تصویر-هدر-دلار استرالیا

دلار استرالیا

دلار استرالیا یکی از ارزهای مهم جهانی است که در مبادلات ارزی، خرید و فروش می‌شود. برای مهاجرت به استرالیا، تهیه ارز این کشور یکی از ملزومات سفر به این منطقه از جهان به شمار می‌رود.

برای این ارز، علامت $ و نماد انگلیسی AUD معرفی شده است؛ به طور مثال، ۱۰ دلار استرالیا را به صورت ۱۰$ AUD نمایش می‌دهند. برای تمایز این ارز با دلار آمریکا یا دلار کانادا، علامت A$ یا AU $ نیز در مبادلات ارزی درج می‌شوند.

به طور کلی هر ۱۰۰ سِنت را معادل ۱ دلار استرالیا در نظر گرفته‌اند. تمام ایالات‌های این کشور، نیو ساوت ولز، سیدنی، سواحل اقیانوس آرام در این منطقه، نورفولک، تونگا و سایر سرزمین‌های استرالیا از این ارز برای مبادلات و تجارت‌های خود استفاده می‌کنند.

برای مهاجرت به استرالیا و سکونت در یکی از شهرهای این کشور حتماً باید ارز استرالیایی تهیه کنید.

هنر بومیان استرالیا
هنر بومیان استرالیا

مقایسه دلار استرالیا با سایر ارزهای جهانی؛ AUD، پنجمین ارز مهم جهانی

در سال ۲۰۱۶ و با توجه به تحلیل‌های مالی و ارزی، دلار استرالیا پنجمین ارز مورد معامله جهان تعیین شد که حدود ۹/۶% از سهم مبادلات روزانه را به خود اختصاص داده بود. این آمار در سال ۲۰۱۳ برابر با ۶/۸% معرفی شده بود.

دلار آمریکا، یورو، یِن ژاپن، پوند استرلیگ انگلستان و دلار استرالیا به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم ارزهای جهانی قرار دارند. دلار کانادا، فرانک سوئیس و کرونای سوئد در رتبه‌های بعدی ارز قرار دارند.

ارز استرالیا با توجه به نرخ بهره نسبتاً بالا در کشور استرالیا، نرخ آزاد نسبی بازار ارز، ثبات کلی اقتصاد این کشور و سیاست‌های دولت تعیین می‌شود. نرخ این ارز در واقع تعیین کننده رشد یا رکود اقتصادی و نوسانات معاملات در بازارهای این کشور می‌باشد.

اولین دلارهای کاغذی استرالیا در سال ۱۹۶۶ به صورت اسکناس‌های ۱، ۲، ۱۰ و ۲۰ دلاری به بازار عرضه شدند. اسکناس‌های ۵ دلاری در سال ۱۹۶۷ و اسکناس ۵۰ دلاری در سال ۱۹۷۳ و اسکناس ۱۰۰ دلاری در سال ۱۹۸۴ وارد بازار مبادلات ارزی شدند.

هنر بومیان استرالیا
هنر بومیان استرالیا

تعیین ارزش دلار استرالیا در مبادلات جهانی

در سال ۱۹۶۶، زمانی که اولین سری دلارهای استرالیا به بازار معرفی شد، سیستم‌های بین المللی ارز جهانی با استفاده از نرخ دلار آمریکا، معیار اساسی برای سنجش ارز در جهان معرفی کرد.

دلار استرالیا در این سیستم ارزش پوند انگلیس را داشت که معادل با حدود ۱ گرم طلا بود.

نرخ دلار استرالیا با توجه به نوسانات ارزی جهانی تغییر می‌کند. اکثر اقتصاددانان معتقدند که قیمت کالاهای مختلف در استرالیا با توجه به ارز این کشور تعیین می‌شود.

اکثر تبادلات تجاری استرالیا بر مبنای صادرات کالا مانند مواد معدنی و محصولات کشاورزی انجام می‌شوند؛ این بدان معنی است که دلار استرالیا به طور قابل توجهی در طول دوره‌های متوالی دچار تغییرات می‌شود. کاهش صادرات کالا یا رکود اقتصادی، به شدت قیمت ارزهای داخلی این کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

افزایش تبادلات ارزی جهانی، بخصوص معامله دلار استرالیا در بورس ارز جهانی می‌تواند به طور غیر مستقیم بر روند صادارت کالا از استرالیا تأثیر بگذارد.

حجم بالای ذخیره ارزی در این کشور در مواقع رکود اقتصادی می‌تواند به عنوان یک راهکار مؤثر در حفظ منافع دولتی باشد اما روش بهتر این است که دلار استرالیا به نحو فعالی در بازارهای جهانی شرکت داشته باشد.

هنر بومیان استرالیا
هنر بومیان استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن