پارک ملکه بریزبن

تالاب تینچی‌تامبا در رودخانه نورث پین شهر بریزبن استرالیا

تالاب تینچی‌تامبا (Tinchi Tamba Wetlands) کشور استرالیا در ساحل جنوبی رودخانه نورث پین در ۱۹ کیلومتری شمال شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا، با مساحتی بیش از ۳۸۰ هکتار بخشی از تالاب‌های ساحلی لبه خلیج مورتون است. این مکان سالانه پذیرای هزاران توریست و گردشگر از سراسر جهان است.

تالاب تینچی تامبا استرالیا
تالاب تینچی‌تامبا استرالیا

در تالاب تینچی‌تامبا جزر و مدهای زیادی رخ می‌دهد و محیطی غنی از غذا را برای ماهی‌ها، خرچنگ‌ها، پرندگان و قارچ‌ها به وجود آورده است. این تالاب شامل دو سیلاب آب شیرین و آب‌شور است. جزر و مدهایی که در بهار رخ می‌دهد سالانه چندین بار سیلاب آب‌شور را پر می‌کند. سیل‌های بزرگی در این تالاب رخ می‌دهد و بیشتر اوقات تینچی‌تامبا با آب پوشیده شده است.

بازدیدکنندگان و توریست‌ها می‌توانند سوار بر قایق پارویی و یا قایق موتوری از این تالاب دیدن کنند و یا حتی می‌توانند به ماهی گیری نیز بپردازند، کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارند، می‌توانند Tinchi Tamba Wetlands را به‌عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب نمایند. در این تالاب امکانات برای پیک‌نیک و کباب نیز فراهم است. یک زمین‌بازی کودکان و مناطق پوشیده از چمن‌زارهایی که درختان بزرگ بر روی آن سایه انداخته‌اند نیز در این تالاب وجود دارد.

غروب تالاب تینچی در کنار رودخانه نورث پین

یکی از مناظر زیبای هر تالاب، غروب آن است. غروب این رودخانه را نباید از دست داد! پرتوهای خیره‌کننده نور خورشید به هنگام غروب آفتاب در کنار آبی که رو به خنکی می‌رود در این تالاب بسیار دیدنی است. تینچی‌تامبا یک منطقه گرم دریایی و مناسب برای پرندگان مهاجر در طول ماه‌های تابستان است.

غروب تالاب تینچی تامبا استرالیا
غروب تینچی‌تامبا استرالیا

پوشش گیاهی Tinchi Tamba Wetlands در ساحل مورتون

پوشش گیاهی گسترده‌ای که در این تالاب وجود دارد، می‌توان به جنگل‌های اکالیپتیک خشک، جنگل‌های کادورینا، مانگرو، بوته‌های کاغذی، درختچه‌ها، چمن‌زارها، نی و گونه‌های باتلاقی، درختچه‌های فلفل و مارچوبه اشاره کرد.

تپه‌های ساحلی تالاب تینچی

یکی از مکان‌های زیبای این تالاب تپه‌های ساحلی حاشیه بریزبن است. این تپه‌ها با زیبایی خیره‌کننده خود مسیر پیاده‌روی برای بازدیدکنندگان با سه منظره مجزا و امکان دیدن گونه‌های پرندگان مهاجر نادر و کانگورو خاکستری شرقی را فراهم می‌کند.

از پارکینگ پارک عمیق رودخانه شروع کنید و به سمت راست، جایی که سالن‌های پیک‌نیک بروی آب قرار دارند حرکت کنید، و از تماشای ماهیگیرانی که در این مکان به‌صورت دسته‌جمعی مشغول ماهی گیری هستند لذت ببرید. در هنگام جزر و مد در این مسیر برگ‌های پرجنب‌وجوش Seab lite زمین را به یک فرش سبز و قرمز بسیار زیبا تبدیل می‌کند.

تالاب تامبا زیست‌بوم جانوران استرالیایی

در میسر رودخانه که حرکت کنید و پیش از رسیدن به چشم‌انداز عجیب‌وغریبی که در آن میمون‌ها از همه اجسام و الوارها به طرز عجیبی بالا و پایین رفته و منظره‌ای عجیب و دیدنی را به وجود آورده‌اند، به مسیری می‌رسیم که در آن درختان ظریف و زیبای کاسا خودنمایی می‌کنند.

جانوران تالاب تینچی تامبا استرالیا
جانوران تینچی‌تامبا استرالیا

در طرف دیگر جنگل مسیر بازگشتی به طول یک کیلومتر قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند صبح زود یا بعدازظهر این مسیر عبور کنند تا بتوانند امکان دیدن عقاب‌های دریایی Kingfisher، گوزن‌های دریایی یا حتی جابرو را داشته باشند. در کنار این مسیر دشت‌های پوشیده از علف هرز قرار دارد، این دشت‌ها محل اقامت کانگورو خاکستری شرقی در تالاب تینچی‌تامبا است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن