تصویر-هدر-سد-داماسق

سد داماسق (Dumaresq Dam)

در سال ۱۸۹۶، سد داماسق Dumaresq Dam برای جبران کمبود منابع آبی این منطقه ساخته شد. در سال ۱۹۶۹ و با تشخیص دولت‌های محلی، احداث سایر سدها در شهر آرمیدال در برنامه‌های مدیریت شهری قرار داده شد.

سد مالپاس (Malpas Dam)، ۳۰ برابر بیشتر از Dumaresq Dam ظرفیت ذخیره آب را داشت و به همین دلیل مورد توجه زیادی قرار گرفت. در سال ۱۹۷۲، ساخت و ساز سد آرمیدالگسترش یافت و سپس به یک مرکز تفریحی در کشور استرالیا با قابلیت تأمین منابع آب شهری تبدیل گشت.

پارک تفریحی سد داماسق که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ارمیدال است به دانشگاه نیوانگلند اجاره داده شده است. در محوطه این سد، امکانات تفریحی جذابی مانند قایقرانی، مسیر پیاده روی، کمپ گردشگری، وسایل بازی در فضای سبز و … برای افراد ساخته شده است.

فضای این سد به قدری زیبا ساخته شده است که گردش اطراف سد و دیدن از مناظر آن، یکی از سرگرمی‌های افراد محلی و توریست‌ها به شمار می‌رود.

سد داماسق در منطقه‌ای به نام کریک دامارسک (Dumaresq Creek) و در ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر آرمیدال واقع شده است.

زمین‌های اطراف سد داماسق در مجموع، ۲۳۲ هکتار وسعت دارد که حدود ۸ هکتار آن به عنوان مراکز تفریحی و گردشگری توسعه یافته است.

ظرفیت ذخیره سازی این سد در حدود ۴۰۰ میلیون لیتر تعیین شده است.

در طرح استراتژیکی ساخت سد داماسق به عنوان یک مرکز تفریحی، حدود ۱۰ کیلومتری آرمیدال، زمین‌های سرسبز به عنوان یک پارک محلی با طبیعت منحصر به فرد شناخته شدند و محیط آن به امکانات رفاهی و ورزشی مجهز شد.

علاوه بر ایجاد یک محیط زیست طبیعی که زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی است، سد داماسق برای انجام فعالیت‌های ورزشی مانند کایاک، دوچرخه سواری کوهستانی و قایقرانی بسیار مناسب است.

امکانات رفاهی و گردشگری در سد داماسق (Dumaresq Dam)

همزمان با وسعت مناطق اطراف سد داماسق و افزایش آمار تعداد متقاضیان مهاجرت به استرالیا، هر ساله تعداد بازدید افراد محلی و توریست‌ها به این منطقه افزایش یافت به طوری که نیاز به گسترش و توسعه امکانات رفاهی برای مراجعه کنندگان، ضروری تشخیص داده شد.

برای ارائه خدمات گردشگری مناسب به افراد، امکانات زیادی در اطرف این سد ساخته شدند. کمپ‌های اقامت موقت، رستوران، وسایل بازی، کافه، فروشگاه‌های کوچک و بسیاری موارد دیگر، برای علاقه مندان به بازدید از این منطقه فرآهم شدند.

در راستای این اهداف، برخی از ساختمان‌های قدیمی که در نزدیکی قرار داشتند، مجدداً بازسازی شدند و بناهای نوساز، جایگزین آن شد.

رونق گردشگری این ناحیه در نیو ساوت ولز به اندازی بود که راهنمایی بازدید از این سد به یکی از مشاغل توریستی در شهر آرمیدال تبدیل شد.

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، مستقیماً به این منطق هدایت می‌شوند؛ وجود تفریحگاه‌های جذاب در نیو ساوت ولز، متقاضیان مهاجرت به این منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگر به استرالیا سفر کردید، بازدید از منظره این سد می‌تواند برای شما خاطره انگیز باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن