معبد چونگ تیان

معبد چونگ تیان لوگان سیتی در ایالت کوئینزلند استرالیا

معبد چونگ تیان (Chung Tian Temple) معبدی برای دین بودائی است که در ۱۰۳۴ کیلومتری جاده آندروود در ایالت کوئینزلند، در کشور استرالیا واقع‌شده است. ساخت معبد در ژانویه سال ۱۹۹۱ آغاز شد و در ژوئن ۱۹۹۳ افتتاح شد. معبد توسط استاد مقیم هینگ یون تأسیس شد که بنیان‌گذار نظم فورد گوانگ شان بودائی است.

معبد چونگ تیان استرالیا
معبد چونگ تیان استرالیا

معبد بخشی از نظم مدحی پان گوانگ شان بودائی است. چونگ تیان غذا، سرگرمی، فعالیت‌های کودکان، نمایش‌های فرهنگی، خدمات نورانی ارائه خدمات با رقص شیر چینی و برنامه‌های فرهنگی قبل از تاریخ سال جدید چینی را ارائه می‌دهد. چونگ تیان که به معنی «معبد بهشت» است، در سال ۱۹۹۲ با استفاده از معماری بودائی قدیمی سنتی چینی ساخته‌شده و در لوگان واقع در نزدیکی پارک انردود واقع‌شده است.

موقعیت معبد چونگ تیان

چونگ تیان توسط طبیعت محاصره‌شده و یک محل صلح‌آمیز و فرهنگی زیبا برای جامعه به‌منظور جشن و تنوع چند فرهنگی و هماهنگی چندجانبه از طریق بودیسم انسانی است. علاوه بر ترویج بودیسم، معبد چانگ تیان باهدف ادغام فرهنگ شرق در سنت‌های استرالیا در زمینهٔ چند فرهنگی ایجاد شد. این معبد یک فعال فرهنگی، آموزشی است و مرکز توریستی در کوئینزلند و به‌طور گسترده به‌عنوان یک مدل موفق برای رویکرد چند فرهنگی آن در استرالیا شناخته‌شده است.

موقعیت معبد چونگ تیان استرالیا
موقعیت چونگ تیان استرالیا

چونگ تیان یک جاذبه فرهنگی

فرهنگی معبد چندین فعالیت همه‌جانبه را برای جامعه سازمان‌دهی می‌کند. بسیاری از آن‌ها باهدف تقویت استعداد و قدردانی از هنر از طریق آموزش‌وپرورش و ترویج فرهنگ چند فرهنگی از طریق فعالیت‌های فرهنگی تلاش می‌کنند. Chung Tian Temple با استفاده از معماری سنتی چینی در سال ۱۹۹۲ ساخته شد. تورهای مدرسه در معبد انجام می‌شود و از بازدیدکنندگان دعوت می‌شود تا زمینه‌هایی را که با حیات‌وحش پرشده است را بررسی کنند.

مراسم‌های برگزار شونده در معبد شهر لوگان سیتی

معبد همچنین مراسم عروسی، مراسم چای، نعمت‌های کودک، مدیتیشن، بودیسم و کلاس‌های چینی را انجام می‌دهد. در لبه‌های بیرونی پارک‌ها و مستعمرات کوال، چونگ تیان است که یک عقب‌نشینی صلح‌آمیز بودائی با ساختمان‌هایی از سبک معماری قرمز و طلایی چینی (رنگ‌های سنتی مربوط به امپولرها)، توسط گارگویل ها (مجسمه‌هایی به‌صورت سر و تن انسان یا جانوری عجیب) و مجسمه‌ها محافظت‌شده است. باغ‌ها حاوی گیاهانی هستند که به نظر می‌رسد برای نشان دادن صلح از یک درخت الهی بودائی و ۱۸ مجسمه (چهره‌هایی هستند که از بروز دوباره تولد و داشتن قدرت‌های فرا طبیعی عبور کرده‌اند) استفاده کرده است.

معبد شهر لوگان سیتی
معبد شهر لوگان سیتی

مشخصات داخلی بنای معبد چونگ تیان

از ساختمان‌ها، بتکده چندطبقه سنتی چینی با سه سالن عبادت، یک موزه پر از کارهای هنری چینی و مصنوعات، یک اتاق خزانه‌داری که در آن آینه به نظر می‌رسد ماهیت بودا از کسانی که به آن‌ها نگاه می‌کنند وجود دارد و یک اتاق چای که بازدیدکننده‌ها می‌توانند در آن‌یک نوشیدنی تازه بنوشند. معبد و محوطه برای بازدیدکنندگان از شنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر برای بازدیدکنندگان معبد چونگ باز است.

معبد چونگ تیان دارای یک مرکز مراقبه خالص است که حدود یک و نیم کیلومتری از آن واقع‌شده است. آغازگر، متوسط و پیشرفته چان و مراقبه خالص شامل رژیم غذایی گیاهی و ارگانیک برگزار می‌کند. مرکز شامل یک سالن مدیتیشن بزرگ و یک محل اقامت برای مددکاران است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن