کلیسای سنت دیوید ایالت تاسمانی استرالیا

کلیسای سنت دیوید واقع در شهر هوبارت ایالت تاسمانی استرالیا

کلیسای سنت دیوید (st. David’s cathedral) که در شهر هوبارت واقع‌ شده است کلیسای اصلی آنجلیکان در ایالت تاسمانی به‌حساب می‌آید. این کلیسا مکانی برای برگزاری مراسمات بزرگ یهودیان و مسیحیان است که مأموریت آن اعلام عیسی مسیح به‌عنوان پیامبر خدا و زنده کردن ایمان، امید و عشق عمیق به خداوند است.

این ساختمان در گوشه‌ای از خیابان مکرواری و ماری قرار دارد. در این کلیسا کنسرت‌های کلاسیک و معاصر برگزار می‌شود، ظرفیت صندلی‌های این کنسرت برای ۶۵۰ متقاضی است تا سال ۲۰۰۸ نوازندگان ارکستر سمفونیک تاسمانیا، گروه هوبارت سیتی، گروه‌های نظامی گسترده، گروه کپن هاگ و برادران سیدنی بودند.

کلیسای سنت دیوید استرالیا
کلیسای سنت دیوید استرالیا

این کلیسا برای مراسمات مقدس آنجلیکان شناخته‌شده است و در ارتباط با کلیسای کاتولیک انگلستان است. روحانیون در این کلیسا متعهد بودن به کتاب مقدس را به‌عنوان هدف اصلی جامعه اعلام می‌دارند، آن‌ها با دیدگاه دینی ماتریالیستی مخالفت می‌کنند و به دنبال تعالی و درک زندگی معنوی هستند.

کلیساهای کشور استرالیا بدلیل فرهنگ مشترک با کشورهای انگلیسی زبان بخصوص جزیره بریتانیا، وام گیر و تاثیر پذیری فراوانی از معماری بریتانیا و اروپایی را دارد. که در تمامی سازه های کلیسای استرالیا مشهود هستند، و روح کلیسای اروپا و معماری اروپا در وجود کلیسای استرالیا محسوس است. البته در ساخت بنای کلیسا در استرالیا سعی شده است که از مصالح موجود در محل استفاده شود و این وجه تمایز کلیسای استرالیا با کلیسای اروپا نیز به‌خوبی مشهود است.

تاریخچه کلیسای سنت دیوید استرالیا

در سال ۱۸۴۲ هوبارت به‌عنوان یک شهر شناخته شد و سنت دیوید به‌عنوان کلیسای این شهر در همین تاریخ به ثبت رسید. فرانسیس راسل نیکسون نخست‌وزیر اسقف تاسمانیا و فردریک‌هاست کیک، اولین نماینده سنت دیوید بود. ساخت این کلیسا از سال ۱۸۶۵ آغاز و تا سال ۱۹۳۶ ادامه داشت.

اولین عضو کلیسای جامع سنت دیوید، یک ابزار کوچک ساخته‌شده از یک کتابچه راهنما توسط جان گری از لندن در سال ۱۸۲۳ بود. در سال ۱۸۵۸ این کلیسا به حومه شرقی شهر هوبارت نقل‌مکان کرد و در سال ۱۸۷۴ به یک کلیسای جامع و بزرگ تبدیل شد و تا سال ۱۹۰۹ تغییری نیافت. در سال ۱۹۱۶ توسط شرکت جورج فینچام و پسران ملبورن بزرگ‌تر شد.

تاریخچه کلیسای سنت دیوید استرالیا
تاریخچه کلیسای سنت دیوید استرالیا

پرچم‌های قدیمی در این مکان وجود دارد که برای حل‌وفصل کردن محکومین تاسمانی استفاده می‌شد. همچنین نمادهایی وجود دارد که نشان می‌دهد مقدسین، شوالیه‌ها، پادشاهان و شخصیت‌های کتاب مقدس هستند. در کنار دیوارها پلاک‌های یادبود کوچکی وجود دارد که به اعضای مرحوم کلیسا اختصاص‌یافته است.

پنوماتیک کردن کلیسای جامع شهر هوبارت

در سال ۱۹۵۸ walker & sons یک بازسازی بزرگ را انجام دادند. این عمل به الکترو پنتوماتیک تبدیل شد. اکثر لوله‌های موجود بدون تغییر باقی‌مانده بودند اما افزایش قابل‌توجهی در همه بخش‌ها به وجود آمد. بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ نوسازی تونل‌ها توسط شرکت محلی گیبس و تامسون انجام شد. در سال ۲۰۱۷ برخی از ارتقاءهای مکانیکی صورت گرفت ازجمله نصب یک سیستم ضبط جدید.

موقعیت کلیسا سنت دیوید

کلیسای سنت دیوید در گوشه‌ای از خیابان‌های مکرواری و ماری قرار دارد و ۴ / ۱ از بهترین خیابان گرجستان استرالیا را تشکیل می‌دهد. این ساختمان جزو املاک ثبت‌شده ملی است. کلیسای جامع در زمان زندگی خود، کارهای قابل‌توجهی برای حفظ آن انجام شد مثل جایگزین کردن مواد سخت و محکم، ثبت آن به‌عنوان یک میراث معاصر و حیاتی در شهر و ارتقاء خدماتی چون گرمایش و طیف وسیعی از نورپردازی‌ها در ساختمان.

موقعیت کلیسای سنت دیوید هوبارت
موقعیت کلیسای دیوید هوبارت

افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

1 دیدگاه دربارهٔ «کلیسای سنت دیوید واقع در شهر هوبارت ایالت تاسمانی استرالیا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن