australian study conditions

شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا باعث می‌شود که مزیت‌هایی را برای افراد متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا به ارمغان بیاورد. سیستم آموزشی کشور استرالیا به دلیل داشتن ویزگی‌های منحصر به فرد، در سراسر جهان علاقه‌مندان زیادی دارد. در سراسر دنیا در بین همه‌ی کشورهای جهان، مردم استرالیا از باسوادترین مردم هستند؛ در کشور استرالیا مردم زیادی هستند که مدرک دانشگاهی دارند.

هر فردی که قصد دارد در کشور استرالیا تحصیل کند و ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کند، باید یک سری شرایط را داشته باشد. این شرایط مربوط به سن متقاضی، پذیرش او از طرف موسسه، داشتن بورسیه و موارد دیگر است. طبق قوانین آموزش و پرورش کشور استرالیا افرادی که در مقطع زیر دیپلم قصد تحصیل دارند، باید شرایط سنی مشخصی داشته باشند. برای افرادی که قصد دارند در مقاطع کارشناسی در این کشور به تحصیل بپردازند، نیز سن متقاضی باید قابل قبول باشد.

کسانی که می‌خواهند در مقاطع دکتری رشته‌های مختلف تحصیل کنند، شرایط سنی برای آن‌ها کم‌تر است. علاوه بر شرایط سنی، افراد متقاضی باید از یک موسسه معتبر پذیرش تحصیلی داشته باشند. اگر فرد بتواند از یک دانشگاه معتبر پذیرش بگیرد، و این دانشگاه در بین دانشگاه‌های استرالیا از اعتبار علمی بالایی برخوردار باشد، امکان دریافت ویزای تحصیلی استرالیا بیش تر می‌شود.

چگونگی شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا
شرایط تحصیل در استرالیا

تحصیل یکی از کارهایی است که نیازمند شرایط و مدارک زیادی است. این شرایط برای افرادی که به دنبال ویزای تحصیلی استرالیا هستند کمی پیچیده‌تر نیز می‌شود. شرایط تحصیل در استرالیا فاکتور‌های مختلف دارد که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم. قبل از آن خوب است نکاتی درمورد این کشور بدانید.

استرالیا کشوری است با بیست و شش میلیون نفر جمعیت که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. این کشور در نیمکره جنوبی کره زمین واقع شده است، پایتخت این کشور کانبرا می باشد. این کشور به دلیل داشتن شرایط مناسب تحصیل از جمله کشورهایی است که مورد علاقه بسیاری از افراد است. علاوه بر داشتن زیبایی شرایط مناسب زندگی نیز باعث ایجاد این علاقه در افراد شده است.  در این مقاله قصد داریم جنبه‌های مختلف تحصیل در کشور استرالیا را بررسی کنیم.

یکی از پر طرفدار ترین انواع از مهاجرت به استرالیا مهاجرت تحصیلی است، اما باید توجه داشت که شرایط تحصیل در استرالیا با تغییر ایالت‌ها و حتی شهرها متفاوت است. هر شهر و ایالت شرایط تحصیلی خاصی برای پذیرش دانجو دارند که بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد.

در این میان مدارکی جزو شروط تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا برای ادامه تحصیل در این کشور مورد نیاز است:

  • مدارک تحصیلی
  • گذرنامه یا شناسنامه
  • سابقه کار
  • مدرک زبان

شرایط ادامه تحصیل در کشور استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا
شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا دارای سطح بندی متفاوت است، برای مثال اگر ایرانیان برای ادامه تحصیل در استرالیا اقدام نمایند جزو سطح ۳ که سطح سختی نیز است تقسیم بندی می‌شوند.

در این سطح و با این ویزا شما می توانید در هر ۲ هفته تا سقف ۴۰ ساعت کار کنید و اگر همسرتان نیز همراه شما می‌باشد تا ۳ ماه اجازه تحصیل دارد.

مشاوران تحصیلی یونیک میگرشن
شرایط تحصیل در استرالیا چیست؟

متقاضیان باید شرایط ورود مشخص شده توسط دانشگاه مربوطه را بطور کامل رعایت کنند. این الزامات بسته به برنامه انتخاب شده متفاوت خواهد بود. در مقطع کارشناسی معمولاً متقاضیان را ملزم به داشتن حداقل نمره آیلتس ۶٫۰ می کنند یا برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا، متقاضیان نیاز دارند که نمره آیلتس ۶٫۵ تا ۷٫۰ را دریافت کنند.

در مقطع کارشناسی ارشد باید در یک برنامه کارشناسی مربوطه نمره دانشگاهی خوبی کسب کرده باشند ویا حداقل دو سال سابقه کار داشته باشند.

 تحصیل در استرالیا چگونه صورت می‌گیرد؟

تحصیل در استرالیا
تحصیل در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که در بین مردم زیادی از سراسر جهان محبوب است، این محبوبیت به لحاظ مقصد مناسب برای ادامه تحصیل نیز اهمیت بیش‌تر پیدا می‌کند. استرالیا از جمله کشورهایی می‌باشد که برای شرایط تحصیل قوانین مخصوص دارد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور استرالیا مهاجرت کنید، مطالعه مقاله امروز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تحصیل در استرالیا دارای شرایط، ضوابط و مزیت‌هایی است که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. هم چنین تحصیل در این کشور نیازمند صرف هزینه‌های زیادی است که متقاضی باید متحمل شود.

مزیت های تحصیل در کشور استرالیا

تحصیل در استرالیا باعث می‌شود که مزیت‌هایی را برای افراد متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا به ارمغان بیاورد. سیستم آموزشی کشور استرالیا به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، در سراسر جهان علاقه‌مندان زیادی دارد. در سراسر دنیا در بین همه‌ی کشورهای جهان، مردم استرالیا از باسوادترین مردم هستند؛ در کشور استرالیا مردم زیادی هستند که مدرک دانشگاهی دارند. در کشور استرالیا صدها موسسه آموزشی تاسیس شده است، حدود بالای بیست هزار رشته تحصیلی در این کشور پوشش داده می‌شوند.

با وجود این طیف گسترده از رشته‌های تحصیلی و وجود تعداد زیادی از موسسات افراد در انتخاب رشته گزینه‌های زیادی دارند. بالای بیست دانشگاه از دانشگاه‌های کشور استرالیا در بین پانصد دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرند. سه دانشگاه مهم این کشور، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن و دانشگاه سیدنی به ترتیب در رده‌های بیست و یک، چهل و یک، و چهل جهان قرار دارند. با این حجم از اعتبار علمی قطعا تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا تجربه‌ای متفاوت از زندگی تحصیلی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

به علت گرد آمدن افراد زیادی از سراسر جهان، این امکان برای دانشجویان فراهم می‌شود که با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند و با زبان‌های گوناگون ارتباط برقرار کنند. نیمی از جمعیت کشور استرالیا خارجی هستند، به طوری که در این کشور در حدود دویست زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحصیل در استرالیا در مقاطع مختلف

در این کشور شرایط تحصیل در موسسات مختلف به شکل‌های متفاوت است. در مجموع طبق قوانین تحصیل در این کشور به شرح زیر است:

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی: قبل از اقدام برای پذیرش در این مقطع باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید.

البته بعد از گرفتن مدرک دیپلم شما باید یک دوره ویژه در کشور استرالیا بگذرانید تا مدرک شما معادل سازی شود. شرایط تحصیل در کشور استرالیا در مقطع دکتری: برای این که بتوانید در کشور استرالیا در مقطع دکتری تحصیل کنید، باید بتوانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید. برای دریافت ویزا از این طریق تقریبا یک بار در سال فرصت دارید. این کار شرایط ویژه‌ای دارد که باید رعایت شوند.

شرایط تحصیل در دوره دبیرستان استرالیا

تحصیل در استرالیا تا سن ۱۵ سالگی اجباریست و شامل مقاطع ابتدایی و دبیرستان می‌شود. مدارس در استرالیا به دو شکل خصوصی و دولتی اداره می‌شوند. شروع سال تحصیلی استرالیا در ماه ژانویه است. مقطع ابتدایی در کشور استرالیا ۶ تا ۷ ساله بوده و در این دوره به دانش آموزان دروس تربیت بدنی، ریاضی، هنر، زبان انگلیسی، بهداشت، جامعه و فناوری آموزش داده می‌شود.

در شرایط معمول تحصیل در دبیرستان‌های کشور استرالیا حدود ۵ تا ۶ سال به طول می‌انجامد. البته این مقطع در برخی قلمروهای خاص یا در ایالت تاسمانیا ۴ سال نیز به طول خواهد کشید.

uniquemigration

در مقطع دبیرستان شرکت در کلاس های ریاضی، زبان انگلیسی و علوم برای همه ی دانش آموزان به صورت اجباری است. اما دروسی چون تاریخ ، علوم فنی، کامپیوتر، هنر و … به صورت اختیاری است و در ۲ سال آخر دانش آموزان در رشته مورد علاقه خود در استرالیا ادامه تحصیل می‌دهند.

شرایط تحصیل در دوره دبیرستان در استرالیا
شرایط تحصیل در دوره دبیرستان در استرالیا

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا

  • گرفتن پذیرش از یکی از مراکز آموزشی ثبت شده در استرالیا و در یک دوره تحصیلی تمام وقت.
  • ثابت کردن این مسئله که در دوران تحصیل خود توانایی مالی برای دادن هزینه های زندگی، دانشگاه و پرواز از استرالیا به کشور خود را دارید. برای اینکار نیازمند نشان دادن پرینت بانکی می‌باشید. حداقل موجودی صورتحساب ۳ ماه گذشته برای محاسبه توانایی مالی استفاده می‌شود.

هر کس که خواهان تحصیل در استرالیا است، باید مدارک لازم را به اداره مهاجرت کشور استرالیا ارائه دهد. این مدارک شامل موارد زیر هستند: پاسپورت معتبر و مورد تایید کشور استرالیا، مدرک دال بر این که شش سال دارد و یا سن او بالای شش سال است. مدرک CoE که تاییدیه ثبت نام می‌باشد، این مدرک و ثبت نام باید شامل یک دوره تمام‌وقت باشد. متقاضی باید مدرک زبان داشته باشد.

هزینه‌های پذیرش تحصیلی در کشور استرالیا

با توجه به این که در چه دانشگاهی و برای چه رشته‌ای پذیرش می‌گیرید، هزینه‌های مربوط به تحصیل شما متفاوت می‌باشد. در مجموع برای کسانی که در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند، در سال در حدود سی و پنج هزار دلار صرف شهریه دانشگاه می‌شود. کسانی هم که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

باید مبلغی در حدود سی و هفت هزار دلار صرف شهریه دانشگاه کنند. اگر در دانشگاهی تحصیل کنید که از لحاظ رتبه علمی دارای جایگاه بالاتری است، باید مبلغی بیش تر صرف شهریه کنید. رشته‌هایی چون پزشکی، نیز نیاز به پرداخت شهریه بیش تر می‌باشد.

هزینه‌های مربوط به تحصیل در کشور استرالیا

برای تحصیل در استرالیا، و هم چنین اخذ ویزای تحصیلی استرالیا متقاضی باید هزینه‌هایی را صرف کند. این هزینه‌ها شامل مواردی زیر می‌باشند: هزینه گرفتن ویزا، هزینه گرفتن مدرک زبان، هزینه وکیل مهاجرت، هزینه‌های مربوط به ترجمه مدارک متقاضی. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

هزینه گرفتن ویزا: هر متقاضی از هر نوع ویزا که برای گرفتن اقامت استرالیا اقدام می‌کند، باید پرونده تشکیل دهد. اداره مهاجرت کشور استرالیا برای بررسی کردن پرونده‌های متقاضیان هزینه‌ای را تعیین می‌کند. با توجه به این که نوع ویزای متقاضی چیست هزینه برای بررسی پرونده او متفاوت است. هزینه گرفتن مدرک زبان: برای افرادی که به دنبال گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا هستند، و هم چنین افرادی که می‌خواهند ویزای مهارتی بگیرند، گرفتن مدرک زبان بسیار مهم است. این افراد باید یک مدرک زبان با حداقل نمره را ارائه دهند.

هزینه‌های مربوط به گرفتن مدرک زبان شامل دو بخش می‌شوند: کلاس‌های آمادگی و هزینه دادن آزمون زبان. هزینه وکیل مهاجرت: استخدام وکیل مهاجرت الزامی نمی‌باشد، اما برای این که بتوانید کارهای حقوقی خود را به طور کامل و قانونی و بدون زحمت انجام دهید، استخدام وکیل مهاجرت پیشنهاد خوبی است. با توجه به این که از دفاتر خدمات استفاده کنید یا این که به طور مستقیم با وکلا ارتباط بگیرید، هزینه‌های مربوط به وکیل متغیر است. برای ترجمه مدارک مورد نیاز، متقاضی باید به مترجم هزینه‌ای پرداخت کند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

به بالای صفحه بردن