهر متصل می‌شود که مستقیماً در خارج از تالار شهر آدلاید و ایستگاه قطار متوقف می‌شود. همچنین دسترسی منظم اتوبوس به مرکز آدلاید از تمام گوشه‌های شهر وجود دارد.

زمان بازدید از تالار شهر

تالار شهرداری آدلاید از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر دوشنبه تا جمعه به روی عموم مردم باز است. می‌توان به مشاهده مجسمه برنزی ملکه آدلاید در طبقهٔ پایین تالار رفت، سپس از پله‌های سنگ مرمر بزرگ به دیدن نمایشگاه‌های هنر خیره‌کننده رفت و اجرای نمایش در سطح یک فضای اصلی و سالن بزرگ جهت یک خاطره ماندگار را به تماشا نشست.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن